Juniocola

Alla inlägg under februari 2009

Av Löfgren - 2 februari 2009 11:00

Eller det kanske är förmiddag..kom nyss hem från jobbet, så dagen började nyss känns det som:)

STRÅLANDE väder ute idag. Solen skiner och -5, det  ligger massor med snö kvar, vackert. ljust.

Perfekt dag för en skidtur med barnen ,varm choklad och limpmackor...

Synd att jag är ensam hemma med 2 streptokockbarn...:(

Hundarna har lekt på gården idag. Jag får hålla mig till korta prommisar idag.

Ludde fick en WALKIE TALKIE(stavning??) i julklapp. Kommer väldigt bra till pass när man är ensam  vuxen hemma och hundarna skall ut.Även när de är friska så är det skönt att ha med den sista kvällsprommenaden när barnen gått och lagt sig...Ett TIPS till alla i liknande situation:)

Imorgon är både jag o Patrik hemma. Då ska vi försöka hinna med att dokumentera lite hundträning..:)

Idag blir det baaara lek...och kanske lite utställningsträning...PÅ SÖNDAG SMÄLLER DET JU !!!*biter nervöst på naglarna* ;)

Lördag skall vi till Borlänge brukshundsklubb. Årsmöte. P o Juni skall få pris för KM segarn:) så det blir en kul helg.

Jaha matte vad vill du att vi ska göra nu ...då???



Ähhh, tröökmatte som bara står där..Juni, kom igen vi leker istället..



mmmmm, kraaaam syrran..vad bra att vi har varandra:):)



Kom igen syrran...nu ger vi matte en rejäl överrasskning och pussar henne..först måste vi putta bort den där jäkla kameran som hon alltid har med sig nuförtiden...det var bättre tider "before blogging" då såg man ju ansiktet på människan ju...



Jaha..och här någonstans avbröts lekstunden , för jag fick gå in och torka av linsen på kameran...

En notis...igår hade vi 183 besökare...Jag tror det är rekord. Vad roligt att så många kikar in:D

/L

Av Löfgren - 1 februari 2009 18:05

Nu har jag testat bredbanden..flera gånger var...

Telia är typ dubbelt så snabbt som 3 här uppe i skogen...Tvärsemot hemma alltså....!?


Det är ju på jobbet jag vill kunna ha det så det lutar just nu åt Telias..

Så det blir nog att stoppa ner 3 i en påse och gå till Kupolen igen  lämna tillbaka ....så kan jag ju passa på att kolla efter en sådandär liten rosa minilaptop samtidigt;)

/L


Sov sött alla


Av Löfgren - 1 februari 2009 08:54

Idag tar jag laptopen till jobbet.

Har ett mobilt bredband från TELIA.....OCH ett mobilt bredband från 3 med mig idag.

SÅ idag skall det testas vilket som egentligen passar bäst på min arbetsplats.

Det finns en sida som heter bredbandskollen...där kan man mäta hur snabbt bredbandet är...

Sedan skall jag lämna tillbaka det som är sämst. Prismässigt kvittar det...telia är 30 kr dyrare.

Vi har testat här hemma och 3 går dubbelt så fort som Telias....

/L

....som hoppas kunna återkomma under dagen ;)



Av Löfgren - 1 februari 2009 08:35

Vi har  blivit utmanade av AGNETA  och det bestod av en liten bildutmaning. Man skulle gå till den 6:e mappen och välja den 6:e bilden och publicera den på bloggen samt skriva lite grann om den.Sedan skulle man utmana 6 personer till att göra samma sak.

De jag utmanar är FRIPPE ,   MOLLE    , CAMILLA , ,    HEXKATTEROHIMLAHUNDAR  ,   TESSAN    ,  MALTE O SNOKEN

 Här är min bild och min story kring denna

Alfred o Ludvig vid båtsta badet i sommras.

Vi var där med Cola (som nyss kommit hem)o Juni lite vid sidan av den stora badplatsen.


Man kan ju nästan tro att vi mest har har hundar på våra kort om man läser bloggen...men barnen dominerar lätt antalet bilder hos oss.. ;)

GammelMormor som tittar in i bloggen ibland sa en dag

-Ni måste ju ta lite bilder på barnen också....

Det GÖR vi ...bara det att bloggen mest är inriktad på hundarna;)

OCH den här fick jag av CAMILLA

Nu kör vi :)

Vilken mat äter du ofta?

Tacos,Encilladas typ varje fredag eller lördag beroende på jobb osv.. :)




När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper

du till att duka av?  Dukar av...fast jag är lat så egentligen skulle jag nog vilja sitta;)
Var sitter du helst när du bloggar? Vid köksbordet  eller I soffan med laptoppen i knät, därifrån har jag koll på allt o alla o kan lätt va med i" verkligheten" ändå;)

Köper du ofta Triss? Nix.


Vilken stad eller land har varit din bästa semester? Tanzania i en månad..min pappa jobbade där i 4 år, jag var där en månad och firade jul o nyår .verkligen annorlunda en vanlig charter;)


Vilken TV-kanal tittar du mest på?  4 å 5


Här är reglerna: Välj ut 4 stycken som du vill ska svara och utmana dem sedan på deras bloggar. Be dem läsa din, och låt personen som utmanat dig veta när du svarat på utmaningen! OCH jag väljer samma som ovanstående..utom dem som redan gjort den;)

/L


Skapa flashcards