Juniocola

Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Löfgren - 2 maj 2009 18:58

 


Idag har vi varit och tävlat i Mora. Vi vann klassen och viktigast av allt var att vi fick ett första pris och blivit uppflyttade till Elit.

Underbart...jag smakar på ordet... Elit....Juni är en... Elithund.

Kul jag har aldrig tävlat i Elit förut. Här kommer betygen, sämsta momentet var Inkallande med ställande o läggande där det kommer ett högt skott från skjutbanan precis när jag säger ligg åt Juni. Juni blev rädd och hoppade flera meter framåt. Jag fick kommendera ligg tre ggr innan hon lade sig. Juni är inte skotträdd annars men det där var det enda skottet på hela dagen och det var högt.

Sittande i grupp                             10

Platsliggning                                  10

Fritt följ                                          8

Sättande                                        9

Inkallningen                                    7.5

Rutan                                             10

Hopp apport                                    9,5

Metallapport                                   9,5

Vittringen                                        10

Fjärrdirigeringen                               9
Det räckte till 292,5 poäng och en första plats av sex startande.
Vi kommer att tävla i Elit i år men känner ingen press på att få bra resultat. Juni är ung och jag räknar med att vi har ett par tre år innan hon kommer att vara som bäst. /P

Ps..film kanske kommer imorgon..om jag lyckades med record/L ;)

Skapa flashcards