Juniocola

Alla inlägg den 2 september 2009

Av Löfgren - 2 september 2009 19:14

Idag har jag verkligen kännt att jag lever. P har bilen idag eftersom han fick lov att ta bilen till jobbet av olika anledningar.

Promenaden NER till skolan gick bra, då lyste solen. Promenaden hem gick mindre bra=BLÖT!


Städat, rensat i röran, TVÄTTAT ett berg av kläder (ja, inte var det så svårt att hitta på saker att göra med sin ledighet iallafall !!!)


Nu på em hade Gustav med förälder(i detta fall JAG) fått det mycket hedersuppfyllda uppdraget att flytta kundvagnar åt ICA-MAXI. Det är genom fotbollen som vi får så ""roliga uppdrag":/


Småkillarna ville förståss INTE med..fick muta med glass(var det verkligen JAG som för "before kids"sa att jag ALDRIG skulle muta, hota ??JAG skulle minsann förklara, resonera och PRATA istället...hmm)


Tyvärr går det ingen buss ända fram, vi åkte så långt det gick sedan var det bara att GÅ ...i regnet.

Smågrabbsen lämnade vi in på Barnpassningen på Ica, sedan körde vi kundvagnar så att svetten, och regnet, rann...


Herregud..hela Borlänge handlade idag(sääkert;))..hann inte flytta vagnarna till "rätt"bås innan de var borta..vilket jädra skitjobb..


Efter detta gick vi in och köpte grejor att laga lasange med..och sedan "hämtade vi ut" småkillarna:)


Fick lov att köpa  "mutglassen"  innan vi vandrade iväg mot bussen igen..NU med tunga matpåsar att "bubba"på(varför kan jag inte gå in i en affär och bara köpa det nödvändigaste..?? KUNDE bara inte låta bli att köpa vattenmelon a 5 kr kilo..osv osv...)


Pake har "lyckats planera"sina arbetspass bra denna vecka.På söndag jobbar han...JAG ska  stå och sälja fika under fotbollsmatchen..Hoppas på fint väder!!!


kram från en hungrig (varför valde vi lasange som tar sådan tiiiiiiiiiiid?) och blöt Lotta (som får en lugn dag imorgon...jag jobbar;))









Ovido - Quiz & Flashcards