Juniocola

Alla inlägg den 12 december 2008

Av Löfgren - 12 december 2008 10:41

Nu har jag vart med Alfred 7 år hos skolsyster.


syn-     godkänd

hörsel-  godkänd

vikt   -   22 kilo

längd - 117 cm...sköterskan säger-åååå, du har blivit så stor...vuxit 8 cm sedan 5.5 års kontrollen..Alfred sträcker stolt på sig.


Ludde  ( 5 år!!)följde också med...fick ju LOV att kasta sig på vågen

Sköterskan läser på vågen- 25 kilo

Ludde -HAHA jag väger mer än du  Affe...Ludde rusar vidare rusar mot mätstickan...ostoppbar..

-122 cm.....! -Jag är STÖRRE än du Affe..då kan ju jag börja skolan nu!??

Alfred vill nog inte ha Ludde med nästa gång.

/L

Av Löfgren - 12 december 2008 07:11

Idag ska jag på Julbord.mmm, så gott. Trevligt också att träffa alla arbetskompisar som man nästan bara möter i dörren annars.Varje år hyr mitt företag ett stort danshak, Stora Björn, där vi får stort julbord och efteråt dans till orkester. Men Patrik jobbar i år , o det e bara han jag vill dansa med....och så är det ju IDOL final ;)...SÅ jag äter och åker hem!

 Farmor ska passa småkillarna. Gustav stannar hemma o pausar IDOL till vi kommer hem, då blir det mys o FINAAAAL!!  KEVIN, KEVIN, KEVIN...Tack Gud för PVR-boxen där det finns pausfunktion ;) Tänker att jag e hemma till 21.00 och då är det bara att snabbspola sedan  i reklampausarna :):)


Igår var Frippe här och hälsade på. Han var så duktig och lugn och det smittade av sig på Cola. Juni o Frippe kan ju gå och lägga sig om man ber dem..Cola är inte riktigt där än. ..men till min förvåning så kunde hon det idag....kortare stunder


 

ÅÅÅ, vad Cola kråmar sig o fjäskar ... Hihi..ser ni Juni i fotöljen !?

 Sedan efter lite kaffedrickande , kom Madde o Molly    sedan gick vi på promenad i snöfallet. Gick och hämtade Alfred i skolan. Han hade en stor välkomstkommite väntandes på sig utanför skolan ;)


 

Ögonkontakt:)


Kolla, avslappning...Det jag vart gladast över idag var att Juni var så tuff. Hon var inte alls lika krypig som hon brukar vara med Frippe, gjorde tom lekinviter !? Kanske börjar hon tuffa till sig lite.

/L

/L


Ovido - Quiz & Flashcards