Juniocola

Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Löfgren - 6 januari 2009 07:21

Den lilla fiskfamiljen

 

Råttor, Ormar...haha...vad tror ni om oss???uvva, sådana tuffingar är inte vi;)Men ni va många som gissade på fiskar...och TARAAAM..*trummvivel*..Molle gissade rätt först så han får en puss från Juni o en puss från Cola nästa gång vi ses...fast egentligen var det ju ingen tävling...men när det e en SÅ snygg kille som "vinner" så är man ju snabb att sätta ihop ett pris ändå*skratt*


Alltså, jag packade in kids o Cola(Juni fick vara hemma) tyckte det räckte bra med dem..Gurra har ju en kompis här också...

Ojoj..redan på väg in på djuraffären "träffade" Cola på ett djur....

 

Jojomän, ett Lejon, självaste Azlan;)

Det fanns MYCKET att undersöka i djuraffären



Men först valde vi fiskar.

 

Det har under sista veckorna har befolkningen minskat i vårt akvarium..SÅ nu tog vi bort värmen, och byter "ras";)

Vi valde att prova slöjstjärtar denna gång...då behövs ju inte så många. Alla söner skulle få välja VARSIN!

Ojojoj..DET var inte lätt.

Alla tyckta samma sort var snyggast..Och ideen, var ju att alla skulle ha varsin, så de ville minsann inte kompromissa och ta samma sort heller...Då ser man  ju ingen skillnad..

HERREGUD, efter många om och men så hade alla valt varsin.....men INGEN hade valt den JAG gillade mest(trots hintar o påtryckningar) SÅ..då fick jag också välja en...Drog till med att det var synd om Gurras vän som inte fått valt någon och att han o jag skulle ha delad vårdad om firren..JA, vaddå...måste ju ha nåt att skylla på inför maken;)


Tillslut tillkallade vi personal...


S-T-A-C-K-A-R-S djuraffärsmänniskan som skulle hjälpa oss...ALLA firrarna befann sig från början i OLIKA akvarium.

Hon fick lyft lock o jaga fiskar..för ni ska inte tro att de nöjde sig med vem som helst av de 50 st sav exakt samma sort som befann sig i akvariet...NEJDÅ...den minsta, den minsta..den...nääj DEN!! NÄÄÄJ DEN!

Svetten lackade ..åtminstånde på mig..och antagligen på stackars tjejen med;)

Åh, herrgud..vem som var gladast när firrarna slutligen samlats i en påse ...Jag eller expediten ja DET må de lärde twista om..

(varför vill ungarna ha den minsta o inte den största ..de kostade lika mycket..??JO, de skulle minsann leva längre...få se om det blir så..i vårat akvarium)

Efter det så fick firrarna vänta..i säkerhet med expediten vid kassan. Vi styrde kosan innåt det heliga..där allt det där smarriga finns...och roliga hundgrejer:)

 

å matte, matte , matte...vill haaaaa! 

Cola nosade upp en hylla från paradiset..men matte var snål, efter att ha tömt plånboken på små firrar

Men öron då SNÄÄÄÄÄÄLLA?????

Jaja, grisöron vart det såklart ett 10pack av...de e ju ett måste!


Phu, när vi kom hem var jag helt färdig...men..


FÖRST måste vi ju stoppa i firrarna i deras nya hem

Cola övervakar så att det går rätt till..

Efter det fick hon ett efterlängtat grisöraöra... innan hon slocknade o sov i 4 timmar...

Juni , som nog vart lite sårad att vi stack utan henne, vart glad igen när hon fick ett gris(mut)öra;)

Så rätt svar var nog att Cola o Jag vart lika trötta båda 2....fast jag hade minsann inte möjlighet att lägga mig och sova middag..4  timmar!!


Nu sticker jag o jobbar ett dygn..hörs imorgon!

DÅ ska jag titta in hos er o se vad ni haft för er idag:)

Kram L

Och föressten..firrarna har installerat sig i sitt  nya hem..de verkar trivas och har inte gnällt just någonting inatt;)

Ovido - Quiz & Flashcards