Juniocola

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Vilken dag

Av Löfgren - 23 augusti 2009 22:01

Trött, sliten masade jag mig hemmåt i morse..efter ett dygnspass...alldelens för tätt med dubbeldygnet häromdagen....
Pake jobbar dygn idag...funderar..HUR skall man orka ta hand om ungar o hundar.....

                                         MEN

Möttes av 3 härliga ungar i dörren, städat o fint hemma,glada förväntansfulla Juni&Cola..


Åh,Vilket väder..underbart ju, rena sommaren..

Vilken energikick!


Snacka om att vi har njutit  idag. Barnens dag var det idag här i stan.

 

Det var uppträdanden i parken ..typ hela dagen. Vi köpte med oss pizza så vi inte missade något i onödan.

Musik, glada människor, tivoli, gottigotti...FEST!


 

                          Till efterrätt blev det sockervadd


 

   och fångsten vart god när det var godisregn...hihi Ludde såg lite kul ut när han samlade i bajpåsen;)

 

Vi  köpte  hem munk..luktade ju såå gott!!mmm, den var GOD!

 

Haha Juni provade hur det skulle vara att vara servicehund, när hon träffade på en bekanting i permo..bra utsikt därifrån;)


Sedan efter några timmar på stan åkte vi vidare för att undersöka scoutkåren...hade väl inte direkt så höga förväntningar...men det visade sig att detta var nästan bättre än barnens dag:)

här var det ett MYCKET lugnare tempo. Jättesöta ledare som verkligen var intresserade o pratade MED barnen.

 

De fick lära sig tända o släcka..en lykta(ja, det hade ju nåt snajdigare namn..?) Ludde var manisk o skulle tända om o om igen..jättestolt över att han fick o kunde tända en tändsticka. hihi stackars scouttanten höll aldrig på att bli av med honom;)

 

Så var det dax för mat igen...de  fick de göra egna kålbullar (tror jag det hette)

 

hehe Alfred e lite skeptisk till sitt verk

 


MEN det var ju jättegott...och supermysigt ställa att intaga lunchen på var det oxå..efterrätt igen..negerbollar och saft..scouterna BJÖD PÅ ALLT!

Nu vill killarna bygga egen scouthydda på gården:)

Alfred har bestämt sig för att han ska hedra scouterna med att bli medlem;) nästa måndag 18.00 bär det av till första mötet..Luddis får vänta tills han börjar 2an.

 

                                            LYCKLIG o FIN


Herregud vilken lycka det är att få vara tillsammans med barnen.Jag är såå lyckligt lottad.Man tar det så lätt förgivet...men vilken otrolig lycka!! TACK!

Idag...de tyckte allt var fantastiskt och det fullkomligt lös om dem ....och mig med tror jag.

 Nu har jag fått massor med energi igen, så nu fixar jag dygnet imorgon lätt som en plätt:)

Tyvärr orkade inte G följa eftersom han fortfarande är så förkyld. Men han e på bättringsvägen han med:)


Såg Marley o jag nu på kvällen. Boken var som vanligt mycket bättre..men de sorgliga scenerna...herrguuud, vad jag har grinat!

När graviditeten går på tok..o när Marley skall somna in..jösses, vad man lever sig in...och minns..*SNYFT*

kram Lotta




 
 
Ingen bild

Linda

24 augusti 2009 00:41

Har också sett Marley och jag, tyckte den var jättebra, fast bitvis sorglig då...

Ja, det skulle verkligen vara suveränt om jag fick jobbet på hunddagis. Jag har faktiskt jobbat på ett hunddagis tidigare, för typ 11 år sen... Sen är jag ju instruktör också, så jag har väl inte "rätt" att backa för lite tuffare hundar ;) Skämt åsido så brukar hunddagishundar vara rätt snälla, men visst underlättar det att veta vad man pysslar med. Men det gäller väl vilket yrke man än väljer.

 
Helena

Helena

24 augusti 2009 06:51

Härlig dag ni fick.....ja visst är det märkligt hur man ibland kan känna att man inte orkar och sen får man bara ny energi....:)

Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

24 augusti 2009 07:18

Känner mej så glad för eran skull, att ni fick en sån toppendag!!!
Kramar till er alla!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

24 augusti 2009 07:48

men var det barnens dag igår??? Det missade vi trots att vi var till Blg. Men vi var väl så i gasen för den nya poolen så vi varken såg eller hörde nåt :)
Gud va mysigt att vara med på scouterna! Det såg verkligen härligt ut. Jag vill oxå vara scout :)
Nackdel att bo på vischan är att det inte finns nå såna roliga aktiviteter här :(

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

24 augusti 2009 07:53

Åh vilken mysig dag!!! Det hade mina små uppskattat med tror jag..

http://www.ryegates.se

 
mini

mini

24 augusti 2009 09:13

Vad skoj, då blev det en liten scout av din "lille" Alfred. kul att han hittade nåt han gillade!
Grattis förresten till din 1 års dag med din fina blogg! Hurra, hurra, hurra!
Kram på dej!

http://www.mariekjerulf.blogg.se

 
Emelie & Arn

Emelie & Arn

24 augusti 2009 13:42

Ni ser ut att ha haft en super kul och mysig dag! Alltid kul när det blir bättre än vad man räknat med.....

http://www.bordercolliedog.se

 
Ingen bild

Lotta

24 augusti 2009 14:27

vilken härlig dag ni haft,ligger hemma o e snorig och allmänt gnällig.Marley har jag läst tycket boken var jättebra.Ha en bra dag Kram Lotta

 
Sinna

Sinna

24 augusti 2009 16:09

Vilken härlig dag ni verkar ha haft :-) Och JA bajspåsar är bra till mycker ;-)
Blev lute avis på kolbullarna för det är så himlans gott
Kram Sinna

http://drevteamets.se

 
Agneta

Agneta

24 augusti 2009 17:14

Vad var kålbullarna gjorda av och vad smakade de? Såg väldigt gott ut i alla fall!

Här har det varit jaktprovsträning idag och det gick bra. Är nöjd med hennes arbete och att jag själv också kunde hålla mig lugn!

Ni såg också ut att ha haft en toppendag!

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Kärran m jyckar 4

Kärran m jyckar 4

24 augusti 2009 17:52

Om ni åt scout-kålbullarna till lunch... Var pizzan frukosten, då? (med sockervadd som efterrätt) ;) Man undrar ju nu vad åt ni till middag? *s*

Och bajspåsar kan man ha till mycket! Bajspåsen är världshistoriens 2:a bästa uppfinning. (1:a är kopplet) ;))

Glada svansviftningar

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Monty,Jesper & Leo

Monty,Jesper & Leo

24 augusti 2009 18:09

Men vad massa smaskens ni åt,man blir hungrig!vad skoj med scouterna.och visst är det härligt med familj den får man mycket kraft från.Kram

http://www.omalley.se

 
Ingen bild

kajsan

24 augusti 2009 19:09

åh va mysigt ni verkar ha haft :o) Stackars Gurran som inte kunde va med. Föresten tror jag det är Gurras hårborste som ligger här o väntar..Kommer ni med husvagnen någonting eller skulle den bo hos mormor? Hur gick det för Gurra i nya klassen ???

 
pillan

pillan

24 augusti 2009 20:47

ja vilken toppen dag ni haft ,, kul!
Ja du Marley & Jag såg jag under våran camping i Västervik..om jag böööölade ..så in i bänken !
Våran hund innan Molle dog nämligen av samma sak endast 22månader..snyft..
så man vart väldigt påmind...

självklart så visar jag skylten så fort den är klar ..

kram

http://www.pillans.se

 
Bettan

Bettan

24 augusti 2009 20:59

Kul att ni fick en sådan bra dag och att scouterna vad bra!
Sista korten, där är det en kopia av dig!
Kram

http://coolbettan.blogg.se

 
mimio

mimio

24 augusti 2009 21:45

Barnens dag
så myyyyyyyyysigt det ser ut!
Sockervadd gör sig bra på foto hi hi har alltid tyckt att det är lite overkligt o mysko...
Tänker på det du sa om att man tar sina friska barn för givet, just idag har jag granskat en massa journal-dokumentation för LSS verksamheten o har reflekterat över hur oändligt lyckligt lottad jag är...
Pågarna fick en massa extra kramar idag när jag kom hem kan du tro.
Såg förvånade ut, men glada.
Kram till dig med! :o)
m

http://mimio.blogg.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

24 augusti 2009 23:15

Man kan bara gratulera på ettårsdagen (om något försenat)!

Kan bara säga att det är ett nöje att få "dela" era dagar oavsett om det gäller hundträningar/tävlingar/barnaktiviter/familjeutflykter :-)

Ser framemot att få vara med på hela "resan" mot nästa födelsedag oxå!

Kramelikram

http://wallander.blogg.se

 
Annica,Älsa & Ästher

Annica,Älsa & Ästher

25 augusti 2009 06:08

Som vanligt jättefina bilder i bloggen=)
Juni såg ut att passa bra som servicehund!
Ha det så bra=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

25 augusti 2009 10:05

Jag såg oxå Marley & jag i söndags, jösse vad jag lipade, höll på att pussa ihjäl vovvarna efteråt..

Din grabbar är så otroligt fina, förstår att du är lycklig :-))

http://blondinstella.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards