Juniocola

Alla inlägg under mars 2009

Av Löfgren - 13 mars 2009 14:29

Vi har hunnit med promenad. Vi träffade Molle med matte på ett stort fält där de kunde härja runt. Vi har även hunnit med Thai o Sushi restaurangen:)

Vi har även fått godkänt från Canis att ha deras banner här på sidan(längre ner vid länkarna:). Ska ni handla därifrån får ni gärna gå in från vår sida...för då får vi lite provision;)Vi rekommenderar starkt ett besök dit. Böcker, tidningar, klickers....och den braiga FURMINATORN(om du följer länken får du se när vi fick hem våran:)SUPER nu när vinterpälsen snart skall bli ett minne blott...och det är "lydnadsträning i teori och praktik "som Patrik slaviskt följer när han tränar med hundarna;)

Handlat gottigott mys till ikväll har vi minsann också hunnit med...


Ha en härlig fredagskväll alla ni underbara:)

Kram Lotta


Canis Hundskola - bäst på klickerträning!
Av Löfgren - 13 mars 2009 07:20

Tränade på en plogad grusplan igår. Det är inte lätt att hitta ställen att träna på nu, med all snö överallt. Med Juni körde jag igenom hela treans program. Började med fritt följ, sättande under gång, inkallningen och rutan innan jag belönade. Dom fyra momenten är jag jättenöjd med, någon liten miss på fria följet. På sättande under gång så vänder jag mig om för att titta om hon sitter, vilket hon gör. Jag ska börja lita på henne där för nu sätter hon sig varje gång. Rutan satte hon från trettio meter...jippiii. Efter belöningen fick hon vila och Cola fick träna en stund.

Cola var väldigt intresserad av mig och höll sig runt mig hela tiden. Körde lite lätta övningar och det gick bra.

Sen fick Juni köra dom sista momenten, metallapporten och hindret var inte med så det blev vanlig apportering, vittringen och fjärrdirigering. Apporteringen gick bra, på vittringen var hon lugn och luktade på alla pinnar, valde rätt men blev osäker då det var en skogspinne. Vi har inte tränat på såna förut. Men med lite uppmuntran kom hon in med pinnen.

På fjärrdirigeringen är hon säker på alla kommandon men hon förflyttar sig en halvmeter framåt. Tränar vi fjärren separat tänker hon på bakåtsitt, men i en längre kedja så glömmer hon det. Måste ta tag i det.

Det känns som att Juni börjar bli säker på alla moment. Detaljer jag ska träna på nu är bakåtsitt i fjärren, snabbare ställande på inkallningen, platsliggning med dold förare, sittande i grupp, långa avstånd till rutan......mm...mm... det tar aldrig slut./P


Efter träningen fick darlingarna släppa loss ett tag..

 

cola...eller e det Dumbo??


 

Ja...man kan inte alltid vara vacker..   :/

Ibland vill man bara vara sig själv för en stund...

 

....Tillsammans med syrran:)


 

Av Löfgren - 12 mars 2009 13:18

JO, jag skrev ju i morse att vi skulle på Loppis , Jag & Ludde.Nu är vi hemma och detta är lite av dagens skörd;)

Idag var det bara Gustav som fick kläder..Det var precis hans stil, så han blir nog glad när han kommer hem.En kofta, eller vad man säger.....en t-skirt och 2 luvtröjor....jättefina, typ oanvända...Ibland undrar man ....köper folk  bara o sedan lämnar iväg!!!?

Sedan hittade jag foto tidningar  för 1 kr st, så nu ska jag lära mig lite trix för bättre foton tänkte jag:)

Sedan det grön/oranga är ett nät som man kan sätta fast på vilket bord som helst, så blir det bordtennis...blir bra till sommaren:)...alllt detta för 85 kr:D...föressten, jag slirade lite på sanningen...Gustav var inte alls den enda som fick kläder...Juni fick en riktig täckjacka också..

 

Med pälskrage å allt:)...det var ju synd att den inte var rosa förståss...men den får duga att ha som extra i bilen..ibland kan det ju vara oplanerade stunder de kan få ligga i bilen..å DÅ kan det vara skönt att ha en jacka till hands när det är kyligt:)

Denna kostade 20 kr så idag spenderade vi hela 105 kronor...billigt nöje ändå:)

Ha en fin e.m alla/L

Av Löfgren - 12 mars 2009 07:26

Visst var den gullig vår lilla mus..men egentligen ryyyser jag. Å jag kan tala om kom det in, vore den inte en levande mus längre...

.....För vi har ju katt.Eller hur.....???

Våra förra katter har vart riktiga musjägare...med generationer att ladugårdskatter lagrade i generna...men Tuva....eeeehe, verkar inte ha   det..vart tog dom vägen ????

 Frågade henne...


-Lilla Tuva...vill du gå ut att fånga musen ???????

 

-NÄÄÄÄÄ, svarade hon...och vandrade vidare åt motsatt håll..

 

 Dumma, dumma matte...tror du verkligen att JAG skulle ge mig ut på en simpel musjakt?????? USCH O FYY..UUURK!!


Där trodde du FEL!!!

 


Jag äter gorme`mat jag....å den behöver jag minsann inte jaga!!!!

Ja som ni ser får hon iallafall motionera liite för att få sin mat..den har hon uppe i huset....sitt torrfoder iallafall..!

 Idag är det torsdag och jag och Ludde e ensamma....då är det förståss LOPPIS som gäller..

Ha en fin dag alla:)

Kram  L


Av Löfgren - 11 mars 2009 15:42

Idag kom pm från tävlingen i rättvik 28/3.

WOW!!..18 st i 1an, 13 i 2an, 12 i 3an  och 5 i  Elit..Det blir en låång dag och mycket att titta på:)..sååå kul!!

(Juni tävlar 3an)

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Idag har vi vart på koppelpromenad  med Madde o Molly ( man får hålla sig på plogade vägar idag)...Cola förvånade mig genom att...när jag kom tillbaka från prommisen..var jag inte trött i min arm..HURRA;)

/lotta



Av Löfgren - 11 mars 2009 08:00

Imorse höll Patrik på att sätta morgonkaffet i halsen. En konstig fågel åt på "bollarna"..den darrade så dant...mannen kisade med morgontrötta ögon...

..EN MUUUUS!!

Upp och ner sprang den  å hämtade varje gång en liten nöt.

Barnen tyckte naturligtvis att det var kul att se, och för konstnären Alfred (7) så var morgonsysslan klar......RITA AV  förståss....

Här är ( den oinjudna)gästen....

Här är även en teckning av den....hihi...inte såå läbbig svans på den trots att den e hårlös och" röd-rosa";)

 

 Fast det vart lite fel-Jag råkade göra en näbbmus...säger han;)


Alfred tecknar ALLT just nu...det blir drivor med teckningar..å de är helt underbara:)


 

Här e de vanligaste gästerna vid fågelmaten...made by Affe..(har gjort dem förr från mall i skolan..men nu helt på egen hand!)

Min mammas morbror  hette Erik Forsman..målade massor med julbonader , julkort ,julmotiv..osv...undra jag om inte Alfred får ta över den rollen i släkten..Hoppas att han fortsätter att måla.

Jag är nyvaken och trött. Kom hem sent efter en lång kursdag. Nu är jag ledig i några dagar....det behövs:)

Nu ska jag och Ludde till BVC och göra 5 5 års kontrollen och lill-Ludde ska få sprutan...

Föressten..

..Det filmades lite på underverket oxå...några sek bara..

Av Löfgren - 10 mars 2009 13:29

Jag har valt att köra med haktryck på platsliggningen för att det blir ett mer exakt beteende. Det har ju blivit hårdare regler på platsliggningen där det lätt blir avdrag nu. Det blir också ett steg till för att sätta sig upp. För Juni som tycker det kan vara obekvämt med andra hundar så nära henne, blir det ett enklare att koppla bort dom när hon inte kan titta på dom. En annan sak som hjälpt Juni är att köra med avståndsbelöning. Vi lägger alltid ut en boll utanför planen innan en platsliggning, och när den är över får hon ett varsågod. Jag tror att när hon ligger och tänker på bollen så blir det också lättare att koppla bort de andra hundarna./P 

Av Löfgren - 9 mars 2009 22:32

                                        


Äntligen i säng.

Idag har jag inte haft tid att "datorisera" just någonting..så blir det ibland...Imorgon ska jag med tåget till huvudstaden och kursa lite över dagen...men jag åker hem på kvällen igen. Skönt för då har jag varit borta hemmifrån läänge. Jobbar nämligen dygn idag...

Så Lotta Löfgren lämnar, hör och häpna, lilla rosa hemma och tar en liten bloggpaus .....Vi är ett gäng tjejer som åker tillsammans så det kommer INTE finnas tid för att  stirra på en dator...Hoppas dock att mannen håller ställningarna;)klockan ringer 05.30 imorgonbitti...så nu säger jag god natt och önskar alla en fiiiin Tisdag:)

            

                                       

Å vad gör Tuva här???? e söt förståss;)

Kram alla...förresten



Detär värsta (braiga)vintern i mannaminne just nu....eller i Lottas minne iallafall..herregud vad snö och fint det vart...men nu börjar jag faktiskt att längta efter värme....

Blir iallafall varm när jag  ser dessa bilder frånAlanya, Turkiet .

 

Alfred

 

Ludvig håller månen i sin hand...

Ja, å båda har ju nyköpta tröjor med fiiiina märken, made in Turkey;)

 

mmmm, vad härligt vi hade..god natt nu ska jag sova och drömma om sol och bad:)

Lotta



 

  



Skapa flashcards