Juniocola

Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

lata dagar på stranden..njaaee

Av Löfgren - 19 juli 2009 08:19

Igår var vi lediga allihop(ja efter att jag slutade kl 10 på morgonen;))

Varmt, soligt..ja, likamed stranden alltså.

Packade in ungar, hundar o picknick, hundträningsaker..och plastkrokodiler, båtar mm..(alltså, man e ganska slut när man fått in allt/alla i bilen)

Iväg moot Nås..en timmes bilresa ..underbaraste strandnäsudden i helavida världen, med fantastisk badplats OCH man får ha hundarna med sig..


Ringde till "BloggCamilla"när vi var halvvägs för att höra om hon o Benntleypojken ville träna lite........När hon fick höra vad vi sklle göra ..utbrast hon-NEJDU..DE(ja vansbro Kommun alltså)har SÅLT det..Det är privat strand nu...

FAN..vad vi vart ledsna..vårt smultronställe nr:1...HUR kan de göra så..MOT OSS ???:(


Nåja..hem mot Borlänge igen..letade på en sjö där vi tyckte att vi kunde tillbringa dagen med hundarn.Packade ut ALLA grejor och nedför en brant backe med allt..

NU skulle den lata dagen börja.....

Måste bara träna lite först..P sprang över pa andra sidan och lade dummisar kastade och härjade..

Jag hade fullt upp att vifta getinger..

 

JAG VILL OXÅÅÅÅÅÅÅ KASTAAAAAAA!!..."sa" Ludde så då fick Pake hjälpa honom att hålla reda på hundar och kasta boll till Juni..


Barnen Barnen tog sina håvar och ut i vattnet..å underbart ställe tyckte Affe och fångade småsniglar och annat smått och kletigt..typ fiskägg och andra härligheter...

..Men sedan hittade han en död råtta i vassen..och en död fågelunge i en annan vass...Den dyiga botten började lösas upp, och vattnet vart bajsfärgat..Hemska äckel-ångor började stiga upp ur vattnet  ......

...NÄ ..HÄR KAN VI INTE STANNA!!

Upp med allt igen(uppför den branta backen)..phu..packade in oss igen..JAG hade blodsmak i munnen..Ungarna gnällde -VI ÄR HUNGRIGA..(never in my life.. grillar jag korv vid den äckliga "dypölen".

...THE stand från HELL !!!)


Hem och lämnade hundarna(SYND..att det ska vara så hopplöst att finna fina stränder där man kan ha med hundarna..iallafall knytna i ett träd i skuggan...)

Mot Dammsjön istället..flera mil åt ANDRA hållet..Här är det iallafall härlig sandstrand och vacker sjö:)

Alla vrålhungriga, så det var  bara att tända grillen på en gång..alla åt8BARA NÅGRA KORVAR HAMNADE I SANDEN..) och sedan skulle myset börja..MEN FÖRST...Måste ett plastdjur blåsas upp så att barnen kan roa sig:)


DE små..för G var tonårs-trulig efter alla strapatser och ändrade planer och vägrade både bada eller blåsa upp djur..


JA, en klar..men det vart förståss maktkamp och bråk om den PÅ EN GÅNG..

 

JEPP...en till "grej"färdig..

En chokladrulle..DÅ vart plödsligt tonåringen badsugen..och pappa fick blåsa upp en haj oxå....ivrigt påhejad av mini Löfgrens..


 

 

 Ojdå..här börjar det bli hjärtattackvarning...

 

NÄÄ, den vart aldrig mer än ett skrynkligt fiskyngel..läckte någonstans..så pappa fick agera leksak åt Ludde istället..

Det slutade med att Ludde slog stjärten i botten....jätteledsen..och ungefär här var det dax att åka hem..ska bara ta reda på vårt "läger "först..jo vi är ganska ordningsamma i vår familj....;)

och få in alla barnen och tömma ut luften ur krokodiljä---n ...(han får nog stanna hemma nästa gång;))

 


Svårast av allt var att få Alfred att release den lilla, lilla söta grodan han hittat och ville ta med sig hem..men det gick tillslut(han har ju typ en halv miljon halvfärdiga grodor i sin balja hemma)


 



hmm...lugna dagar på stranden..jag vet inte jag..:/

Skulle va för mig då, som fotade och höll utkik på de badande med kaffekoppen i hand;)



HEMMA...barnen tog ett harmoniskt kvällsdopp i den lilla plastpoolen.Gustav vid datorn..Mamma o Pappa varvade  ett glas vitt på altan och lite apportering med dirigering..alla nöjda och glada(åtminståne tills vi sa-nu är det läggdax;))


Ska åka till jobbet nu och jobba ett dygn..sedan är jag långledig till nästa söndag:)

kram Lotta





 
 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

19 juli 2009 09:41

Ha ha, gud vad roligt att få läsa om hur en dag på stranden ser ut för er! Otur med ert smultronställe... men ni finner säkert ett nytt snart!

Hoppas ni får en bra dag!

http://wallander.blogg.se

 
Monty,Jesper & Leo

Monty,Jesper & Leo

19 juli 2009 10:18

Vilken fartfylld dag på stranden! Synd med favo stället.och vilken söt litten groda Alfred hittat.

http://www.omalley.se

 
Agge

Agge

19 juli 2009 10:53

Du fick ju i alla fall träffa på en död råtta he hee!!! Det är bara vänja sig, jag hade också rättfobi tidigare, ja även döda fåglar gillade jag ej men nu springer man runt med div djur och tränar! Övning ger färdighet heter det ju!!!! he heee

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Lisbeth

Lisbeth

19 juli 2009 12:45

Ser underbart ut, här regnar vi bort :-(

http://www.dreamscapes.blogg.se

 
Tindra&Buddahs matte

Tindra&Buddahs matte

19 juli 2009 12:55

En helt vanlig dag på stranden altså *S*
Mina kids är ju så stora nu så det räcker med en fikakorg med till beachen... Men jag minns det som igår, alla fantastiska uppblåsbara djur osv....
Ha en skön söndag...

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

19 juli 2009 14:46

Åh himmel... ibland börjar det inte som man tänkt sig ;) Verkar som ni fick en trevlig och mysig dag tillsut iallafall...

http://timsevimse.blogg.se

 
Jessica & Vexa

Jessica & Vexa

19 juli 2009 17:35

He he, kan inte låta bli att le lite åt dagen på stranden. Va tråkigt, nu vet ja vad jag har att vänta mig...

fast ja kan mer se de såhär; 2 uppblåsbara djur, en till Emilia å den andra till Micke. Sen kommer Vega & Vexa å vill vara med, kommer garanterat försöka apporeta något djur som då går sönder...;)

Ni är ju helt klart en go familj som håller ut ini de sista! Strongt!

http://wikstrand.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

19 juli 2009 18:53

Ni hade i alla fall tur med vädret...:-) Eller??!

Jag tror vi har en dejt i Bro på torsdag. Helena vill också följa med. Vi siktar på att vara där vid 12-13 tiden. Vi kan ju göra så att ni ringer efter vägen när ni vet ungefär när ni kommer att vara där.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

19 juli 2009 19:46

Så det kan bli! Typiskt! Man känner igen sig från det ungarna var små!
Ja, nog är det trist att man inte kan ha hund med sig på fler badställen i det här landet!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

pillan

19 juli 2009 20:53

men vad härligt att se en familj i organiserat kaos..
hihi
vart var rått badet , tyckte jag kände igen det

 
Annica

Annica

19 juli 2009 20:56

Låter som en normal dag hos familjen Wehinger Redlund -alltid kaos!!

http://www.ryegates.se

 
Ingen bild

pillan

19 juli 2009 21:30

vi brukar åka till kavelmora

 
Helena & Vilja & Tina

Helena & Vilja & Tina

19 juli 2009 21:41

Ler igenkännande när jag läser om er dag på stranden! Lite skönt att läsa att era goa och glada barn också kan vara lite griniga och tonårstruliga :) Ses på torsdag! Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Petra

Petra

19 juli 2009 21:46

Vilken fräckhet att sälja bästa stranden!
Konstigt att de förbjuder hundar på era stränder. Här får man nog ta med dem överallt men det saknas ofta bra ställen där de kan bada eftersom det inte är uppskattat att hundarna badar med alla andra.....det som är så kul!

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

19 juli 2009 21:55

Såg din kommentar om träningen på torsd. Jag funderar på om jag skulle åka med o träna men det är bara det att jag är sååå dålig på att hitta. Kanske om jag skulle kunna klämma in mig i Karins bil och ha Pebbels på golvet mellan benen. Ska kolla med henne på en gång :) Om inte så ska jag förmodligen åka med och kika på tävlingen på fredag, fast utan hund :)

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Jessica Holmström

Jessica Holmström

19 juli 2009 23:24

Men vad trist med den fina stranden som nu är privat.... Men jag kan inte låta bli att skratta när jag läser din text, känner igen mig så väl =). Vissa dagar är mer kaotiska än andra.... Ha det gott

http://www.skeppartorps.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

20 juli 2009 00:13

Tack snälla för fina ord! Du är alltid så generös med komplimanger :)

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

20 juli 2009 08:25

Hahaha....som sagt, ni hade iallafall tur med vädret!!! Rolig läsning och "braiga" bilder!
Ha det gott!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Anne & Zorro

Anne & Zorro

20 juli 2009 08:58

Oj, det ser härligt ut! Man allt är tydligen inte vad det ser ut att vara :)
Nja, halsbandet har ett gummiband en bit så det åker av om de fastnar i något. Det är en vajer inuti så det går nog inte sönder helt lätt även om Zorro så klart har lyckats, fick det lagat för 50 kr dock. Tyckte det funkade bra förra året men i år verkar det inte funka lika bra, men visst gör det nytta!

Ha det bra!

http://www.zorrossida.cybersite.se

 
Åsa

Åsa

20 juli 2009 09:13

Det var det fräckaste! Sälja ER strand!! hihi

tack för grattiset! Skit härligt att vara "klar". Nu ska det slipas på massor med saker i träningen och tävlas för att detär så jäkla kul såklart!

http://www.brakstakarna.se

 
Lotta

Lotta

20 juli 2009 09:50

ja de verkade som en lugn o skön dag,så de kan bli,jag själv tog mitt första dopp igår kväll +16 i luften +19 i vattnet riktigt skönt.Ha de bra på jobbet Kram Lotta

http://zebulon.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

20 juli 2009 10:05

Hahaha! Det blir aldrig som man tänkt sig! Nästan en dag som borde ha filmats och visats på bio! Fniss.

Kram på er!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

20 juli 2009 11:29

Ha ha nu fick jag mig ett gott skratt. Och du ska veta att jag känner igen mig....Du slapp ju i alla fal skriket och tjatet om glass, för det verkade ju inte finnas eller hur? Här nere i Lammhult är det regn och moln. Vill också bada igen. Kram kram

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
camilla

camilla

20 juli 2009 12:06

Men herreguuud!!! *skrattar så tårarna sprutar*
Å allt detta för att dom sålt den bästa badstranden....allt är ju deras fel! Jag tycker du ska ringa och klaga. :o)

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

20 juli 2009 16:15

Hi hi! Trevlig dag på stranden:)

http://rocky.cybersite.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Skapa flashcards