Juniocola

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

födelsedag

Av Löfgren - 23 augusti 2009 07:37

    Idag fylle Juni&Cola bloggen ett år  

(kolla länkarna till höger...för ett år sedan...dala expo..hihi, det har hänt lite sedan dess..DÅ,var Gurra var med på bloggen..och Cola var liiite mindre:)

Det var inte riktigt som jag trodde att blogga.Ibörjan tänkte jag nog att det skulle bli mer hundsnack, färre inlägg..Det visade sig att det vart fler inlägg än ett i veckan och det var MYCKET roligare än jag trott.


 Jag hade inte alls räknat med att man skulle finna så många härliga, mysiga underbara människor som vi gjort.Vissa har vi träffat på riktigt och vissa "bara"  på nätet. Vad mycket nytt jag lärt mig,jag som knappt läst en blogg för ett år sedan.

Bloggen ja...alltid aktuell numer...även när jag inte bloggar...alltid på jakt efter det perfekta bloggfotot, som jag vill visa ER;)

Ibland tröttnar jag på datorn/bloggen(en dag eller så)...men efter en datapaus så är det alltid bloggen jag slår upp först..och det första jag läser är alltid nya kommentarer, för dem tröttnar man ju aldrig på:) 



Idag skiner solen och det bli varmt.Nostalgidagarna pågår  i Borlänge. Barnens dagståg  ska jag åka med barnen och se på..likaså var det uppträdanden från show o dansskolan (vore kanske något för Ludde), sedan på em är det scoutträff..men får prova på lite olika aktiviteter och testa om man vill bli en scout(kanske vore nåt för Alfred)...låter bra på pappret iallafall(Hoppas det är andra ledare,annan plats är det iallafall...var   på scoutträff med Gustav när han var liten..och det var då tyvärr exstreeemt töntigt:()


Ja det blir nog en fin dag:)

 
 
Helena

Helena

23 augusti 2009 09:06

Grattis på ettårsdagen!! Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Pillan

Pillan

23 augusti 2009 09:12

Ja du visst är man fast i bloggträsket , sjuktjobbigt !!
Tänker , sover , äter , blogg !!!
mest hela tiden , och kameran fota fota fota ..för att få ett enda perfekt såklart !!

Hoppas ni får en underbar dag
kram

http://www.pillans.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

23 augusti 2009 09:38

Hipp, hipp hurra på Juni&Colabloggens födelsedag !!!!

Hoppas att ni får en(h)underbar dag !
Kramizar

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Susanne & Cia

Susanne & Cia

23 augusti 2009 10:29

Åå, GRATTIS på ettårsdagen! Ja du, det här med bloggeriet är kul. Nu som först har jag "hittat hem" efter att ha flyttat runt en del =). Din blogg läser jag dagligen. Tillhör lixom rutinerna nu =). O länkat såklart.
Så kul att läsa om ER träning och barnens upptåg. Speciellt om alla kryp som hittas.
Kram och ha en härlig dag!
Kram
Susanne

http://www.susanneocia.blogspot.com

 
Sinna

Sinna

23 augusti 2009 10:39

HIPP HIPP HURRA

http://drevteamet.se

 
Ingen bild

Sinna

23 augusti 2009 10:42

Oj inlägget "smet" innan jag var färsig?? Jo jag skulle också skriv att den här bloggen är en av mina favorit bloggar och jag tycker att det är jättroligt att titta på härliga bilder och läsa om er vardag också.
Så blogga på och vila när du är trött på det (det blir man ju ibland) och ha en härlig dag
Kram Sinna

 
Petra & Co

Petra & Co

23 augusti 2009 10:50

Grattis på 1-årsdagen!
Visst är det kul med bloggar och alla trevliga människor man "träffar". Började själv för två år sedan. En väninna som var i husköpstagen började blogga och lägga in foton och dem följde man ju. Tyckte innan dess att bloggar var värdelösa - läsa okända människors "dagbok" på nätet, varför då?. Men när man kunde följa vänner blev det annorlunda. Sedan började jag själv för ett projekt på jobbet där jag skulle lära ut internets olika möjligheter till arbetskamrater så jag gav dem i uppgift att hitta mina hundar. Sedan blev jag fast.
Nu läser jag nästa bara bloggar och har fått många nya "cybervänner" och lärt mig en massa! Undrar hur många böcker jag köpt för att bloggare har rekommenderat dem? Tips och framförallt inspiration till hundarna, recept, musik, foton ALLT!

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

23 augusti 2009 11:12

Grattis på 1-årsdagen! Vi känner igen allt det där du skriver om! Matte har kameran i högsta hugg jämt och ibland när man ser bilden har man kommentaren klar....jobbigt, men kul! Samtidigt vidgar man sina vyer hemifrån och som du säger, skaffa nya "vänner"!
ha en toppendag!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Monty,Jesper & Leo

Monty,Jesper & Leo

23 augusti 2009 12:34

Grattis bloggen!!!!
Ja att blogga är som att jobba ett måste!
Sanslöst kul att blogga.Ha en kalas dag.

http://www.omalley.se

 
Anne & Zorro

Anne & Zorro

23 augusti 2009 15:23

Grattis på ettårsdagen bloggen! Tur att du levt ett helt år så vi har haft något att läsa i, glädjas åt och roa oss med!
Ja, det där med kameran ja... nog är den med överallt. Fast just nu ligger vi lite lågt, precis som du skriver går det i perioder hur mycket man skriver. Men nu har jag ett gäng foton liggandes igen!

Ha det gott!

http://zorrossida.bloggsida.se

 
Bettan

Bettan

23 augusti 2009 16:23

Grattis på 1-års dagen!
Jag kommer inte ihåg hur jag kom in på din blogg, men glad är jag att jag gjorde det.
Det har varit kul att lära "känna" dig/er!
Hoppas få läsa din blogg lääääänge!
Kram

http://coolbettan.blogg.se

 
mimio

mimio

23 augusti 2009 19:30

Grattis på Ettårsdagen!

Tuuuuuur du fick för dig att blogga! Det är riktigt skoj att följa er.
Ni hör till morgonkaffet liksom.
Ibland när jag o sambon diskuterar händer det att jag refererar till er! ;o)
-Ja, Lotta sa så, säger jag
-Vem? frågar sambon.
-De med Juni o Cola i Borlänge ... o då vet han hahaha...
det känns som om man känner er i alla fall liiite o det är kul.
kram kram o fortsätt blogga lääääääääänge!
m

http://mimio.blogg.se

 
Pillan

Pillan

23 augusti 2009 19:48

men visst är det så ibland, att det inte blir som man tänkt , men det gör inget !!

kolla hos mej och säg vad du tycker om textningen ??

kram

http://www.pillans.se/wp

 
Lotta, Dino & Ebba

Lotta, Dino & Ebba

23 augusti 2009 20:08

Grattis till din blogg och mankan bara hålla med.. Så kul att få "träffat" dej här!!!Vänner får man aldrig för många av!!!
kram

http://www.nogg.se/lyckornaslabradorer

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

23 augusti 2009 21:00

Tänk 1 år....har läst din blogg mycket och du var bland de första som kommenterade på min blogg (vet ej hur du hittade dit...). Tycker jag är ganska coolt faktiskt. Vet att jag var imponerad av er metodiska klickerträning och det är jag ju fortfarande. Tack för det här första året Lotta och Pake och de goa barnen och hundarna förstås!!!!

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

23 augusti 2009 21:04

Jag och Wilma får väl passa på och tacka för en i allra högsta grad levande och rolig blogg. Ser alltid fram emot både vardags- och träningsinlägg.

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

23 augusti 2009 21:35

Grattis på ett årsdagen.
Jag skulle bara blogga lite en stund eller så.
Hm, om en dryg månad så har jag hållit på i tre år!!!!
Massor med nya hundpolare har jag fått också via bloggen

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Petra & Co

Petra & Co

23 augusti 2009 22:10

Men så sött!!!
Jag var inne och kollade hur bloggen såg ut för ett år sedan och såg lilla Cola. Vilken sötnos! (det är hon fortfarande) Helt oemotståndlig när hon pussar på den andra valpen hon träffade.

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

23 augusti 2009 22:15

Grattis på 1-årsdagen :) Ja, det är helt sjukt hur man fastnar i "blogg-träsket". Och det där med att leta efter bästa fotot känner jag igen, alltid redo och med bloggen i tankarna -det är jag också :)

http://ixaojulia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards