Juniocola

Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

God morgon !!

Av Löfgren - 19 februari 2009 06:48

Måsta börja med att tacka för alla fina, goa kommentarer till föregående inlägg... TACK  , vad roligtatt ni gillade filmen:) !! Alfred möös igår när jag talade om att flera sagt att han var såå duktig;)


På kvällen åt vi smörgåstårta...mycket gott. Vi har alla längtat länge efter det, men det har inte blivit av,men igår så....mmmm.

Gustav tog med sin mamma(mig) och Juni på en långpromenad runt älven  i går em. Vi var ute i 1.5 h och då gick vi i snabb takt, G har lite mani på att ta tid ...också ska det gå fortare o fortare för varje gång...phu, jag blev helt slut...men med ett hett bad och lite smörgåstårta, japp då mådde man bra:) Här är en bild på Juni från prommisen  .

Cola följer fortfarande inte med på alla långa prommisar..men snart så, är liite för ung än! Juni klarar kylan bra så länge hon rör på sig, men vill inte gärna stå still, då börjar hon snart att huttra.

Idag är det jobb som gäller för mig.

Ha det bäst

Kram Lotta

 
 
Yvonne

Yvonne

19 februari 2009 07:51

Å, va gott med smörgåstårta! Det var länge sen jag åt! =)

Hon är så ståtlig, Juni!

Va vackert det ser ut runt älven! Skulle vilja se hur det ser ut på sommaren! Det är nog minst lika fint!

Hoppas ni får en fin dag!
Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Eva me resten av flocken :0)

Eva me resten av flocken :0)

19 februari 2009 08:05

Ha en trevlig dag på jobbet. Du har fått en utmaning ;0)

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

19 februari 2009 08:25

Jag ska nog göra oss en smörgåstårta till helgen, nu är jag så sugen.
Man vinner på att skynda långsamt med de hundar som är på tillväxt. Det hinns med att ta med dem på långpromenad när de vuxit klart.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingela

Ingela

19 februari 2009 09:37

Ha en fin dag på jobbet;-) Kramiz

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

19 februari 2009 10:23

Visst är det skönt med långpromenader! Brukar gå en runda på 1 timma varje morgon. Hundarna får följa med ibland när vädret tillåter. Känner att det är lite för långt för mina små ibland. Det är mycket asfalt vi går på.
Gud va gott det låter med smörgåstårta. Inte så länge sen vi åt det men visst blir man sugen
Ha det gott på jobbet!
KRAAM

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

19 februari 2009 10:38

Jag älskade med filmen!!! Mycket roligt att se och smart att ha hundar som kan stänga dörrar....så länge de inte går i baklås! Imponerad att du fick med dig en av pojkarna på en så lång prommis. Jag strider bara med att få på den store kläderna....

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Ingen bild

malte o snoki

19 februari 2009 10:43

ååå smörgåstårta mums det var evigheters sen!

 
Bettan

Bettan

19 februari 2009 11:12

Jag hade filmvisning för familjen här hemma igår kväll!
Alla var väldigt imponerade!
Det var ju synd att jag inte var i krokarna och kunde knacka på när det vankades smörgåstårta:)
Hoppas du får ett bra dygn på jobbet!

http://coolbettan.blogg.se

 
Gunilla & Asta

Gunilla & Asta

19 februari 2009 14:58

Visst är det härligt med riktiga lååångisar! Sööööt Juni :D

http://vitherde.wordpress.com

 
Sigge

Sigge

19 februari 2009 20:20

Jag får ju minst en långpromenad per dag.
Ett par timmar i skogen minst.
Om matte går en mil så springer jag tre.
Om det nångång blir vår o sommar då blir det heldagar i skogen med smaskiga mackor till mej.
Har liiiiite svårt att komma över att jag missade er smörgåstårta

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

19 februari 2009 22:55

Men jösses....jag blev så till mig om detta med att stänga dörrar och hur jag själv skulle kunna komma på ngt så jag skrev ju inte hur fantastiskt duktig liten "klicker" gosse ni har hemma!!! Säg att jag är mäkta impad;) Långisar är härligt, och jag gillar att gå rätt fort jag med....men jösses inte att ta tid, där går gränsen;)!!

Är trött ska snart natta mig....
Kramis!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards