Juniocola

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Hej alla

Av Löfgren - 7 januari 2010 08:06

GOD FORTSÄTTNING!!!


  

Oj, vilket härligt jullov, men nu är det snart till ända :( Barnen har fått vara lediga alla dagar utom idag, då vi får lov att jobba båda 2, så det känns som om de fått en välbehövig paus från skolan.


Vi har renoverat klart i Alfreds rum nu ...vad mycket det gör med nya golv:)lite som fattas bara.2 vita vägghyllor ska upp brevid sängen och en platttv är inköpt och skall borras upp ovanför "skolbänken", då kan Alfred sitta med vänner i sängen och spela på sitt älskade X-box(och vi slipper stimmet nere:))


Före

  

nu

  jajustja..gardin måste vi ju skaffa oxå..en hissgardin tror jag det blir , för att dölja rullgardinen.     




   Gustavs rum har vi oxå fixat lite i.





innan

  

nu

  

 Han har fått vårat gamla rum och våra gamla vardagsrumsmöbler. Nytt golv fick han också..men tapeterna väntar vi lite med eftersom G hade lite svårt att bestämma hur det skulle vara. Då är det bättre att vänta några veckor..TAKlampa vill han också ha ny..snarast!!:)

Rummet vart större än vad han hade innan så han är ju helnöjd. Gustavs gamla rum får Gustavs gamla föräldrar (vi) ta över. ...för vi ska ju " bara sova"  där...först tänkte vi ha vitt, vitt, vitt...men det blir nog lite indiskt istället och så tar vi vitt nere..vi måste ju ändå köpa nya vardagsrumsmöbler nu..liksom;)


Så nu på tur står vårt sovrum och en sväng till IKEA för att shoppa nytt till vardagsrummet som nu typ är tomt.

Tänkte kanske köpa handfat blandare och badrumsmöbler där oxå..bra priser ju, och vi har ju 2 badrum att fixa..någon som har någon erfarenhet/åsikt om det?Vågar man köpa blandare där?



Cola njuter av snön och verkar inte alls störa sig på DEN FRUKTANSVÄRDA kylan

    


Juni däremot gillar den INTE .fryyyser!


Jag är så himla glad ...


För några veckor sedan var jag in på mammografi eftersom jag upptäckt en knöl i mitt bröst. Efter någon vecka(strax före jul) fick jag brev om att jag måste komma in för vidare undersökningar pgr av knölen:(


Även om jag njutit av julen och tid med familjen ,  så har tankarna naturligtvis vandrat iväg...

I förrgår var jag så in och ultraljudade och de stack in en lång nål och tog prov på den äckliga "lilla runda"..


På väg in till sjukhuset slogs jag av vad snabbt livet kan förändras. Antingen åker jag hem lätt om hjärtat och glad ..eller så (erkänner att jag inbillade mig det värsta)så åker jag hem ..ledsen , rädd och med en kamp för livet framför mig(kändes det som)

 Försökte förbereda mig för det värsta, men hjärtat brast nästan bara jag snuddade vid tanken..mest för barnens skull...tänk att behöva tala om för dem.

Antingen ofarlig "skitsak "eller blodigaste allvar...tänk vad livet är skört.

Nästan som ett makabert lotteri, kändes det som...men jag drog vinstlotten .


MEN DET VAR BARA EN OFARLIG CYSTA!

Satt mig i bilen och åkte hem till mina killar igen. Livet fortsätter sm vanligt.. just nu går jag på moln och tycker att livet är härligt och att de flesta problemen är småsaker:)

Nu ska jag skänka pengar till rosa bandet







Nepp...moot jobbet:)



Kram Lotta

 
 
Annica

Annica

7 januari 2010 09:46

Hej!
Nu var det jätte längesen jag var in på er blogg men vill önska god fortsättning på nya året=)
Ha det så bra// Annica,Älsa & Ästher

http://leonland.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jessica, Vega & Vexa

7 januari 2010 10:44

Skönt att de inte var någon fara, tankarna driver lätt iväg till de värsta.

Sötis Cola & så fint Ni har gjort de!

Ha de bäst i kylan!

 
Petra

Petra

7 januari 2010 12:21

Vilken gosig snönos.
Vad skönt för er alla att det "bara" var en cysta. Man hinner tänka en hel del....
God fortsättning till er alla!

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

7 januari 2010 12:46

Så himla fint det blir hos er!!!
Skönt att 'knölen' inte var så sjuk :) Förstår att du varit rädd!
Allt gott till er!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

Annki

7 januari 2010 13:31

Vad fint ni får det!!!!
Vet hur du kände det på väg till falun har själv varit med om det alldeles nyss det är jobbigt. Tur att vi får den undersökningen!!!!!
HA DET BRA NU......

 
Camilla skriver på sin Laptop =)

Camilla skriver på sin Laptop =)

7 januari 2010 15:02

Men fy vilken panik innan man får ett gladd besked. Phu,mina tankar hade oxå skenat å alla håll. Skönt att det "bara" var en cysta!
Härligt med renoveringen,va fint det blir!
Vi håller oxå på att fixar lite smått,nu har vi nytt,ljusgrått klickgolv i hallen uppe. Vilken skillnad!!
Kommer att bli kanon med vit halvpanel å gråa tapeter till :)
*vill ha allt gjort på en gång*
Hur var det med tävling? Är ni på g eller är det vintervila för er med?

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Lizzieonline ..

Lizzieonline ..

7 januari 2010 15:19

Åh vad fiiiint det blir och vilken himla tur att det bara var just en liten oförarglig cysta !!!!
Känns väl dubbelt bra att skänka pengar till just detn färgade bandet *ler* !!

KRAAAAM från oss i ett Uppsala nästan lika vintrigt som Grönklitt ;)))

http://www.lizzieonline.net

 
mimio

mimio

7 januari 2010 15:55

Guuu vad fint ni har fixat till därhemma. Jättebra blev det o snyggt som bara den tycker jag.
Förstår att grabben blev glad för det stooora rummet han fick. haha jasså lampan var inte till belåtenhet? *fniss för tjejig kan jag tänka...
Så skönt att knölen inte var någon elaking, hemska tanke. Man blir uppskrämd när sådant där händer...innan man vet flyger ju tankarna hur fort som helst.
Söta vovvar i snön. Det är minsann vinter här nere också... och 14 grader kallt Brr... Har skottat igår framför huset och det hör verkligen inte till det vanliga.
Kram på er
Maria

http://mimio.blogg.se

 
Sinna

Sinna

7 januari 2010 20:07

Fy så jobbigt!! JA livet kan ändra sig snabbare än man någonsin anar. (Har flera i min släkt med cancer) så det är verkligen INGEN myt det där med att ta tillvara på varje dag!!!
Sååå himla skönt att den var ofarlig :-)))

Vad fräscht och fint det var överallt. KUL att fixa och trixa om lite.
KRAM Sinna

http://lillhuset.blogspot.com

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

8 januari 2010 00:18

Vill passa på att önska er en riktigt God fortsättning på 2010!
Vad skönt att det var en ofarlig cysta som du hade. Man vet så lite om livet. Allt kan förändras på bara en sekund.
Vad fint ni renoverat i pojkarnas rum! Visst blir man glad!
Ha det gott!
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
pillan

pillan

8 januari 2010 08:58

hej vännen !
vad fint ni fått det , duktiga ni är som håller på att göra så fint , indiskt det låter mysigt , med en massa fina ljuslycktor från indiska , golv kuddar , indiskt överkast ..
ojdå hoppsan här skenar fantasin vill jag lova .

skönt att det var en ofarlig cysta , jag kan säga att jag har gjort samma sak flera gånger , får alltid göra ultraljud och tester på knölar , har nått med vilken typ av bröstvävnad du har , så det var nog inte första gången som du fick göra så !!
min mamma har ju haft bröstcancer 2 gånger så man är ju lite orolig kan jag lova , jag ska iväg nu slutet på jan och kolla igen , jag går varje år på det !!

men ha nu så bra , och lycka till på Ikea , men åk inte till Gävle , och till Uppsala eller Örebro det är mycket bättre där med större utbud ..

många kalla kramar

http://www.pillans.se/wp

 
Ingen bild

Katta

8 januari 2010 14:34

Va?? Ville inte Gustav ha den där lampan?? ;)
- Åh Lotta, vad ni grejar hemma. Vad fint det blir!!!! Nu blir jag ursugen på att göra om här med.
----
Det där med oro för cancer känner jag igen. Min faster dog i bröstcancer så det känns så nära. Jag hade en knöl för ett år sedan och vet precis hur ångesten känns.
Sååååå skönt att det bara var en ofarlig cysta.
Kram och GOD FORTSÄTTNING!!!

/K

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

8 januari 2010 19:29

VISST ÄR DET SÖTA, VILJABEBISARNA!!! :-D Bara 3,5 vecka kvar. Helt galet. Vi ser fram emot det (vi=Karin och Peter, Wilma är lyckligt ovetande om att det blir konkurrens).

Vadå tyckte han lampan var lite tjejig eller?! :-) Rummen blev i alla fall jättefina, mer pojk/tonårsrum, utan bården etc och med nya möbler. Jättefin tapet i Alfreds rum. Kul att förnya lite. Kliar lite i mina fingrar nu.

Cola ser för skön ut, Wilma gillar snön jättemycket också men tycker att det blir kallt om tassarna och hoppar på tre ben.

http://karinochwilma.bloggagratis.sek

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

8 januari 2010 23:57

MEEEn så kul att komma in här och läsa lite igen! Så jäkla snygg tapeten var, VILL OXÅ HA! Usch satt och led med dig vad du måste ha tänkt över din "knöl" SUCK så skönt att det inte var ngt! Jag ska själv på mammografi snart...URK gillar det inte!

Ha det så gott i kylan, för ni har det väl ännu värre en oss vad jag förstått på väderprognoserna, vi har -22 just nu och det är kallare än vi haft på jätte jätte länge!

Kramis!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Annica

Annica

9 januari 2010 07:26

Åh vad skönt att knölen var ofarlig!!!!!!!!!!! Fina rum garbbarna har fått ;-) tack för omtanken, nu tar vi nya tag.

http://www.ryegates.se

 
Yvonne

Yvonne

10 januari 2010 09:23

Va fint pojkarna har fått! Kul med lite nytt!

Oj, va otäckt med knölen... Förstår vilka tankar som måste ha snurrat... Men jag är väldigt glad över att det inte var något farligt!

Varm kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
marie

marie

14 januari 2010 10:03

God fortsättning Lotta!
Vad fint pojkarna får, kul att göra om ...men det brukar aldrig ta slut när man väl börjat..
Sköntt att det var en ofarlig cysta. Livet är skört och kan ta en snabb vändning. Man får sig en tankeställare såna här tillfällen. Njut av livet med din härliga familj!!!!!
Livet är här och nu!!!!!! man ska ta vara på varje dag.
kram i massor från mej

http://www.mariekjerulf.blogg.se

 
mormormedhundarna

mormormedhundarna

15 januari 2010 21:17

så fint det blivit där hemma.ljust och glatt. roligt.
kram mamma

http://mormormedhundarna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards