Juniocola

Alla inlägg den 30 april 2009

Av Löfgren - 30 april 2009 07:31

Rapport från träning med SSRK.

Igår valde jag att inte gå med i nybörjargruppen utan gå med dom som har hållt på ett tag. För att se och lära. Jag säger det igen, det är så trevligt att träna med det här gänget. Trevliga lugna hundar som jobbar fokuserat när det är deras tur. Trevliga förare som kommer fram för att diskutera både sina och andras övningar.

Cola skötte sig jättebra igår. Hon var så lugn hela träningen och var ändå jättesnabb med dummysarna. Cola fick se massor av markeringar som andra hundar hämtade. Än så länge sitter hon lugnt fast andra hundar apporterar och springer förbi framför näsan på henne. Det var en som sa att hon hade aldrig sett en sån lugn flat nångång. Kul att höra, men jag fick berätta att Cola gått både personspår och tränat lydnad idag.
 Förra veckan plockade Cola upp dummysarna fort men kunde inte låta bli att lukta runt lite. Så igår satt jag henne mitt bland dofterna med en dummy framför sig, gick därifrån och kallade in henne. Enkel övning som är på hennes nivå i den miljön.

 Nästa vecka är det träning i Kuså, där det även finns vatten. Jag tänker vara super försiktig med vattenträningen med Cola i år. Har läst och hört om andra flattar som gillar vatten lite för mycket./P

Ovido - Quiz & Flashcards