Juniocola

Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Vad härligt det är att ha någon att dela sitt intresse med :)

Av Löfgren - 8 maj 2009 08:22

Härliga bloggläsare har vi..märks ju på alla kommentarer osv..Många av de som läser Juniocola är ju hundmänniskor..KUL att hitta likasinnade..:)Många utav våra bekanta ler ju lite ansträngt (kanske ser uttråkade ut)om man börjar diskutera hund..eller tävlingar och träningsstrategier..(konstigt!!;)).:/....MEN, de ser iallafall inte äcklade ut....



Tycker nog alla människor...att det är roligt att träffa/prata med människor som delar enns intresse..på ett eller annat sätt...

Alfred har ju ett intresse som inte så många andra har...Alla som han vill visa rycker till, ser förfärade ut...eller låter allmänt ointresserade..Inte så många likasinnade har han funnit...det handlar förståss om alla dessa kryp!!..

Visst kan han finna något barn ibland som delar hans passion ..för kanske 1 timme eller 2..men sedan vill de ju (förståss;))göra någonting annat...


SÅ...härligt med en bloggläsare som delar hans intresse...Härligt för Alfred att se att det faktiskt finns vuxna som gillar smådjur och insekter...OCH som dessutom uppmuntrar Alfreds intresse och tycker att han är speciell...på ett BRA sätt:)

Det kom ett brev  häromdagen..

 

Ett fint paket till Alfred....med fina burkar i..Ett fint skrivet brev var det i också, som Alfred kunde läsa själv..(mm, Lillebror fick oxå för att det inte skulle bli orättvist;))

 

 ....                                      

 



Japp, fångsten är i hamn(i burk;)) Perfekta ihopfällbara burkar med förstoringsglas i locket..

 Man blir ju alldelens varm...så fina människor det finns:)

Hon sätter även i inlägg till Alfred  i sin blogg..med djur(kryp och groder;)) och skriver om dem...Alfred lyyyser av stolthet och glädje när han läser "sina" inlägg...Tack YVONNE för att du finns.. !! Alfred växer...och då menar jag inte på höjden;))



 
 
Emelie & Arn

Emelie & Arn

8 maj 2009 09:16

Vilken tur han har som hittat nån likasinnad som är snäll och skickar paket oxå.
Ha en trevlig helg!!

http://www.bordercolliedog.se

 
Yvonne

Yvonne

8 maj 2009 09:26

Heeej! Va roligt! Vilka fina bilder! Jag blir alldeles rörd ju!! =)

Jag tror minsann att lille jordlöparkompisen provat på att "bo" i burken en stund! =)

Va roligt att Alfred uppskattar SINA inlägg! För dom är ju faktiskt till honom! Även om andra givetvis GÄRNA får läsa! =) Kanske kan vi få några andra bloggare att bli intresserade av samma sak! Fniss.

Hälsa Alfred att han är JÄTTESPECIELL, på ett positivt sätt givetvis! Och att han ska fortsätta vara rädd om våra djur och insekter! Det behövs fler som honom, som månar om de små!

Jag är nog lika lycklig som honom över att ha hittat en liten kompis som delar MITT intresse!
Skulle han tröttna, så är det bara att säga till Då slutar jag sätta in djur och insektsinlägg! Men så länge han har intresset kvar och tycker det är spännande och roligt, så fortsätter jag! =)

Må gott allihopa!
Och hälsa lille Ludvig att han givetvis är LIKA speciell han!
Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

8 maj 2009 09:59

Jag blir alldeles varm i hjärtat! Kul med folk som tar sig tid att engagera sig i andra:)

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Anki Enbom

Anki Enbom

8 maj 2009 10:23

Jag blir rörd när jag läser detta. Vad roligt :)
Jag känner tyvärr inte till hundpensionatet som Juni kommer ifrån, men förstår på ett ungefär var det ligger.
Tror att det ska ligga ett kattpensionat där i krokarna oxå.
Dit man kan lämna sina katter när man åker på semester.
Vi har haft våra med oss, men tänkt änge att kolla upp stället. Kan ju vara bra om man ska åka lite längre än hem till hälsingland.
Nu ska jag läsa ikapp lite i er blogg.
Vill passa på att önska dig och familjen en fin fredag

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Agneta & Tyra

Agneta & Tyra

8 maj 2009 10:48

Det är ju helt underbart vilka härliga och snälla människor man hittar här i bloggvärlden!!! "Nyp i kinden till Yvonne!!) Det var otroligt snällt gjort! Kul också att grabbarna uppskattade presenten.

Hoppas ni mår bra och att allt gick bra på hemresan...

Kram

/Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Yvonne

Yvonne

8 maj 2009 11:45

Å, det gör jag gärna! Jag vet inte hur man delar in dom i kategorier bara...

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

8 maj 2009 12:42

Jag listade ut det! Så NU har Alfred en egen kategori! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Sinna

Sinna

8 maj 2009 15:46

Ja det är svårt att "hålla sig ifrån" den här världen ;-) Många härliga männsikor "träffar man" DU är verkligen en av dom :))
HÄRLIGT intresse!! Han skulle ha funkat bra med min yngsa flicka när hon var liten ;-)))
KRAM Sinna, Cilla, Gizmo ocg Qvintus

http://gizmo.cybersite.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

8 maj 2009 17:59

Härligt! Jag tror det är jätteviktigt att barn blir uppskattade för det de gör, inte för att vuxna tycker de är söta och vill vara snälla. Utan att man tar barnet på allvar och hjälper till att utveckla ett genuint intresse. Det är det jag säger, han kommer att bli biolog :-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

8 maj 2009 18:25

Åhhhh vilekn snäll bloggkompis!!!!!!!!!
Alfred har verkligen ett sunt intresse!
Djur och natur kan man aldrig få för mycket av!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Anne & Zorro

Anne & Zorro

8 maj 2009 18:54

Vad härligt, var in där och kikade - kul för Alfred!
Och jo då, nog tråååånar Zorro alltid, dreglar och gnäller så man kan bli galen nästan! Inte lätt att vara hanhund bakom stängsel (fullständigt onödigt i hans ögon att ha staket runt tomten) när grannarnas tikar löper :)

http://zorrossida.bloggsida.se

 
Yvonne

Yvonne

8 maj 2009 18:57

Hej Alfred! Hoppas att du hittade en tordyvel idag!
Varma sommarkvällar brukar man kunna möta dom på skogsstigar annars.
Ge inte upp om du inte hittar en första gången!
Lycka till!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

8 maj 2009 19:05

Men så kul för Alfred och en så vänlig människa den här Yvonne Var in och kikade lite på hennes blogg med där fick man lära sig en hel del i ett nafs.Tänk Alfred vilken tur du har som gillar insekter det är ju därför du fick en så fin present,,Kanske skulle Filifjonkan ropa på dig då när det kommer spindlar promenerandes på mina väggar.
Då kunde ju du ta ner dem och ha dem i din burk Det vore bra det för Filifjonkor gillar inte spindlar så värst förstår du.Godnatt då med dig sen Alfred

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

8 maj 2009 19:50

Vad glad man blir när man kikar in här och läser om helt underbart härliga och snälla människor man kan träffa på i bloggvärlden !!!

Sååå härliga bilder på killarna med sina presenter, och vilka fiffiga burkar !!!

Kramizar

http://www.lizzieonline.net

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

8 maj 2009 20:02

Vilken lycka för killarna... så himlans gulligt gjort av Yvonne.

Ha en bra fortsatt fredagskväll!

http://wallander.blogg.se

 
camilla

camilla

8 maj 2009 21:16

Meeheeen så fint gjort av Yvonne!!!
Å gulle Affe som är värsta insektsvännen.
GullegulleGULL!
Våra grabbar har oxå en sån där burk men tyvärr ingen som har nåt intresse för kryp :)

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Biggan

Biggan

8 maj 2009 22:52

Du har en typisk inspirationsblogg. Man blir ta mej sjutton ALLTID glad när man läser din blogg. Kram.

http://Bumerangs.se

 
Ingen bild

Maria

9 maj 2009 00:42

Vilken härlig bloggläsare du har:-)

 
Yvonne

Yvonne

9 maj 2009 08:35

TACK! Precis vad jag behöver höra! =D

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

9 maj 2009 08:38

Hej Ajfred! Va synd att du inte hittade någon tordyvel. Det är ju inte så lätt när det regnar. Då gömmer dom sig nog på någon varmt och torrt ställe!

Hittade du stora, vita larver!? Va spännande! Tog du med dom hem eller tittade du bara på dom?
Visst är larver fina!? =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

9 maj 2009 10:10

Hej Alfred! Jag tror att dina larver kommer bli skalbaggar när dom blir färdiga!
Jag vet inte riktigt vilken sort... Men noshornsbaggens larv är vit och öronvivelns larv också...
Kanske mamma eller pappa, när dom har tid, kan hjälpa dig att titta på internet hur deras larver ser ut, så du kan jämföra dom med dina?

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Pillan

Pillan

9 maj 2009 10:44

ja du ..vilken helt otrolig människa denna Yvonne.kul verkligen skoj för Alfred att nån ser honom och hans intresse som viktigt ..
för det är ju vad det är..
Hälsa Alfred att vid vår trapp igår låg något riktigt ÄCKLIGT ,, vet inte om man kan kalla det för SMÅ KRYP direkt ..snarare monster i jätte format..
EN PADDA !!!!
Den var drygt en decimerter ..och gööör äcklig. vet inte om den är kvar under trappan.. usch

kramar till hela goa familjen

http://www.pillans.se

 
mimio

mimio

9 maj 2009 11:26

Härliga, härliga underbara snälla människor!
...finns det här på JuniCOLA-bloggen! (och hundar, katter, fiskar, tordyvlar, maskar, grodor o sköldpaddor också för den delen...)Tuuur man hittade hit!
Åhhh vad skoj för Alfred att få en sådan perfekt feedback på sitt fina intresse.
Härliga människan Yvonne som tar sig tid med de små DU BORDE FÅ MEDALJ!
Mitt hjärta blir varmt när jag ser människor som inte hela tiden bara har bråttom med egna "VIKTIGA" vuxna liv.
och Lotta, så härligt att du delar med dig!
Blir verkligen berörd när jag läser. . .
Alfred,
kanske en blivande limnolog? Vem vet. :)
Min äldste grabb Marcus ville bli:
- Sjömän, när han blev stor (haha i plural) men det blev kock och nu ska det bli kylteknik...
Ska berätta för alla jag träffar om hur fint det kan vara på nätet, hur mycket man kan lära sig o att det GODA, det finns det massor av, om man väljer att se det!
Trevlig helg på er!
/Maria

http://mimio.blogg.se

 
Yvonne

Yvonne

9 maj 2009 12:06

Hej! Tar mig friheten att tacka för alla fina kommentarer om mig här i bloggen!
Jag blir oerhört glad! =)
Men jag måste få säga att det här med att ha fått en ny liten kompis som delar mitt intresse för djur och insekter, är lika stort för mig!
Någon som inte tycker att alla små kryp är äckliga (fniss) och som uppskattar det lilla jag kan erbjuda. Tillsammans kan vi nog lära oss massor! Eller hur Alfred! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards