Juniocola

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2009

nej..det vart inget utav det jag trodde..

Av Löfgren - 8 augusti 2009 21:27

..Det vart en tur till Strutsfarmen istället.


 


Syrran med familj ringde och skulle dit(den ligger här i Borlänge)..så då hängde vi på också.Tyvärr ej Gustav som kände sig hängig och nu på em fått feber:(.


.Pojkarna fick mata..iår hade de fått braiga" matgrejor", förra sommaren matade vi med händerna...det gjorde ONT!

 


.Alfred hälsar på gosiga bebisar.

 

.Hej

 

 Inne i affären. Här finns ägglampor, fjädrar, leksaker, strutskorv, strutskött....

 

..Världens största ägg , vilket även är med i Guinnes rekordbok


 

.OCH HEMMAGJORD STRUTSGLASS !!!! Jättegott

 

.

,Här finns strutsar i alla storlekar

 

Ja vi fick inte så på nyföddisarna..bara på kort:)

 


.Alfred matar och är så snäll...bara det att en av dem fann en glipa i staketet o nabbade till Affisen i magen...

 

AAAJ..det gjorde ONT!


Mysig dag..alltid kul att träffa syster , guddotter..och svåger:)

Hann även ett besök hos gammelmormor på em.Fick några bra stolar till husvagnen och plastburkar:)

ha en fin fortsättning på helgen alla ni.

Kram L

 
 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

8 augusti 2009 21:47

Åh vad roligt att åka till en strutsfarm! :)

Vi måste ju träna, det som hände igår får bara inte hända igen :/ Plus att Pebbels blir övertaggad om hon får vila för länge. Hon studsar fram :0)

Juni och Pake är ju så rutinerade och fantastiskt duktiga (jag är SÅ imponerad av Pake), så de kan säkert ta det coolt. :-)

Kramis

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Agneta

Agneta

8 augusti 2009 22:35

Vad kul att hälsa på strutsarna!!! De e så fräna!

Trist för Gustav att vara sjuk, hoppas han kryar på sig!

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Petra & Co

Petra & Co

8 augusti 2009 22:42

Åh vad söta småbebisarna var. En sån skulle jag kunna tänka mig att ha hemma och skicka tillbaka när den växt till sig. Får man det tro?

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotta

8 augusti 2009 22:53

Hej svejs!!
Ja va kul de e när dem tvärtom vad man säger,hoppas poletten trillat ner till tävling.Underbara bilder vilken härlig pool ni hade med tak el såg jag fel??Varmt o gott e de här med S e snart klar med soldäcket runt poolen men vi njuter i fulla drag badar o solar varje dag.Ha de gott Kram Lotta

 
Jessica & Vexa

Jessica & Vexa

9 augusti 2009 09:19

Kul å verkligen en spec resa med strutsar!

Hade totalt missat att ni köpt husvagn, tänk va mkt hundaktiviteter man kan åka på i lugn å ro utan att stressa;)
Synd att vi inte ses i Fliken.

Å flatten Cola, goa underbara Cola som hittar så mkt gott i skogen & ingen förstår henne...;)

http://wikstand.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

9 augusti 2009 14:01

Vackra är de inte, men ganska söta ändå :-) Dumma struts som bet Affe, det är tacken det. Den kanske trodde att det var en lite läcker matbit som stod utanför. Var strudsglassen lika stor som strudsägget? :-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

9 augusti 2009 19:05

Hm, jag tycker att de där strutsarna ser lite opålitliga ut jag.
Men glassen skulle jag säkert kunna smälla i mej uten problem.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Tina

Tina

9 augusti 2009 19:08

Märkliga djur det där, men vilket sätt att bitas så där när man får mat.

http://workinglabs.wordpress.com

 
pillan

pillan

9 augusti 2009 19:50

hur såg dom stolarna ut då..
tänk på att det ska vara lätta grejor, ett litet tips från en som bott i vagn i typ 3 veckor..

http://www.pillans.se

 
Bettan

Bettan

9 augusti 2009 19:51

Vad coolt!
Där skulle ju jag ha varit med så jag hade fått tag i strutskött, då hade örttanten blivit glad!
Men nu när jag ser detta så är jag glad att jag inte fick tag på någon struts att pula in i bilen;)
Kram

http://coolbettan.blogg.se

 
Lisbeth

Lisbeth

9 augusti 2009 20:53

Häftiga djur :-)
har faktiskt även smakat struts, var riktigt gott.Mycket mörkt kött,jag trodde det var nöttkött jag åt först :-)

http://www.dreamscapes.blogg.se

 
Yvonne

Yvonne

10 augusti 2009 09:11

Å, va kul! DIT skulle jag också vilja åka! Men som vanligt ligger det för långt bort... Suck!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Cattis & gänget

Cattis & gänget

10 augusti 2009 14:57

Visst är dom charmiga strutsarna, har faktiskt varit strutsägare en gång i tiden när jag bodde i Roslagen och de köptes här i Borlänge fast då visste jag knappt vad dalarna var :)

http://www.ronia.be

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards