Juniocola

Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Tittat på jaktprov

Av Löfgren - 19 maj 2009 06:44

Var och tittade på jaktprov i Kuså i söndags. Tittade mest på Nybörjarklassen dels för att det är ju den klassen jag ska starta i men också att man såg bäst på det provet.Det var inte många som klarade av provet. Jag tyckte inte provet i sig såg så svårt ut, det dom flesta hade problem med var grunderna. Att komma med viltet ända in i hand och att inte börja leta eller byta med annat vilt på vägen in. Det var iallafall roligt att igen se hur ett prov kan se ut. Tycker att jag är på rätt väg i jaktprovs träningen, jag blir lätt frestad att skynda på ibland men efter att ha varit på jaktprovet så ser jag vad som är viktigast.Cola löper så hon får vänta med vattenträningen, jag var ut och tränade i skogen med henne igår kväll och hon verkade inte påverkad av löpet./P

 
 
Bettan

Bettan

19 maj 2009 10:56

Smart att först åka och titta innan du själv ska göra provet.
Tycker att du är fantastiskt duktig med hundarna!
coolbettan

http://coolbettan.blogg.se

 
Annica

Annica

19 maj 2009 12:08

Du har så rätt, grunderna måste finnas där!! Vi gick igenom de fyra hörnstenarna när vi var hos Håkan o Karina på FART-test (när ni hade bilproblem). helena med Vilja har nyligen skrivit om dem på sin blogg, troligen i söndags eller nåt..

http://www.ryegates.se

 
Ingen bild

Lena,Moa,Maiko,Kelu på Nysvansat

19 maj 2009 13:16

Så grönt och fint ni har det där nere. En bit före oss. Jag har inte varit på jaktprov - har lite fel raser - men det verkar vara intressant. jag tränar lite lydnadsmoment med lilla Kelu och det är en utmaning. Hon är ENVIS det lilla trollet,men har man tränat tibetansk terrier så är man härdad...

 
Yvonne

Yvonne

19 maj 2009 23:54

Ytterligare en dum fråga då =)
Ligger det flera "vilt" på olika ställen då eller..? Är det riktiga djur, såna som ni använde en gång när ni tränade?
Förlåt, jag vet ju ingenting om det här. Men jag tycker att det är spännande! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Skapa flashcards