Juniocola

Alla inlägg under april 2009

Av Löfgren - 14 april 2009 14:44

   HITTA HEM TV 4  19.30 IKVÄLL!!

Fjorton hundar omhändertas efter lång tids vanvård, och fastighetsägare och polis är chockade av misären som hundarna levt i. Olivia, en av de omhändertagna valparna har ett blåsljud på hjärtat och det gäller att hitta rätt hem till henne.

Hundarna är Flattar :(



Av Löfgren - 14 april 2009 11:44

Vi trotsade det trista vädret och bestämde oss för att det inte skulle få sabba vår dag.

Drog på regnkläderna och gav oss ut på älvpromenad.


 .

Killarna laddade med cornflakes till änderna och hink för spännande saker:)

Full fart frammåt

 

Var och letade grodor på friarstråt..eller grodägg...men det var aaaldelens för tidigt!

Juni får ligga plats och vänta.

Cola låg också...fast bara frivilligt;)

 Videungen hade iallafall vaknat:)

Och bävrarna...fast de kanske inte sover alls över vintern!?;)

hmmmm...Cola såg riktigt apporteringssugen ut idag;)

 

Mitt fina gäng(Gustav lyckades jag  inte övertyga att det är jätteroligt att vara med på mammas blogg;))

Härlig fm.Nu ska jag hoppa i badet. Barnen hoppar studmatta som vanligt...fattar inte hur det orkar..de var ju sååå trötta på väg hem från promenaden??

...vart föressten inte så många fynd idag..några fina stenar, ett fiskedrag..ja, det var väl det!

jihooo, fick en så fin bild att CoolBettan:)

Alltid lika hedrande och glädjande när någon uppskatter Juniocola:)tack o tack...Nu är ju påsken slut så det känns konstigt att skicka vidare...!??

Hur gör man då...Ger den till alla som tittar in och vill ha den kanske;)

Jo, så gör jag..VARSÅGODA;)

/kramis Lotta


Av Löfgren - 13 april 2009 16:05



många  får påskpresenter under påsken. Vissa utav sin mamma...vissa av påskharen....de flesta får påskägg med godis i..iallafall här i Dalarna.

Cola fick en lite annorlunda variant av sin kennelmamma...en alldelens egen  påskhare... stendöd!!

De har visst lite annorlunda traditioner i Eskilstuna....!


(TACK goa, snälla Annica !! Vi ska träna med ninen så att Cola kommer att ääälska kaninapportering:))

/L


Av Löfgren - 12 april 2009 22:09

Tillbringat dagen hos Colas uppfödare Annica.

Vi var i skogen i tre timmar där hundarna drillades i sök, dirigeringar och markeringar.

Det här var Colas första jaktträning tillsammans med andra hundar för i år, och jag är nöjd med hennes insats. Cola kunde sitta okopplad korta stunder, och kunde fokusera på uppgiften när hon fick en.

Det jag blev förvånad över var att jag fick kämpa en del för att få Cola att ta vilt. Hemma har hon tagit vilt direkt, men jag tror att det beror på att jag har haft små fåglar som inte har tinat upp riktigt. Vilket gjort att dom fått en annan konsistens. Cola apporterade i alla fall and, rapphöna, duva och kanin.

Underbart väder, trevligt sällskap och många tips och tankar för fortsatt träning.

Gänget som var med och tränadeAnnicas(Uppfödarens) hundar..Tikka, Leia o Pingla

ÅÅÅ,Solen sken idag, sommarvärme..

Alfred ochGustav följde med till skogs, Ludde stannade hemma med Annicas barn och lekte.Cola  apporterade rapphöna(?)Hon  apporterade duva(?) eller var det en kaja?? och här har hon hämtat en and...Alfred  hjälpte till att lägga ut en kanin till ColaCola hämtade in den... efter lite övertalningAlfred  tyckte att det var intressant med alla djuren...


...fast också lite sorgligt.En  vidrig orm hade vaknat i solskenet..å och även en lika vidrig spindelJuni  är ingen apportör direkt..sceeeary..;)Hon   låg mest och tittade på..Patrik och Annica med hundar

Av Löfgren - 12 april 2009 07:31

Solen  är påväg upp, pake ska packa matsäck, kamera och ungar..ja, och hundarna förtåss!

Jag slutar jobba klockan 10 då åker vi direkt till Eskilstuna, till Colas uppfödare. Det är träning på G, hoppas det dyker upp många trevliga flattar:) Tror och hoppas att vi kommer få en riktigt härlig vårdag:)


Ha det fint ni med!

Tur att denna kvinna inte hade barnen med sig...hon hade inte en så trevlig stund bland isbjörnar..!!?? alltså, ibland undrar man ju..


Kram Lotta

Av Löfgren - 11 april 2009 08:22

Idag åker jag och jobbar ett dygn.Direkt imorgonbitti när jag slutar åker vi hela familjen till Eskilstuna, till Colas uppfödare på lite träning :):)Idag är det strålande sol, hoppas det blir det imorgon också.Killarna åker och påskar hos sin farmor idag,, synd att jag inte kan följa med dem :(

/Lotta

Av Löfgren - 10 april 2009 19:58

Har vart hos mamma hela dagen.Vi hade tur med vädret jätte fint!

 

Matat änder med bröd...massor med bröd..Rocky är också med, utifall att killarna tappar lite gott;)

 

Killar o Rocky

 

Alfred ville att änderna skulle komma o äta på hans mage...det ville inte dom...haha, sällan man ser Alfred ligga blickstilla så länge...;)

Killarna eldade i grillen ute på bryggan..gräs, så det luktade väldigt gott i bilen på väg hem..not!

 

Å cola skulle nog helst velat hoppa i plurret, men fick lov att hålla sig på land;)Apporteringen får vänta tills på Söndag, då vi ska till kennelmamman;)

Ha en fin kväll:)kramLotta, som nu ska titta på talang med alla sina killar:)

Av Löfgren - 10 april 2009 07:09

Nu flyger vi snart...men varför lyfter inte kvasten...för mycket godis igår???

Idag åker vi till Ludvika för att fira påsk med min mamma och min syster med familj:)Det ser ut att bli underbart väder.Vi får se om jag måste påska ut mig själv idag med..igår fick jag ju muta med det för att Alfed skulle göra det!...kanske e han inne i rätta "kärringsvängen"idag så att mannen slipper skämmas för sin fru!...Han gillade inte riktigt min look igår!!!??:/

Lita äggmålning o god mat..och trevligt sällskap, det blir en härlig Fredag:)

                                               

En fin Fredag önskar vi alla som tittar in här idag:)

/L

Ovido - Quiz & Flashcards