Juniocola

Alla inlägg under oktober 2008

Av Löfgren - 31 oktober 2008 10:09


Få se om det kommer barn idag o ska skrämma oss..har laddat med godis..fast de kanske lägger benen på ryggen om de vågar sig hit!!

Kanske man skulle ta sig en repa själv..så man har något gott att tugga på till kvällen...moahaaaahoo..

Nejdå..jag ska inte skämma ut mina barn..promise ;)

/L

 

ps..det gäller att ta kortet snabbt när man väl lyckats få alla på plats..ca, 2 sekunder efter jag tog kortet ovanför..ville cola döda skelettet(?), Affe vråla, Ludde ville byta peruk, katten flydde i vild panik, Gustav gick upp till sin kompis...och juni avlägsnade sig ljudlöst och återfanns i soffan 20 minuter senare..fortfarande iklädd halloweensjal!!  ds



Av Löfgren - 31 oktober 2008 09:56

Tjohoo, idag när jag vakna på jobbet såg det ut som värsta julafton ute.. Ungefär som det såg ut i Norge häromdagen, men det är MYCKET vackrare nu..när man inte ska köra 55 mil;)

Mötte mannen i dörren när jag kom hem. Han sticker och jobbar till 18.00, men han uppdaterade mig snabbt läget på hemmafronten innan han drog....

Bla.annat talade han om att Juni nu kan "draöverfilt" tricket, så det skulle han o juni ha en uppvisning med ikväll..det är fredagsunderhållning det ;)..fast det är klart..det måste ske i pausen på IDOL!!

Cola hade tydligen fattat galoppen nu med apporteringen..och håller tydligen i den jättebra, i både rörelse och sitt..så Mannen strålade när han for iväg..ska bli kul att få se dem ikväll:)

Barnen är ute och gör snögubbar.Jag knäppte lite kort på Colas ganska nya bekantskap med snö!!

 mmm,mjuukt!!


 


Vad ska vi göra nu då??????????

 Tar och får ett litet Flattefnatt..

Men det slutade ganska snabbt med en rejäl snömulning av storasyster :(

/L

Av Löfgren - 30 oktober 2008 07:00

Däckade 22.00 igår och har sovit som stockar hela natten. Helt slut efter resan.

Patrik körde hela tiden..men jag fick ju iallafall lov att skrika om varenda snöhög och hålla utkik..inte för att det behövdes(tycker P) men jag kan liksom inte låta bli...

Så vi var båda helt slut..

Cola däremot hade ju sovit hela vägen, med stop för snabbare kisspausar.

Så hon har tydligen inte varit så trött inatt..

Imorse hitta vi en liten samling med diverse smågrejer(och större) i en samling bakom fotöljen..korkar, tröjor, gaffel mm.mm..ja, alltså ..man fattar inte vart hon fått tag i allt!!!?

Hon har gått igenom  packningen och köksbänken...nogrannt!!

hoppas att hon inte svalt alltför många grejor, men hon verkar mest tuggat litegrann men samlat i en fin hög..




 


Nu ska jag åka och jobba ett dygn, så jag lämnar killar o hundar åt, att roa sg själva ;)

/L

Av Löfgren - 29 oktober 2008 18:58

Äntligen hemma. Vi har haft jättehärligt i Norge.(Tack snälla Marie och Gard!!)

MEN, nu imorse var det ju lite snö när vi stack..vi hann bara köra några mil så var snökaoset ett faktum!

ÅÅ, jag tycker det är så jobbigt och ville vända tillbaka..och efter att bilarna började ligga efter vägarna och bilen började slinka både hit och dit , så vände vi tillbaka. Efter många om och men fick vi verkligen användning för nya GPSen. Vi valde att göra om rutten, så att vi körde bort ifrån den värsta snön, och att följa stora vägar...

Pust..vi klarade det, det värsta som hände var att det var trafikstockning mot Oslo, då det var fullt med långtradare efter vägen som stannat o skulle ha på snökedjor..Och väl i Sverige så vart det helt OK på vägarna..resan tog typ 3 timmar längre än vi räknat med..

Medelhastigheten ..60km/h, säger en hel del;)

SÅ..nu ska jag bada och sedan kolla på bonde söker fru osså greys anotomi naturligtvis ;)

 Ger er lite lugn också ifall ni behöver..

/L

En riktigt avslappnande kväll efter att ha vart LIITE nervös X antal mil!!


Av Löfgren - 29 oktober 2008 08:07

Ghaa, vad det snøar idag. Jag tycker inte det ær så kul att vi ska åka hem idag!! Vi har iallafall vinterdæck på..hoppas resten av befolkningen har det också..

Kul att få træffa lillTuva snart!!


Cola ær nyfiken på snø..måste såklart provsmaka..

Hørs ikvæll/L

Av Löfgren - 28 oktober 2008 12:32

nu har vi vart och tittat på kongens utsikt..

Vackert var det

 

vi är uppe bland molnen..

Här på rampen ska man hoppa skye dive ...nån som e sugen??

Det slog lock för öronen när vi åkte upp hit

men det var det värt, för det var verkligen vackert.

Det har snöat lite här nyss och det skall tydligen komma mer..tur att vi satt på vinterdäcken innan vi for.

/L

/L

Av Löfgren - 28 oktober 2008 09:44

Idag ær det KALLT!! Frosten ligger øver fælten hær!

Patrik och jag tog en promenad  ensamma nu på morgonen, barnen stannade inne i værmen med x-boxen..

Skønt før hundarna att kunna springa i det fria..

Cola funderar nog vad jag håller i , en kamera???

Bæst att springa och kolla upp vad hon har!

Husse springer mot værmen, kaaallt!!

Hær bor vi nu, inte spøklikt på dagen ;)bara vackert!!

NÄ, nu sticker vi på utflykt:)

/L

Av Löfgren - 27 oktober 2008 21:25

Påväg till köpcentret idag var vi förbi och tittade vart patriks lillasyster bor.



Hon hyr en stuga med vidunderlig utsikt!

Molle(molles matte?) ville se min klänning, så jag sätter väl in den också då;)


 Den var jättebra att ha på sig..jag tyckte den är snygg, och eftersom den är ganska luftig, så man kan till och med äta julbord i den ;), utan att mina former avslöjas alltför mycket..(fyndad på Cubus), jag har en sjal hemma som nog passar till.

imorgon ska vi på tur. Få se vad som händer då!

/L

Ovido - Quiz & Flashcards