Juniocola

Direktlänk till inlägg 3 april 2009

Å RARA UNDERBARARA...

Av Löfgren - 3 april 2009 06:44

Den som bestämmer om vädret.....det är BLÅTT på himlen idag..å 5 plus :D

Härligt!!

Fick en fin award hos Nygårds och skickar den vidare till alla bloggar som jag brukar kommentera i:D


'''''''''''''''''''''''''''''''''

Vet ni att när jag går ut ,så njuter jag verkligen om våren.  Åh, vad glad jag är att jag finns!Har en till sommar framför mig, full av löften..

 Jag var så ledsen igår. För en människa jag inte kännt.Sabina Som fick hudcancer..som sedan spred sig .Läste regelbundet hennes blogg förut,  mittlivsabina74.blogspot.com/ . Fick lov att sluta då det vart för svårt, jag vart helt enkelt för ledsen, för berörd, för rädd..Så jag slutade läsa...

Våran granne hade även han hudcancer..som spred sig, så samtidigt följde jag hans kamp, han förlorade den i sommras.

Nu är kampen slut för Sabina..och jag har läst o läst..kunde inte sluta när jag väl tittat in..kände mig nästan som en svikare som slutat läsa när hon hade det så jobbigt. Tårarna rinner bara jag tänker på henne  och hennes barn o man som hon lämnar kvar. SÅ oändligt sorgligt..

Usch, jag menar inte att deppa ihop denna underbara dag. Njut av dagen, av våren..av livet. Det känns inte rättvist att gå och klaga när det finns så många som inte får leva o vara med dem de älskar! Det är ju fantastiskt att man finns här och nu!


Många kramar Lotta




 
 
Lotta

Lotta

3 april 2009 07:56

Ja följer/följde också hennes kamp,otroligt maänniska att kämpa,vart helt bestört när ja läste i onsdags att hon gått bort,ta vara på livet njuter också av våren o livet och framförallt av nära o kära..Kram Lotta

http://zebulon

 
Ingen bild

molle & matte

3 april 2009 08:14

vilken härlig promenad ni hade allihopa..
tyvärr så får jag mina nålar kl 9.30 så jag kan inte gå med..
hade varit underbart annars i detta sköna väder

 
Torsten

Torsten

3 april 2009 08:42

"Det öppnar sig alltid en glänta, om skogen står aldrig så mörk.
Där doftar små stjärniga blommor, där niger en vitstammig björk.
Så är det med oss och vår levnad,
bäst sorgen slår black om vår häl.
Står glädjen och ler vid vår sida,
och solen drar in i vår själ."

Ha en härlig varm vårdag!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

3 april 2009 09:29

Skönt med vackertväder, solen finns även här idag, jippi!! :D

Hua... läste lite i hennes blogg... så hemskt!!!! :S

http://www.odjurenochanna.blogspot.com

 
camilla

camilla

3 april 2009 09:54

Kan inte läsa sånt där...jag får så ont i hjärtat!

Hoppas ni får en fin dag i solen. Jag...jag ska försöka sova...???!! *suckar*

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Eva me resten av flocken :0)

Eva me resten av flocken :0)

3 april 2009 10:13

tjingeling, tar gladeligen emot den fina awarden :0)
Ja visst är livet skört, ochnog "gnäller" man många gånger i "onödan" men alla har vi de vi slåss emot i livet...de gäller att vårda de man älskar....
Ha en fin dag/Helg.. kramiz på dej

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

3 april 2009 11:07

hej raring, ja det är så hemskt med dom som inte vinner kampen mot cancer, man känner sig maktlös. Jag satt o grina till morgonsoffan i morse där en hel familj drabbats av bröstcancer som var ärftlig. Hemskt!
Ha nu en härlig dag i solskenet o ta vara på varenda minut o dina nära o kära, många kramar

 
VildaoPebbels

VildaoPebbels

3 april 2009 11:30

Skrattade gott åt inlägget innan detta med dina kommnetarer till fotona. :)

Hoppa upp och ner på muren kanske är en muskel/balansövning? Vi håller på mycket med att balansera nu när vi tränar agility, bakdelskontrollen är superviktig i agility momenten har jag fått lära.

Det är en underbar dag hos oss med, så fort jag slutar sticker jag ut emd tjejerna i skogen.

Hoppas ni får en bra dag!

KRAM

http://hundtraningen.blogspot.com

 
 Anna med flock

Anna med flock

3 april 2009 11:34

Jag klarar inte heller av att läsa sådant utan att bli för berörd....

Ha en fin fredag och njut i solen!

http://timsevimse.blogg.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

3 april 2009 19:59

Peters syster har cancer och bloggade tydligen med Sabina. Jag var in och kollade på de sista inläggen efter hennes död. Det är så otroligt sorgligt, jag blir ledsen bara jag skriver om det nu. Det är bra ändå att det finns ett forum för de i samma situation. Vi andra kan ju inte riktigt sätta oss in i vad de med sjukdomen får genomleva, även om man känner empati, ilska och blir ledsen.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

3 april 2009 22:37

Ja, visst är det sorgligt... =(
Men du kan ju inte sitta och tycka att du svek henne ju... Man tar till sig det man klarar och sen får andra ta över. Hon kände nog ett enormt stöd från alla ändå.. Och nu har hon det bra, trots allt..
Man hoppas att hennes familj får allt stöd och all hjälp dom behöver för att orka gå vidare..

Kram kram

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

4 april 2009 22:55

Man blir verkligen berörd... blir lixom som att man känner personen allt eftersom man följer dem och jag kan lixom inte sluta läsa. Jag följde den lilla flickans kamp mot de dumma prickarna för något år sedan och det var inte lite tårar jag fällde då inte.

http://wallander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards