Juniocola

Direktlänk till inlägg 12 december 2008

skolsyster

Av Löfgren - 12 december 2008 10:41

Nu har jag vart med Alfred 7 år hos skolsyster.


syn-     godkänd

hörsel-  godkänd

vikt   -   22 kilo

längd - 117 cm...sköterskan säger-åååå, du har blivit så stor...vuxit 8 cm sedan 5.5 års kontrollen..Alfred sträcker stolt på sig.


Ludde  ( 5 år!!)följde också med...fick ju LOV att kasta sig på vågen

Sköterskan läser på vågen- 25 kilo

Ludde -HAHA jag väger mer än du  Affe...Ludde rusar vidare rusar mot mätstickan...ostoppbar..

-122 cm.....! -Jag är STÖRRE än du Affe..då kan ju jag börja skolan nu!??

Alfred vill nog inte ha Ludde med nästa gång.

/L

 
 
camilla

camilla

12 december 2008 10:51

Heheheee, förmodligen inte.
Vilken knäck för hans manlighet att lillebror är större ;D

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

12 december 2008 11:20

Haha! Ungar är härliga!

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

12 december 2008 12:20

Matte säger att vi är för feta. Vi väger runt 8,4. Borde inte vara över åtta säger matte.

 
Ingen bild

frippe

12 december 2008 13:04

Stackars store bror!!
Det är inte lätt att vara liten och vill bli stor och så kommer lillebror och ger honom den där sista klappen på huvudet.. Ungar är väll för härliga*fniss,fniss*
Jag kommer gärna och tränar mer med Juni om ni vill det, ja Cola kan ju träna på att ligga still, jag menar jag tränar även henne om ni vill det med!!!
Kramizz och trevlig helg på er!!

 
Ingela

Ingela

12 december 2008 13:05

Småsyskon kan konsten att retas;-)Ha en trevlig kväll med julbord och Idol finalen!

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Akka

Akka

12 december 2008 14:13

Haha, det går ju inte annat än att fnissa åt dina underbara ungar!! Stackars Ludde då...

http://akkadahlen.blogg.se/astaskrypin

 
Sinna

Sinna

12 december 2008 15:47

Ungar är UNDERBARA med sina sköna kommentarer :-)
Oj så lite hon såg ut Cola när hon träffade sin "lilla kompis" ;-) Jag förstår att Juni klev upp på fåtöljen, då blev hon lite "större" i alla fall ;-)
kram och ha en trevlig fredagskväll
Sinna

http://gizmo.cybersite.se

 
Ingen bild

Tessan och pälsbollarna

12 december 2008 18:09

Hi hi sötnosar!! När dom kommer upp i min ålder vill dom klart inte skryta med att vikten är större!! ;) klart du får länka...gör det till er oxå!!
Kramis från en helt slut matte Tessan!

 
Ingen bild

malte o snoken

12 december 2008 18:18

grrr så arg man kan bli på brorsor...

 
Lena

Lena

12 december 2008 19:24

Ha,ha!

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

12 december 2008 20:42

Hahaha! Dom kan verkligen konsten att förstöra glädjen! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

12 december 2008 21:54

Heeeej på er!!Julbord,mmm vad gott,ska på det på onsdag...Kikat kapp på dina senaste inlägg,spännande med älgbesök!!
Vilken superskön Frippe ni haft på besök,jättefin!!!
Apporteringen ser ut som Frasses 7 mån, ungefär så långt som som vi kommit ochså!!
Ha en trevlig Lucia!!

http://www.flatt-life.se

 
Marianne

Marianne

12 december 2008 22:38

Jag tror nog att nästa gång får lillebror stanna hemma.
I kväll är jag gräsänka, älsklingen är på julbord med sina arbetskamrater. Men känner jag honom rätt så kommer han hem då de har ätit klart.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards