Juniocola

Direktlänk till inlägg 16 december 2008

lite hundträning, lite lucia..

Av Löfgren - 16 december 2008 18:39


Nyss hemkommna från Luciatåg med Alfreds klass!De är ju helt ljuvliga att se på 1akladdarna;)  SÅ vackert de sjöng. sedan hade klassen bakat lussekatter och pepparkakor. MYSIGT! Jag är så glad att jag är mamma och får vara med om dessa stunder.


Jodå..det vart hundträning...idag liksom alla andra dagar.

 Lite irreterande att träna på vägen, för även om det inte är mycket trafik, så kommer det ju en då och då. Men, det verkar som om det börjar töa lite och då blir våran fotbollsplan snart träningsbar...alltid något gott som kommer ur töväder..

Jag hastade ut och knäppte något " Cola in action" kort. Meen, kände mig inte direkt på topp...så jag drog mig innåt ganska snart igen .

Här är alltså några träningsbilder från idag. Svårt att ta några nya varianter av träningsbilder. Som tur är växer ju Cola..så hon blir iallafall större och större...och sedan är det ju gräs ibland...och snö ibland..regn brukar det inte vara på våra filmer, för då tränar vi inne istället ;)

Tränade på fritt följ...och det gick..sådär..mycket att titta på här utanför, men lyckades ta 2 kort där hon ser duktig ut iallafall ;)

Leka lite måste  man ju också göra!!

 Håller på att fixa en liten film , men måste sätta "some music" på den,

 för att dölja det faktum, att jag fick vråla-AAAKTA BILEEN!! ..mitt i alltihop..tänkte bespara er det ;)

/L


 
 
Ingen bild

molle

16 december 2008 20:33

hallojsan,,,ni har en utmärkelse att hämta hos mig

 
 Anna med flock

Anna med flock

16 december 2008 20:57

duktiga ni är som tränar på ordentligt även i vintertider.... ni har fått en utmärkelse av mig

http://timsevimse.blogg.se

 
Lena

Lena

16 december 2008 21:08

Underbart med Luciatåg; ))

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

16 december 2008 22:08

Ja det var ett tag sen man tittade på tjejerna och luciatåg... Men va mysigt det va, hör liksom julen till. Så njut av det så länge dom är små;-)

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Annelie med Mio

Annelie med Mio

16 december 2008 22:35

Ja visst är det underbart att vara mamma! Var på lussetåg oxå, nu i veckan... Fina bilder! Ser fram emot filmen! Jag tackar för fina och vara kommentarer..Kram från mig!

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

18 december 2008 11:19

Visst känner man sig stolt som mamma när man ser småttingarna i luciatåget. Underbart!
Fina träninggsbilder som vanligt på Cola.
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards