Juniocola

Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Löfgren - 27 februari 2009 08:43

Mål: Cola ska komma direkt till mig med kampleksak efter kamplek.

Förkunskap: Cola kan "nosdutt i hand", som betyder att Cola trycker sin nos mot min hand för att få belöning.

Plats: Inne i hallen, belöna med godis
1. Klicka när Cola nosduttar i handen med dummy.
2. Klicka när Cola nosduttar i handen med kampleksak.
3. Öka avståndet till 3 meter.
4. Öka avståndet till 5 meter.
5. Öka avståndet till 7 meter.

Plats: Ute på baksidan, Cola i lina
6. Upprepa steg 1 till 5
7. Utan lina upprepa steg 1 till 5

Plats Inne i hallen
8. Klicka när Cola nosduttar i handen med kampleksak efter att ha kampat i 2 sek.
9. Öka tiden till 5 sek.
10. Öka tiden till 7 sek.

Plats: Ute på baksidan, Cola i lina.
11. Upprepa steg  8 till 10
12. Upprepa steg 8 till 10 utan lina.
13. Generalisera, olika leksaker och olika platser.

Jag kommer inte att sätta någon tidsgräns på det här, det får ta den tid det tar för jag känner att det här måste verkligen funka./P

Av Löfgren - 27 februari 2009 07:06


 


Det bli en dag..å en natt..på jobbet för mig nu..Så det är liite svårt att ropa "äääntligen fredag"..vi" pörsönöl assistents" (;)) får lite annan syn på denna med helg/icke helg..


Ha en fin Fredag  ni andra, med myskväll å allt..nee, jag e inte avis alls..:(


Pake har smidit klart sin plaaan, på hur Cola ska förstå att det är husse som gäller när hon har en leksak..eller kanske matte också!??!..han sätter väl in den när han vaknat . Sedan ska det bli kul och se om den funkar också..;)Mina 4 killar + en till..(G kom hem igår kväll med kompisen) sussar och sover fortfarande.

Jag har vart ut med mina flickor på morgonkissen..så nu skall jag njuta av mitt kaffe:) kram L

Ovido - Quiz & Flashcards