Juniocola

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2009

Hemma igen...

Av Löfgren - 11 augusti 2009 17:02

Ja inte Gustav, han följde som vanligt med Kajsa o familj.  Det stod fiske på "att göra listan"för dem..såklart valde han dem framför sin mor..:/


Himla fin em/kväll igår, trots att vädret inte var på topp. Kajsa och jag fixade i husvagnen.ville inte vara inne i huset när  "kräftmassakern" skedde...

Mormor kokade kräftor.Pojkarna tyckte det var spännande.

 Jag trodde nog att Alfred skulle protestera mot att stoppa i Kräftorna, han beundrat hela dagen, i den kokande kastrullen...men han var väl för sugen på kräftskiva för det.Man får välja sina tillfällen att kämpa för djurens rätt..;)(hemma här blir det ofta låånga diskussioner om jag slår ihäl en myggjä---l..:/)

 

GOTT vart det och alla åt med hjärtans lust...inget går upp emot hemmalagade kräftor:)

 

Satt uppe länge och filosoferade ute på altan. Pojkarna kollade på "hundhotellet"på film ....Rätt var det var var klockan 01.00..då var det dax att lägga sig.


Snacka om att pojkarna somnade snabbt..tom JAG somnade fort..tack vare x-antal glas vin var jag ganska avslappnad(!) och hörde värken inbrottstjuvar, spöken eller konstiga ljud;)


Gick super att ha hundarna i vagnen...vilken skillnad mot tält:D



Ha det fint, Lotta


 
 
Åsa

Åsa

11 augusti 2009 17:52

Djurens rätt hade fått spader hemma hos oss. Jag minns för tre år sedan och min uppfödare hade haft två grisar hemma "Pricken och Lennart". Smilla tyckte det var kanonkul att mata dom med äpple och hundgodis. Så en kväll var vi ditbjudna på grillat och Smilla visste ju att grisarna var slaktade för ett tag sen. När vi sitter och äter som bäst frågar Smilla "Är det Lennart eller Pricken vi äter idag?". Vi satte maten lite i halsen eftersom vi inte alls var beredda på att hon förstått just detta.... "Lennart" svarade min uppfödare. "Det tänkte jag, för han var så himla gosig", sa Smilla då och åt vidare....

http://www.brakstakarna.se

 
Moa

Moa

11 augusti 2009 18:48

Ååå så gott;).

http://Moa-G.blogspot.com

 
Lisbeth

Lisbeth

11 augusti 2009 19:55

skummeslövsstrand heter den den ligger i Laholm i Halland, långgrund och superbar hundbad.
Visst är det underbart gott med kräftor, vi ska ha vår första kräftfest på lördag, då blir vi 21 st, ska bli jättekul

http://www.dreamscapes.blogg.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

11 augusti 2009 20:05

Tänk vad tiden springer fort iväg när man har det gott & trevligt :-)

Jasså, du somnade så snabbt, det var väl inte så att du var på flaskan i husvagnen oxå? Vad kul att det kändes bra att sova i det "andra" hemmet, kan tro att det kommer att tillbringas en hel del tid här.

Kramizar

Ps. Gullig kommentar från Åsa ovan.

http://wallander.blogg.se

 
Agneta & Tyra

Agneta & Tyra

11 augusti 2009 20:43

Åh, vad härligt med husvagn!!!! Jag skulle också vilja ha en sån, det är såååå mysigt!

Här har det åskat idag också här på eftermiddagen och nu så blir det lite svalare igen, idag har det varit kring 27 här, usch!!!!! Nu är det bara 20 sköööönt!

Gott med kräftor, har inte ätit några i år!!!

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Helena

Helena

11 augusti 2009 21:31

Åh va fint det blev med husvagnen och va gulligt av försäljaren! Jag kan bara tänka mig hur gott det var med nykokade kräftor...inte som de sumpkräftorna vi åt i lördags :) Förstår att det blev en trevkig kväll. Tänkte först på Affe när jag läste att ni kokade kräftor :)

Iii nu närmar det sig med stormsteg :)Pirrigt värre men skall bli kul att ses!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Monty,Jesper & Leo

Monty,Jesper & Leo

11 augusti 2009 21:31

Men vad gott det ser ut med kräftor,mums.
ja det är härligt att campa.Må gott.

http://www.omalley.se

 
Lotta, Dino & Ebba

Lotta, Dino & Ebba

11 augusti 2009 21:50

ÅÅÅÅ gött med kräftskiva och gott att dricka.... Skönt för alla att ni sovit så gott.. Förstår att de är skillnad mot tältet... ha det bäst
kram

http://www.nogg.se/lyckornaslabradorer

 
Annica

Annica

11 augusti 2009 22:21

Aaah, riktiga kräftor ;-) ser ut som er kväll var mycket trevlig *ler*

http://www.ryegates.se

 
Bettan

Bettan

11 augusti 2009 22:43

Mums fillibaba med kräftor!
Ni såg ut att ha det så mysigt!
Jag har bara varit med om ett kräftkok som liten och kunde väl inte pratarent och kallade kräftorna för kräkor;)
Kram

http://coolbettan.blogg.se

 
Emelie & Arn

Emelie & Arn

12 augusti 2009 09:25

Åhhhh så gott det ser ut!! Mums med kräftor!

http://www.bordercolliedog.se

 
Ingen bild

Lotta

12 augusti 2009 16:15

ah va mysigt med husvagn,oh gott sen med kräftor,skiva ska vi ha på lördag som avslutning på sem,hoppas bara att kräftspat e bra så man inte blir sjuk efterår haha Kram Lotta

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

12 augusti 2009 17:14

Åh så mysigt ni verkar ha det! Man kanske skulle skaffa husvagn.... :)
Pake ser nog fram emot att inviga husvagnen, så håll ut och spara på champagnen ;)

Snart ses vi igen,det ska bli såååå kul!

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Skapa flashcards