Juniocola

Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

oj vilken härlig sommar!!!

Av Löfgren - 1 juli 2010 20:01

Här i Borlänge är det Peace and Love just nu. Massor av folk, musik och fest:) Var nere på stan med killarna idag och bara kollade på folk och insöp atmosfären:)



VARMT är det också..wiii, så härligt. Njuter vareviga minut av detta underbara väder. LOVE LIFE :)

Idag har vi vart hos min moster och man och fått pannkaka med jordgubbssylt och grädde till lunch, smakade underbart:) Gustav fick prova deras Segway(stavning!?)

  

Han vart helsåld och ÄLSKADE den...så nu vill han ha en egen, men han får nog jobba några år först;)

  

Ludde hade fixat frillan idag alldelens själv :)

  

Alfred , igår kom det en jädra regnskur som hette duga..Affe tog skydd i bilen



I morgon ska juni ut på Tävling. Destriktsmästerskap i lydnad ..i värmen, vi får kyla med kallt vatten på väg dit o det är ju iallafall på kvällen. Det blir spännande.


På Lördag åker jag till Visby med jobbet en vecka på Almedalsveckan. Ser ut att bli toppenväder på Gotland så det ser jag verkligen fram emot.


Det som är synd är att den veckan sammanfaller med en riktig hund tävlingsvecka. 4 ggr var ska Juni o Cola tävla lydnad  under veckan...så killarna lär ju inte ha tid att sakna mig presiiiis....men G får filma tävlingarna..speciellt då Colas tävlingar är jag nyfiken på.



Cola har även ett WT på "attgöraunderveckanlistan".

Och eftersom hon började med ett  KM för SSRK   så blir det ett sektionsmästerskap med Flatklubben denna gång..;)  NU har hon lärt sig att apportera UTAN att skaka sig när hon kommer upp..hon lärde sig ju supersnabbt bara hon fick träna några gånger:):) Vi var på Orsa Camping under midsommar och maken till fin hundstrand har jag faktiskt aldrig sett. Hela familjen kunde bada och njuta av strandlivet:)REKOMMENDERAS!!!


  

Orsa hundbad

  

Cola utan skak;)


Ha det bra i sommarvärmen alla:)

kram L

 
 
Helena & co

Helena & co

1 juli 2010 20:21

Oj va spännande med då många tävlingar på en och samma vecka! Vi håller såklart tummarna! Ha de härlig vecka på Gotland! Hur ser det ut för er i sommar......hinns det med något stockholmsbesök? Anmälde ni er till Gålö eller inte? Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Elenor, Zidane och Messi

Elenor, Zidane och Messi

1 juli 2010 21:32

Ha ha ha nä, jag förstår att inte du fattar. Fattar ju knappast själv och det är ju jag som gjort teckningarna och träningarna!!!! Mekul att Pake verkar förstå i alla fall.... Lycka till nu med Cola och WT. Kul kul. Ha en fortsatt härlig sommar och semester

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Jag igen...

Jag igen...

1 juli 2010 21:32

Det var som tur var INTE Zidane som är tass-skadad igen utan en annan hund. Men hoppas han i sin tur kryar på sig snabbt istället.

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Ingen bild

Katta

1 juli 2010 23:33

Härligt!! Fina bilder du lagt ut. Ni verkar ha haft en fin midsommar. Tänk, ni hittar jämt ensamstränder...
Ha det bäst!
Kram K

 
Jill

Jill

2 juli 2010 06:42

Låter verkligen som en toppen vecka....

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

2 juli 2010 08:18

Oj vad många tummar och tassar vi ska hålla nu då ! Tippar att Juni får sin titel nu i början av juli :-))
Om matten blir tillräckligt bra i sin rackarna sommarförkylning är det iaf meningen att vi ska ut och "svettas" i den utlovade tropiska värmen i Gävle i morgon .. Ooooops !
Snacka om att i dubbel bemärkelse vara ute i hetluften *fniss* för samtliga sex som är anmälda står nämligen på den där kvallistan du vet, men vi ser det nog som träningstävling om vi alls startar, fast om inte Juni eller Cola startar just då, så får du gärna hålla en tumme !!

KRAM
PS Superfina bilder på dina killar !!! DS

http://icelolly.bloggplatsen.se

 
Vicki

Vicki

2 juli 2010 09:00

Härligt med semester!! Skönt att bara få njuta och ta dagen som den kommer.

Har ni semester länge till?

Vicki

http://fotbollsvicki.blogspot.com

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

2 juli 2010 10:38

Hon får visst en titel ( snart !!! ) för LP ELIT är väl inte heller så tokigt eller :-)))

Fast du måste hålla tummarna i morrn för oss :) och jag håller hårt i kväll för Juni !

KRAAAAM

http://icelolly.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards