Juniocola

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Löfgren - 1 juni 2010 18:11

I helgen har vi vart på Ryegates läger.


Invigde husvagnen för i år och drog iväg till Avesta, FLIKEN, i fredags.

  Juni o Tuva var hemma med "djur&husvakter" , skönt för dem att bli lite extra bortskämda;)


Tränade lite redan på kvällen med folk som liksom vi var där i GOD TID;)

På Lördag morgon satt kursen igång. Det fanns några olika instruktörer där med lite olika inriktningar. Pake o Cola gick för Eva Thoren Söderström, som kör jaktträning med klickertänk.

Vad härligt att träffa så mycket hundfolk..Pake var helnöjd med kursen och även om jag mest får "titta på" så är det ändå mysigt att följa.

 På Lördagskvällen var det gemensam "myskväll" med god mat o god dryck:)

Söndagen var de mest ute i skogen och tränade och vid vatten , så då myste jag med barnen i vagnen och när solen kikade fram i solstolen;)

Cola var duktig , och nu har Pake fått mod att anmäla till jaktprov till hösten.

  

Annika(Colas uppfödare) passade på att trimma Cola(hon tycker inte att hon e så söt med lurviga öron;))

OJ, vad annorlunda hon ser ut...fiiin:)


Solen har vart i högform här i Dalarna idag. Det fattade jag inte riktigt att den skulle vara imorse då jag drog till Orsa Björnpark med jobbet....solkräm e ju inte det första man tänker på 07.00 på morgonen...så nu har jag "fått färg"....kan man väl säga...tror jag stannar inne nu tills solen går ner.

Ha det härligt i solen

Kram Lotta





Skapa flashcards