Juniocola

Alla inlägg under april 2009

Av Löfgren - 19 april 2009 17:41

Underbart väder...de kalla vindarna blåste bort efterhand och kvar vart bara solen:):)

Barnen åkte Berg och dalbana

 

  Ludde...så lycklig ..mm, man njuter när man ser sina barn såhär:)

 

 Alfred...haha, var lite skräckslagen till att börja med..men ville  (och åkte)sedan en gång till..



 


 Alla killar in i Lustiga huset...konstiga trappor det där;)

 

    Vi fikade på munkar och Fanta

 

Tog lotter gjorde vi förståss...spännande...

 

Besvikenlsen var stor när vi inte vann en endaste liten pryl..

 

Så då fick dom köpa sockervadd (å den va rooosa;)) istället :D...mmmmmmmm gott!

Remmar i olika färger blir det till efterrätt ikväll  :)

Å mor i huset köpte sig en spikmatta:)

SKÖÖNT!Invigde den på Altan på en gång , "överförväntanskön" kan man säga att den var!!..Så sedan gick jag in och slet av mig kläderna   och gjorde på "riktigt"...Först övre rygg/nacke  1o min  sedan nedre rygg/stjärt i 10 min ....mmm UNDERBART!!

Först gjorde det ganska så svinont..sedan ännu ondare...sedan domnade det..å började bulta..sedan vart man alldelens varm o sköön..å kunde ha legat hur länge som helst:)

Känns som jag vart på helkroppsmassage!! Denna underbara sak får följa med mig till jobbet imorgon:D

Nu är jag luuugn o fin(fast inte baksidan som är knallröd och prickig..)och ska laga lövbiff  :)

En riktigt härlig dag har vi haft..KUL har det vart, att se barnen så glada..träffa folk man träffar alldelens för sällan, feststämning:):)

Kram Lotta

Av Löfgren - 19 april 2009 08:33



Det ska bli kul att komma iväg. Det var läänge sedan vi var där, brukar ta omvägar för att barnen ej ska få syn på karusellerna...Vi brukar inte alls vara sugna på att ge oss in i trängseln och bränna pengar.....sist vi var där var 3 år sedan tror jag..


Men iår när skylten..titta vi på varandra(jag & Pake) och till vår förvåning var vi båda jättesugna:):)


Så idag ska det åkas karusell , tas lotter ,

köpas marknadsgodis, chokladdoppade munkar ...goda kryddor..några "onödighetssaker" ja, ni vet..

Föressten så är det riktigt jäkla härligt vårväder ute oxå:):)

Så vi hoppas att vi ramlar hemmåt yra   av karusellåkande och socker/glädjerus...

Ha en fin dag/Lotta

Av Löfgren - 18 april 2009 19:50

 



Myspys i soffan !


Hundar rastade och mätta.Katten också mätt och belåten...Lördagsgodiset framplockat..bara att sjunka ner , sitta nära ,mysa och snaska :)

Ha en härlig Lördagskväll:)

Imorgon sticker vi på Borlänge marknad...hela familjen är ledig!!!

Alfred och Tuva ...ännu mera mys.


kram Lotta

PS, tyvärr vann inte G:S lag idag..men de kämpade fint:)




 


Av Löfgren - 18 april 2009 09:32

Hoppas att det håller i sig tills imorgon, då ska vi gå på Borlänge Marknad och åka karusell och köpa Godis:)..fast lite varmare vindar kan det få bli..;)

P har presiiis åkt till jobbet.Han gick upp 06.00 för att hinna träna hundar. Cola fick gå ett långt spår och Juni fick köra lydnad och platsliggning, så nu kan vi vara slöa med gott samvete idag:)

 

Madamerna är väldigt trötta

Blir dåligt med träningsbloggning med foton osv dessa veckor när vi jobbar mycket omlott! men Pake tränar på varje dag iallafall..

 

                      KARATEKID   !!!

Sist när jag var på Loppis så fyndade vi en judo(eller karate ?)dräkt till Ludde för 30 spänn. Han ääälskar den och övar poser i tid och otid. Ska kolla upp om de har någon passande kurs att anmäla på:D

Idag ska Gustav rycka in och spela match med ett äldre fotbollslag..det blir kul(hoppas jag) Vi ska dit och heja och beundra såklart!

ha en underbar dag/Lotta




Av Löfgren - 17 april 2009 15:39

jag VET att det är många som lagt in denna länk..

men jag måste oxå utifall någon har missat..ni måste se..

En riktig tankeställare och SÅ fint! Tårarna rinner..

JAG skulle ju ALDRIG  ha vart lika snabb att hånflina och höja ögonbrynen....eller ???... JO, förmodligen:(

Lotta

Av Löfgren - 17 april 2009 07:57

slutar snaart!

Pratade med Pake på telefon igår. De har rensat gamla möbler, cyklar, frysar ...gamla trasiga pulkor ute i förråd och Carport och kört till Tippen...samlas liksom på hög under vintern, så nu är det nog fiint när jag kommer hem:)

Sedan hade de vart på äventyrsbadet på em.KUL

P sa ocks att PM till lydnadstävling i Mora  kom igår.9 vovvar i klass 3..å så kul..2a maj är den:)



Tog kort på mina fina damer när de låg och mös häromdagen..


 

 Tycker om dig Junisyrran...du e så snäll ..


 Du Juni...nu tar matte kort på oss ....igen..

 

NÄÄÄ; NU FÅR DU SLUTA KNÄPPA PÅ OSS HELA TIDEN!!!

Ha en fin dag, få se om jag kan hålla mig ifrån kameran;)

/L

Av Löfgren - 16 april 2009 07:11

Och då vart det ännu mer fart på madame...

WIII, här kommer en boll

 


attaaaack!!


 


jippii, jag älskar bollar..men jag vill gärna ha dem för mig själv...(många fotbollskillar "in this family")

ghaaa,känner mig verkligen "wild and crazyyy"idag..å matte bara skrattar åt mig...ska nog visa henne...

 

 JAG VANN!!!

MIN, MIN, MIN!!!

Jepp, nu har jag den minsann, å jag håller i för kung och fosterland...annars blir man väl av med den snabbt som ögat!!

Kram alla nu stickar jag lotta och jobbar ett dygn igen...med träningsvärk som heter duga.

Igår vart det lite ändrade planer.

Syster kom hit istället på grund av att hon skulle hälsa på en nära som hamnat på sjukhuset. Pojkarna blev besvikna att missa skogsvistelsen , så Pake fick ta med dem på fisketur istället. Jag fikade med syrran och systersonen , sedan drog jag på mig "runda skorna"och drog iväg på en rejäl sväng och jag gick snabbt med tecno, dunkades i öronen...det känns nu!!!

Lotta

Av Löfgren - 15 april 2009 08:25

Fick en utmaning från Ewa för ett tag sedan(förlåt att jag e så seeen!!)..

Man ska sätta in (ett)kort när hunden gör en aktivitet som man inte kan tävla i...ja så här kommer de..för inte klarar jag och sätta in bara ett kort när Juni har så kul:)

Jipiiiii, jag får komma upp i studsmattan..



 

Få se här nu..tungan rätt i mun..

studsa lite försiktigt först..hitta takten liksom...likabra att fortsätta ha tungan på plats..

wiiii..detta går ju bra..

 

woow

 



frammåt o bakåt o...

 Å lite twist:):)


Så här går det till...

föst tar man sats..

Åsså sträcker man på sig och gör ett avstamp..









Åsså far man ända uuuupp i himleeeen:)

Skickar denna utmaning vidare till alla er som läser, med hund och egen blogg:)

Som ni förstår är det en till som gillar studsmattan nu...herregud, vi kanske måste köpa en 3e för att komma överenns...;)

Nu ska jag gå power walk runt älven,  duscha och sedan åker vi till Säter och hälsar på Syster Cicci och kusin Linus.Hon har en röd stuga i skogen och barnen håller på att packa sina hinkar och håvar...gott om skogsdjur att studera där...spindlar, kopparormar...osv ...osv..huvva!

/L

Ovido - Quiz & Flashcards