Juniocola

Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Löfgren - 12 juli 2010 11:15

Nu är jag hemma igen efter en fin jobb vecka på Gotland!!.massa politiker och SOL:)


Dalecarlia körde igång med invigning igår kväll och G spelade första matchen i morse..mot Norge. Tyvärr vann de Norska Guttarna med 1-0..men nu laddar Brage om för att möta brassarna i em..i morgon tillbringar vi dan på sportfältet eftersom G spelar match igen och även Ludde ska spela. Däremellan så turas jag o pake om att stå i glasskiosken:)


Det skulle ju tävlas och segras när jag var på Gotland...hade vi ju planerat..;)

Tyvärr gjorde sig verkligheten påmind..efter första dagen (som utlöpte väl med 1a pris till Cola i klass 1 ,183 poäng och klassvinst med 16 med i klassen:)


Resten av veckan kunde (borde!?) de legat på stranden istället;)


Hett, stressigt ,

övertrötta barn, frånvaro av barnvakter, trötta hundar och en mycket splittrad husse...2a pris och inställda tävlingar vart resultatet av det!

Tillläggas ska att hundarna ändå var duktiga..bra poäng och attityd för det mesta, men det "slank in" lite 0or här o där..Cola tyckte bla annat att det var skönt med "ett litet svalkande rull" på platsliggningen ..igen;) var dock 1.5 poäng ifrån 1a pris !

Nä, nu får tävlingarna vänta till i höst när vi är hemma båda 2 och jag kan hålla koll på kidsen:)

Nu skall det njutas av denna underbara sommar istället!


Men till bla Susanne som gillar resultat, så kan jag ju iallafall sätta in Colas 1a prispoäng:)


Plats                  8   ( dk när hon skulle lägga sig..)

tandvisning         10 GLAD!

Linförighet           9

läggande              10

inkallning             10

ställande              10

apport                  8 (tjyvstartade;))

hopp över hinder    8 (slog i , lite slarvigt!)

helhet                   9

 

 

 Näpp, nu ska jag ut och lägga mig i solsängen o njuuuta:)

Många kramar Lotta

ha det härligt i solen

Skapa flashcards