Juniocola

Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Löfgren - 26 juni 2009 11:35

Hjäälp vad fort dagarna går...

Igår var vi inne i vårt älskade Visby igen.

Här är ett kort innefrån den Botaniska trädgården.Jättevackert ..(även för en annan som inte är så trädgårdsintresserad) att vandra runt i.

Hihi..Cola vill minsann också titta ut;)

'

Alfred finner små vänner här överallt, lite olika dem där hemma. Många vilda små kaniner vid vår Camping..fasaner finns det också gott om här.Han håller på att spela in en naturfilm oxå om alla djur vi stöter på...få se om den blir officiell eller ej;)

Sedan vandrade vi i stan lite....alltså, det finns ju så mycket att kika på så ögonen går i kors..kullerstenar är det överallt, så småkillarna har vart storkonsumenter av plåster..men nu börjar de få in "rätta knycken" !

Så fina små hus överallt...jag liksom bara går omkring och njuter...fastnar vid varenda "hus till salu -skylt"drömmer mig bort med massa tänk om , tank om....TÄNK OM vi skulle ta och flytta hit?..jaja, i tanken får det stanna så länge..kanske räcker bra det:)


ÅÅÅH, kolla vilket gulligt fik:)

Det invaderade vi såklart

Och fikade på lite glass i skuggan.

Sedan bar det av på ruinvandring i staden.

Det som gör det så magnifikt och vackert är att ruinerna ligger i staden, med "vanliga"små gulliga hus som granne..liksom reser sig ur staden..

Här S:T hans ruin

S:ta katarina...underbart vacker ruin som man får gå in i

.

.

Jadå...Juni o Cola är såklart med också:)

Juni löper fortfarande så det är osäkert med tävlingarna ännu...men det är ju en hel vecka kvar iallafall..To- fredag nästa vecka är de...Cola ställs ut(av sin uppfödare som är på väg hit)lö-sön..så det blir (förhoppningsvis)en riktig hundhelg :)

.


Här är vi påväg till bilen...bye,bye Visby för idag:)


Just nu sitter jag brevid Lummelunda grottan (lummilummigrottan  säger Ludde*gulligt*)och datoriserar.Patrik och killarna är där nere och kikar, visningen skulle ta en timme.Jag tog tillfället i akt att vara erbjuda mig vara hundvakt...(och fixa lite datatid;))Det är ju så hett så det är svårt att lämna hundarna. Sköna vindar från havet blåser dock, så lika kvalmigt som hemma blir det icke;)

Sedan bär det av för undersökning av södra Gotland..tänkte ev åka och kolla efter de "vilda"russen på Lojsta Hed och se om det vill träffa oss;)


Kul att få så många fina rader från er .högtidsstund när jag får sätta på datorn o läsa dem..(snabbt , snabbt i bilen).Den enda trösten när jag ska åka hem härifrån är väl att då kommer jag kunna läsa era bloggar igen;)


Kram Lotta


.

Ovido - Quiz & Flashcards