Juniocola

Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Löfgren - 11 oktober 2008 14:41

Solen skiner och det är en underbar höstdag. Skulle ha åkt till min mamma idag, men Gustav har blivit sämre igen i sin förkylning :(, så vi stannar hemma.

Han har haft feber sedan 14  !! dagar nu. De 2 senaste dagarna har han blivit bättre, men nu ligger tempen på 39 igen..och nu har han ont i bröstet också. Ska till Läkaren vid 16.00..nu MÅSTE han väl få en pencillinkur!


Igår fick ju Cola vara med Pake i skogen, så idag tog jag med Juni på en fin promenad. Killarna fick vara hemma.Tog med mig kameran för att ta någon fin höstbild nu när hösten är som vackrast..men som vanligt vart det mest på hunden..

Nu har Pake och småkillarna åkt till Agua Nova, så Gustav och jag har det lugnt i huset nu.

 Det finns mycket att göra för en liten hund nere vid älven...

låånga trappar att springa i upp o ner, hinner några varv innan matte tagit sig ner..

 

 Idag var det väldigt stökigt tyckte Juni..det låg löv överallt!

 Hon fick lov att städa lite..

Sedan var det dax för drickpaus..Nyfikna änder kom och dem måste man ju hålla koll på.

Faktiskt så fanns det lite blommor kvar..


 Sedan tog vi lite rast på fikastället..fint att ligga och kika ut över älven


 

 Passade på att leka lite i löven också, skönt att inte alltid behöva vara så duktig och vuxen. Mysigt att lämna Cola hemma och vara sig själv för en minut eller två! Att få vara huvudpersonen(huvudhunden??) för ett tag är härligt..Matte o husse håller bara på att uppfostra cola hela tiden annars..nu fick jag ALLT godis!

 



Men oj, va trött man blir

Tar nog och vilar en stund innan matte släpar hem mig den sista biten.

/L




Av Löfgren - 11 oktober 2008 11:47

Ska ju tävla med Juni i lydnadsklass tre på lördag. Jag har senaste veckan kört igenom nästan hela programmet varje dag. Jag går först ut och ställer upp alla korner, hinder och apportbockar. Sen kör jag hela moment med belöning efter varje moment. Det positiva är att jag ser att juni verkligen orkar köra ett långt program. Hon har verkligen en bra attityd hela tiden. Men under veckan så har alltid ett moment strulat, men det har varit olika moment varje gång. Igår strulade rutan, Juni tittade på kornerna som var till inkallande med stå o ligg och såg inte alls rutan. Så det är där vi är nu. Men jag tror vi är på rätt väg. Vi tränar hårt, men så länge som Juni tycker det är kul så fortsätter vi på samma sätt./P


Skapa flashcards