Juniocola

Alla inlägg den 6 april 2009

Av Löfgren - 6 april 2009 19:29

Idag började vi med apportering i skogen. Cola var duktig med bra fart. Jag tar med Juni och låter henne också apportera, då får Cola lite passivitetsträning. Det klarar hon galant. Hon sitter lugnt och tyst och tittar på när Juni jobbar och när jag belönar henne. Jag är så glad att jag inte har behövt lagt ner arbete på att få henne tyst, det har jag fått gratis (tack Annica).JJag satte hundarna vid ettan, gick ut med dummysarna till tvåan och trean (ca. 50m). Sen fick dom turas om att hämta. Cola gick rakt mot dom jag skickade henne mot. En gång böt hon dummy, annars fina upptag och avlämningar.

När jag nu märker att Cola börjar komma igång med apporteringen så känner jag att jag inte riktigt vet hur jag ska gå vidare. Vilka övningar och vilka delar som är viktigast att börja med. 


Hem och lämnade hundarna för att lägga ett spår till Cola. Det blev 100 meter med en hel del godis i spåret.

Cola var trött efter apporteringen och gick lugnt och fint i spåret. Kalas.

Hoppas på att hinna gå ett par, tre spår i veckan nu när snön äntligen smälter bort.


Åkte sen bort till grusplan för att träna lydnad.  

Tränade på långa avstånd till rutan. Uthållighet i fritt följ och fjärrdirigering. Träningen gick så där. Fick iallafall lite svar på var vi står och kan lägga upp träningen efter det.

Det blev ingen lydnad för lilla Cola. Hon var så trött att hon låg och sov på grusplan när jag tränade med Juni.


På eftermiddan har hundarna varit trötta. Vi har haft altandörren öppen hela tiden, och hundarna har inte ens tittat ut. 


Av Löfgren - 6 april 2009 06:58

                               

             

Måndag igen.Jag skall jobba..heela dygnet! Ser ut att bli supersoligt och vackert idag med. Igår vart det också fint fram på dagen.Satt på altan mycket och myste med en kopp kaffe...mmmmmmm, hääärligt!!

En riktigt lugn Söndag.

Gustavs vän vart storebror åt en liten brorsa igår !!:)GRATTIS M & J!!!


ÅÅÅH, vad gulligt.Hoppas vi får träffa undervärket snart:D



På tisdag e jag o Pake ledig tillsammans igen. Mysigt:)

Få se om jag får med honom på loppis, då kan jag följa honom på hundträning....fast det gör jag väl ändå;)


Ha en fin vecka alla  ni:)

(Eva...jag ska göra utmaningen..måste bara finna lite tid!!!)



Kram Lotta

Skapa flashcards