Juniocola

Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

utmanade!

Av Löfgren - 31 mars 2009 17:52


Vi har blivit utmanade av Wilma & Karin ..klart vi fixar det !!



Svara på frågorna.

-Välj ut fyra stycken att utmana.

-Skriv till dem att de är utmanade.

-Skriv även till den som utmanade dig, att du har gjort utmaningen.

...........

* Vilken mat äter du ofta?


Lotta - Tacos, köttfärsås och sushi..


Juni- Gärna korv, köttbullar & frolic när jag tränar..har jag haft otur att träna lite en dag, så att jag inte blivit mätt, kan det hända att jag måste äta mina torrfoderkulor.


 Cola- gärna ALLT som går att svälja..ofta & mycket..



Tuva- har "dyrfoder" (nyttigt)i min borg, men äter mig helst mätt på (den billiga, onyttiga;))burkmaten jag får morgon o kväll:)

............

* När du är på kalas, är du den personen som sitter, eller hjälper du till med att duka av?

Lotta - självklart hjälper jag till !


Juni - självklart hjälper jag gärna till både vid matlagning och diskning! Jag ääälskar att hjälpa till..


 Cola- jag diskar mer än gärna tallrikarna...gäärna med mycket matrester..

Tuva-Njaaa, jag hoppar dock gärna upp och torkar av bordet efteråt;)

..................

* Var sitter du helst när du bloggar?

Lotta - vid köksbordet eller i soffan...på jobbet sitter jag i sängen.

Juni - Matte &husse sköter bloggandet, jag tycker datorer är ganska trista...

Cola-Ja , till och med jag struntar i datorn..

Tuva-ligger gärna vid sidan av datorn när matte bloggar...den blir så varm o skööön

...................

* Köper du ofta Triss-lotter?

Lotta- någon enstaka gång...oftast då i present till någon annan! 

Juni & Cola - aldrig, hundar e inte tillåtna på våran affär !!!?? :/

Tuva- inte katter heller!!!?? :/


* Vilken stad eller land har varit din bästa semester?

Lotta- Tillbringade en månad i Tanzania och var bla på safari i nationalpark..det var den mest annorlunda och därför mest minnesrika.


Juni - Västkustresorna har vart härliga. Man får va med familjen hela tiden:)


Cola- har inte vart på någon riktig semester..än..skulle vara i Norge 3 dagar då...men jag har hört nåt om 2 veckor på Gotland i sommar..träffa kennelmamma o hundutställning..lydnadsprov..raukar..hav..DET låter mysigt !


Tuva- Jag älskar att åka bil, men har inte vart med på någon semester. I Ludvika och Säter har jag väl spenderat en natt eller 2.

.............

* Vilken TV-kanal tittar du mest på?

Lotta - 3:an 4:an, 5:an

Juni  - Sådant tittar jag inte på men mysigt att ligga nära matte när hon gör det..

Cola- och då brukar man kunna tigga till sig lite gottigotti!

Tuva- jag tycker om att mysa på soffans ryggstöd, när det vankas TV..men annars..njee, ingen speciell kanal!


.




Jag skickar denna utmaning vidare till:

*Hexkatter & himlahundar

* Camilla & Bentley

*Molle & Pillan

*Frippe och Weronica (o lille Cash om han får hjälp att skriva;))

...

JA, och kort på alla tjejer här, finns förståss för att det var vi som svarade:)

 
 
Yvonne

Yvonne

31 mars 2009 19:06

Vilka ljuvliga bilder! =)
Meeen, det saknas ju en... Lilla Tuva ju!
Varför fick hon inte vara med..?

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

31 mars 2009 19:35

OKEEEEY, nu har Tuva svarat också. SKÄMS på mig som glömde;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

31 mars 2009 19:47

Å, tack snälla! Hon är ju sååå vacker, lilla fröken Tuva! Nu är svaren kompletta! =)

Kram på er alla!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
molle & matte

molle & matte

31 mars 2009 20:04

shit nu blev det svårt...man måste alltså ha bild på dom då måste jag fundera lite...

http://www.pillans.se

 
Ingen bild

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

31 mars 2009 20:13

hihi...nä, det behöver ni inte ha molle o matte;)bara jag som alltid ska ha bilder med;)

 
Agneta

Agneta

31 mars 2009 20:16

Vilket härligt väder ni har!!! Här är det också varmt med töväder men dock ingen sol idag! Snyft!

Har ändå haft en superhärlig dag idag!

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Ingen bild

molle & matte

31 mars 2009 20:33

men vadå ..det stod ju att självklart var man med på bild...

iallafall så är det klart nu..

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

31 mars 2009 20:46

Nyfiken bara....Varför var du en månad i Tanzania? Lite annorlunda men säkert häftigt.

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Eva me resten av flocken :0)

Eva me resten av flocken :0)

31 mars 2009 20:58

Tack! såklart vi försöker fixa utmaningen, men just nu orkar jag bara inte...tar det imorron *prommissssssssss* :0)

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

31 mars 2009 21:09

Coooolt! Vilken resa....

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

31 mars 2009 21:18

En månad i Tanzania lät ju helt OK ;)) och safari därtill måste ju ha varit en upplevelse i sig !!!
Fast det Cola " pratar " om inför kommande sommar låter ju inte heller helt fel, eftersom Gotland är en sån otroligt mysig ö att vara på :-) !

Kramizar

PS Fiiina bilder på alla fyra skribenter !! DS

http://www.lizzieonline.net

 
Jessica & Vexa

Jessica & Vexa

31 mars 2009 21:28

Härliga fina bilder å rolig information som fick leendet att nå öronen:)

http://wikstrand.bloggagratis.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

31 mars 2009 21:50

Otroligt fin bild på Cola.....ser ut som om ni har varit hos fotografen!!! Jag har också fått utmaningen men ska ta tag i den imorgon!Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards