Juniocola

Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Löfgren - 29 juli 2009 19:56

Cola uppförde sig på samma sätt med Kaninen som med Anden. Så jag är nöjd med henne idag. Jag tänkte ta kort på henne med kaninen i munnen men hon tyckte det var svårt att sitta med den i munnen och jag hade inte tid att ta kort när hon sprang till mig. Nu börjar jag bli sugen på jaktträning. Ska försöka lära Cola stopp signalen och börja med lite dirigeringar./P

Av Löfgren - 29 juli 2009 14:44

Cola har fått apporterat vilt i ett par dagar nu. Började med några små fåglar första dan. Kråka Nötskrika och Skata. Dom apporterade hon utan att tveka, inga problem. Igår fick hon apportera en And. Hon tvekade dom två  första gångerna, luktade och slickade på anden. Men inte mer än fyra fem sekunder, innan hon plockade upp den utan någon påverkan från mig. På vägen till mig tappade hon den ett par gånger, men plockade upp den på en gång. Det beror nog på hennes lösa grepp.

Hon fick apportera sju åtta ggr, och dom sista 4-5 var riktigt fina. Idag ska vi testa Kanin./P 


Ovido - Quiz & Flashcards