Juniocola

Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Mycket hundträning

Av Löfgren - 16 september 2009 07:29

Med några dagar utan jobb så blir det mycket hundträning. Cola har fått träna enkla dirigeringar inne, och kört fria sök ute. På kursen som jag gick för Eva så tipsade hon om att köra mycket sök med Cola för att få henne att verkligen använda näsan och inte bara springa på dummyna. 

Vi har också hunnit med ett personspår. Det är ju också så kul, jag känner att det är så kul att inte träna lydnad en period. Då kommer suget tillbaka igen.
Juni har fått specialträna apportering med dirigering. Vi har tränat massor på det momentet och felprocenten minskar för varje dag. Ligger nog på 10% idag. Jag vill komma lite närmare 0% innan jag testar att lägga in momentet i en kedja. Hoppas att vi hinner tävla nån mer gång i år./P

 
 
Jill

Jill

16 september 2009 09:03

Klart ni kommer hinna tävla mer i år!!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Annica

Annica

16 september 2009 10:22

Ja, viktigt att de verkligen lär sig använda näsan.. Bra jobbat Pake! Och jakten är ju så himla kul, eller hur??

http://www.ryegates.se

 
Agneta

Agneta

16 september 2009 12:18

Du ska se att hon kopplar på knappen snart!!! Jag gjorde sk "godissök" på gården hemma först och anväde sökkommandot, du kan ge dig på att knappen gick varm he hee

Kram

/Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Yvonne

Yvonne

16 september 2009 20:05

Kul för Juni & Cola att husse är hemma, så det blir mycket träning! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

17 september 2009 09:14

Hej=) Måste bara kommentera denna underbara hundblogg! Varit inne och tittat ett par ggr. och det är så kul och se vilken energi ni lägger ner på att ha kul i er hundträning;o)

Glädjen med träning av era hundar i era filmer ger mig massor av inspiration=) Mer sånt!

Fr en hundägare ute i det långa landet=)

http://www.alwashundar.blogspot.com

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

17 september 2009 10:07

Dir.apporteringen är ju inte plättlätt den heller, men de filmer jag såg på Juni förut så fixade hon ju den kanonbra !!!
Det fanns ju ingen som helst tendens till att vare sig välja fel, eller slarva vid konen då utan det såg bara kanonsnyggt ut !!!

Vi har ju haft lite problem med momentet om det varit för högt gräs, för då har mittapporten ( som ju alltid syns bra *s* ) iaf dragningskraft, trots att den aldrig gett vare sig " klick eller cred " ..

Vore skoj om vi kunde ses på nån tävling senare i höst, och vi funderar lite på antingen Rättvik eller Bro i oktober ..

Har´e gott !!

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Jessica Holmström

Jessica Holmström

17 september 2009 17:42

Ja det är verkligen massor av träning av elitmomenten innan man blir klar. Här hemma nöter vi också detaljer, detaljer & detaljer. Jag hade hoppats att vi skulle hinna tävla elit i år, men just nu känns det inte som det. Man vill ju inte stressa på :).

http://skeppartorps.wordpress.com

 
Linda

Linda

18 september 2009 16:35

Har inte hunnit läsa bloggar på ett tag, så döm om min förvåning när jag: 1. Får se hur vuxen Cola ser ut helt plötsligt och 2. Läser nåt om eventuellt husköp?? Här händer det saker som vanligt :)

http://ixaojulia.bloggagratis.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

18 september 2009 17:29

Jag känner mig också lite halvseg på att träna lydnad just nu. Letar som en tok efter någonstans att valla. Tränar dock typ 15 minuter om dagen på rutan och apportbocken, vi klämmer in lite fotgående också.

Hoppas att ni tävlar här i närheten om det blir en tävling till innan året är slut.

Kramis

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

18 september 2009 22:53

Så klart att det blivit mycket hundträning när du varit ledig... hade vi trott något annat?

Ha en bra helg!

http://wallander.blogg.se

 
Yvonne

Yvonne

19 september 2009 01:03

Tittar in och önskar er alla en fin helg! =)

Kram kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards