Juniocola

Direktlänk till inlägg 18 december 2008

dagens skratt:)

Av Löfgren - 18 december 2008 10:32

När jag gick en kurs i hundpsykologi, förklarade instruktören att ett bra sätt att testa en hunds psyke var att ramla omkull och spela skadad.

En hund med dåligt temperament skulle försöka bita sin husse, medan en bra hund skulle slicka honom i ansiktet eller visa sig orolig.

En kväll när jag satt i vardagsrummet och åt pizza, bestämde jag mig för att testa hans teori på mina egna två hundar. jag reste mig upp, satte handen för bröstet, gav till ett skrik och sjönk ihop på golvet. Hundarna tittade på mig, kastade en blick på varandra och rusade sedan raka vägen till soffbordet och slukade min pizza.

dagens skratt 2..

Bonden och hans hund satt och tittade på en cowboyfilm, när bonden plötsligt säger till sin hund:

- Kolla vilken knäppis, cowboyen pratar med sin häst

/L

 
 
missy

missy

18 december 2008 10:39

ha ha ha vilka härliga hundar, dom va lojala dom må jag säga

http://me-my-precious.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

18 december 2008 11:00

Haha... är övertygad om att mina också skulle valt pizzan framför mig!!!
Mat är livet dä se..

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inger Gelius

18 december 2008 12:55

Fan, det var det roligaste jag läst på länge!!
Klar de fattade att du var en Drama Qween!!!
Kloka hundar, kram, Inger

 
Ingen bild

Eva å Kira

18 december 2008 13:02

*asg* TACK de behövde jag... har stått å gjort rullrån å svurit ve å förbannelse över dessa otyg till *lämnar utrymme för egen text*

 
Yvonne

Yvonne

19 december 2008 22:28

No mercy! Fniss.

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

21 december 2008 11:10

Ha ha, vem har påstått att hundpsykologi är lätt. Välj annan plats och situation nästa gång, nu fick du reda vad dom prioriterar!!!!

http://wallander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards