Juniocola

Alla inlägg den 23 april 2009

Av Löfgren - 23 april 2009 18:11

Först Loppisvända vart det .Jag, Ludde och Pake. Pake fyndade gosidjur ....Ludde någon leksak och jag 2 sommarklänningar till(hmm,hoppas det blir en varm sommar;))...


Sedan hem och fika, sedan ut på träningsplan.P körde med både Cola och Juni..Sedan ut i skogen och körde ett sök..eller 10(?)..P får skriva mer imorgon om hunderietträning, eftersom han nu har stuckit till Falun och tränar med SSRK gänget...mmm, Cola kommer sova gott inatt;)

...jo ...föressten gosidjuren  skall användas vid apportering och sök..köpte sådana som i formen påminnde om riktiga..så hon får" träna greppet" lite;)

Grilla hann vi också göra innan han stack..majskolvar och kycklingfile..tzatziki..mmm

Här är iallafall några kort från dagen:)

 

Cola är duktig och väntar på sin tur när P o Juni tränar

 

åååå, tar lååång tid tycker Cola..

 

Juni övade lite stå, Cola tränade fritt följ, men det filmade jag istället..kommer nog in här under helgen:)

 

Uppe i skogen.Damerna får vänta lite medans vi tar av oss tröjorna...vaarmt ute idag:)

 

Väntan känns lång ibland

 

ännu längre när husse är med den ena hunden...Juni försöker se vad som händer  där inne i skogen...

Cola dyker in i skogen..

 

....och kom ut med ninen från loppisen...den ville Ludde ha;)

 

Juni hämtar också en skatt...en boll.

Fint väder idag ger många besökare i skogen...bra träning för hundarna att sitta still när en stor vit  gick förbi...

gå fint när en liten vit gick förbi

 

och sitta still när en liten svartis knallade förbi;)

Härliga underbara dag...Jag vilar ut här lite vid datorn, barnen hoppar matta..ska snart ta in dem och läsa en låång eller 2 låånga godnattsagor och krama dem riktigt ordentligt mycket..för vi ses bara en snabbis imorgonbitti...och sedan inte förren jag hämtar hem dem från skolan på Måndag em...(de enda som får följa med mig till Stockholm härifrån är Rosa dvärgdatorn och herr Spikmatta(som tom får haka på mig ner i sängen;))

Lotta

Ha det fint alla

19.33...OH,NOOO..laddade över filmerna nu..å VAD ser jag...jag har filmat allt utom det som skulle filmas!!!!Har haft paus när jag filmade momenten o record i pausarna..så det var typ bara mitt ben på filmen...en kort snutt vart det iallafall...få se om P vill sätta in den..;)

Av Löfgren - 23 april 2009 07:20

väntar på att Patrik ska komma hem, han slutar strax:)

..ååh, det är så mycket man vill göra de dagar man är ledig båda 2...nästan lite stressande att man vill att dagen ska bli härlig och ge mycket..Imorgon bitti åker jag till jobbet och slutar inte förren måndag morgon...ska ut på en resa till Stockholm...när jag kommer hem är jag iallafall ledig en hel vecka :)


Fint väder idag*GLAD*


Hundträning  hemma och med SSRK ,

 en härlig långpromenad, fika på altan...god mat, myskväll....är saker som jag gärna hinner med idag :D


Skapa flashcards