Juniocola

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

På läger/kurs

Av Löfgren - 29 augusti 2009 14:05

"Ryegates-arna" är i full gång  att träna.Ja även ett par andra är ju med också. Fliken var ju ett supertrevligt hundställe.

Vi har fått en fin plats åt vår husvagn och EL..så det var skönt för killarna, som har både TV och X-boxen med :)Regnar lite från och till , så de har lite utökad speltid idag;)

SÅ härligt  med "eget hus" , just nu regnar det ,så jag och Juni myser i sängen härinne.....

De andra är ute och tränar hund som sagt...


De är indelade i olika grupper, beroende på  vad man vill träna och hur långt man kommit etc.Patrik tränar för Eva Thorén-Söderström .Hon kör jaktträningen med Klickertänk,  jättebra tycker Patrik.Hon är jätteduktig.

 Nu på fm har de tränat alldelens utanför vagnen, så jag hade perfekt utsikt. Så intressant att få ta del av snacket:)Lite jaktfot först..

Utmaning för Cola detta, så mycket nytt, men jag tyckte ändå hon var jätteduktig ...sedan kör ju Cola gärna lite för mycket lydnadsfot....men det ordnar sig nog ute i skogen med dummies farandes  och andra lockelser;)

 


Cola var duktig att stanna kvar inför inkallning .

 

Söket var lite svårt tyckte Cola...hittade dock dummisen med lite hjälp..och sprang så fint till husse:)

Hmm, kanske Pake kan skriva mer om träningen sedan, vet att han redan fått ovärderliga tips om hur hans o Colas träning skall fortgå..SÅ bra att träna för duktiga tränare som SER annat en en själv och till på köpet kan tipsa om hur man förändrar det:)


Näpp, nu har det slutat regna, solen har kommit fram, så jag ska gå och tjyvlyssna/titta  lite på  dem igen..De har förflyttat sig nu efter lunch..nu tränas skott hör jag:)

Lotta

 
 
Monty,Jesper & Leo

Monty,Jesper & Leo

29 augusti 2009 18:20

Först säger vi grattis till LUDDE!!!!
Härlig hund träning ni har haft,skönt att träna hund och campa.Må gott.

http://www.omalley.se

 
Sinna

Sinna

29 augusti 2009 19:04

Åhh ni verkar ha det kanon :-)))
Kram Sinna

http://drevtemaets.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

29 augusti 2009 22:31

Vad roligt att vara på träningsläger och dessutom att vägledas av duktiga instruktörer.

Vilken utsiktsplats du hade då :-)

Kramelikram

http://wallander.blogg.se

 
Jessica & Vega

Jessica & Vega

30 augusti 2009 11:36

Så avundsjuk! Vill oxå vara där å få träna, träffa ER alla underbara! Kul att Vexa iaf fick åka upp;) Vega sitter hos sin mormor & morfar å jag sitter i Norrköping:(

Eva, instruktören är Vegas uppfödare - tänk så kul de hade fått vara att även få träffa henne efter alla år!

Ha de så kul å hälsa alla ifrån mig!

http://wikstrand.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

30 augusti 2009 12:32

Ser väldigt kul ut det där med läger! Så mycket kunskap och erfarenhet samlat på ett ställe måste ju vara toppen!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Tina

Tina

30 augusti 2009 14:16

Grattis till Ludde!
Eva gick jag klickertränarutbildningen tillsammans med. Skoj att ni fick gå för henne.

http://workinglabs.wordpress.com

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

30 augusti 2009 16:28

Roligt att ni lagt in lite bilder så att jag kan se att ni har det bra ;)

Låter som ett toppenläger!

Kramis

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

30 augusti 2009 18:17

Med tanke på att helgen troligen var så (h)underbar som vi nog trodde att den skulle bli, så kan du ju förstå att vi som inte var där med spänning väntar på en uppis * ler * !

Kramizar

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

30 augusti 2009 19:28

Vilken toppenhelg vi fick!!

http://www.ryegates.se

 
Ingen bild

Katta

31 augusti 2009 12:15

Roligt med lite nya träningstips :))
Kram K

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards