Juniocola

Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Löfgren - 4 juli 2009 20:12

Idag vaknade vi till regn.SPÖREGN synd på en utställningsdag tyckte vi...:(

Väl på utställningsplatsen i Visby, vart det strålande solsken och HETT igen!


KUL att se så många flattar..många fina var där, sådanadär men har läst om i Hundtidningarna..namn man känner igen:)

Var lite nerviga när vi kollade hanarna, eftersom flera åkte ut på 2or pgr av platta bröst(varav en har 2 cert..)...och det är typ  Colas största brist...bröststorleken;)


Det bästa Cola har är hennes rörelser ..bara det att domaren kollade på dem mest stillastående..så vi var beredda på en 2a..

 MEN...Cola vann Juniorklassen..MED CK!! woow, så kul:)

Här är cola inne och springer med Malin(Annicas dotter). Hon ställde Cola superfint..(jag överlämnar "det där" med varm hand;)) Tack, tack snälla :)


Annica springer bakom med Pingla.De fick  Ck  i unghundsklassen..Cola vart oplacerad mot de större tjejerna .Pingla slutade på  en hedrande 3e placering:)

Å vad roligt att flickorna vi hade i Ryegatestältet charmade domaren så ...:)

.

 

2 söta tjejer:)

Skulle ta en bild på Cola med den fina ROSA rosetten, men hon var däckad av alltihop...och sov hela em


 


men matte ger sig icke..;)


Undertiden jag ställde ut så var Patrik o killarna på äventyr..hade bla. kollat på Galgen, där de hängde folk förut...ville visa det vackra...så vi for dit på vägen hem.

 

Jo, det var ju faktiskt fint..men hemskt.Förra året hade de grävt ut här omkring och hittat massor av skelett från både unga och gamla....fin utsikt när de dog hade de iallafall..:/

Lite bilder från igår när vi var i Lummelundaområdet igen kommer här

En mysig liten affär..där man vart såå sugen att shoppa loss..Ludde har spanat in en liten igelkott

sååå vackert vattenfall..ännu än gång förbannar jag min oförmåga att ge verkligheten rättvisa på kort..

naturstigen

Så vill jag att mina fönster ska se ut hemma:)


Föressten.lfred var hos Doktorn idag igen, eftersom besvären med händerna ej gett sig ännu.En annan doktor denna gång och han kände igen besvären...Det kom från en sådan här filur..


................KLIPP FRÅN EXPRESSEN...................

Mystisk giftlarv plågar Gotland En liten mystisk larv plågar befolkningen på södra Gotland.
Ingen vet varför den fått fäste på ön eller hur länge den har varit där.
  Nattfjärilen tallprocessionsspinnaren och till höger dess plågsamma larver.

I helgen har forskare och läkare från flera länder i Europa samlats på Gotland för att diskutera och utbyta kunskap kring en sak – nattfjärilen tallprocessionsspinnarens plågsamma larver.
Det är det mikroskopiska håret på larven som är boven i dramat. Med hjälp av vinden kan håret komma in i människors näsa och mun.
- Det är snarare mikroskopiska sylvassa nålar som far som pollen i luften. Människor andas in dem i lungorna eller så sätter de sig fast och går in i huden. Där startar de en inflammation, säger Göran Holm, professor vid Karolinska institutet, till TT.

Larvhåret orsakar svår klåda

Larvhåret kan bland annat orsaka blåsor och svår klåda.
- Får man tillräckligt mycket på sig kan man få allmänsymtom som trötthet, frossa och feber. Det kan också komma ner i luftrören och ge astmatiska besvär, säger Holm.
Eftersom varje larv har mellan 500 000 och 1 000 000 hår på sig rör det sig om kolossala mängder som virvlar runt i luften när larven växer och ömsar skinn under sommaren.
Alla som råkar ut för larvens hår påverkas av det.
- Det biter på alla, men på en del biter det för jävligt illa. Jag är själv en av dem, det är hemskt, säger Stig Larsson, professor vid Sveriges lantbruksuniversitet.

Jepp...klart att Affe skulle träffa på den..men det braiga är att det kommer att gå över..om någon vecka..:)






sitter uppe vi landsvägen och bloggar lite..där fint det iallafall lite mottagning;)..nu ser jag att solen håller på att gå ner, så jag ska bege mig mot stugan igen...så jag får kika på den..Den ser ju olika ut VARENDA KVÄLL JU!!!SÅÅÅÅ FIINT..och ikväll är det sista gången för ett tag.

Häromkvällen...


Imorgon är det utställning igen på dagen.Annica hämtar upp mig o Cola vid 8.00..sedan går båten hem vid 19-tiden..


Nu är det bara hem och jobba ihop lite pengar, så ska vi satsa på att återkomma hit till hösten.

Kramis alla och vad kul o gulligt att ni läst och kommenterat fast jag inte haft möjlighet att kunna läsa era bloggar:)Nästa gång vi hyr stuga ska jag som första fråga ställa..Det finns väl täckning för mobil och dator där???..?

ha det så bra alla:)

kram Lotta


Skapa flashcards