Juniocola

Alla inlägg under februari 2009

Av Löfgren - 6 februari 2009 13:40

Idag har Frippe och Molle vart här. Först gick vi promenad med Frippe och sedan kom Molle med Matte hit. Utställningsträning med tips och råd vart det  först...medans snön yrde..sedan var det gott och gå in och fika på kakan som Molles matte bakat..det var alldelens för god;)

MYCKET hundprat till kakan och kaffet förståss ..

Nu har de gått hem och jag ska rusa och hämta mina barn..

 

 Frippe med matte i snöyran..

 

Det snöade på Molle med..

 

 Massor..;)

Hmm, cola och juni vart inte med på nån bild idag(som matte såg ok på;)) så få se..Frippes matte skulle skicka bilder som hon tog på mailen...få se då om de kan visas..imorgon:)

HA EN FIN FREDAG!!!!

Kram Lotta

f

Av Löfgren - 5 februari 2009 14:42

har vart härlig. Först fick jag träffa Patrik i 45 minuter innan han fick lov att åka och jobba.

...merparten av den tiden..gick till uppdatering om barn , medecin ..som värsta skiftbytet..*ler*...åååsså hundträning förståss ;)

Det vart lite träning inomhus idag..eftersom tiden inte direkt räckte till för annat.

Sedan var jag o Ludde på Loppis och fyndade lite.

Efter det åkte vi till Madde o Molly och spanade in hur en nytrimmad flat ska se ut!!! SNYGG var hon minsann. Kaffe o prat vart det oxå förståss...:)

Nu kom barnen hem från friluftsdag i skolan så vi ska äta mellis.


Här spelade jag in lite på morgonträningen..alla djuren fick vara med idag.

Men mest cola idag.. Tuva är faktiskt jättepigg efter kastreringen och såret har läkt fint:D


**************************************************
'

Du som inte presenterat dig ännu..gör gärna det     HÄR .denna lista skall jag spara och fylla på med jämna mellanrum vartefter nya läsare(förhoppningsvis )tillkommer. SÅ himla kul att så många redan skrivit en liten presentation av sig själva...TACK , TACK SNÄLLA !!!

*******************************

Av Löfgren - 5 februari 2009 06:22

Vaknade nyss och kikade på väckarklockan...åh, jag kan ju sova en hel timme till tänkte jag. Skulle just vännda mig om och susa vidare...DÅ SÅG JAG DEN!!!! Den lilla rosa;) En hel timmes bloggtid..ostörd i sängen....den chansen får inte missas..så här kommer morgonens inlägg;)



Tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Camilla skulle ju komma idag...men hennes bil brakade, så vi får ta det en annan dag:(


Stuvade om lite bland umgängesplanerna och dejtar både Frippe och Molle hemma hos oss på Fredagen istället. Så det blir en riktig dubbeldate för vovvarna...och jag få träffa supertrevliga mattarna:)


SÅ idag tänker jag nog försöka åka hem till min väninna Madeleine med Flatten Molly.Molly har vart på "skönhetssalong och blivit trimmad, fixad o stylad;) ska bli kul att se henne:)

Idag börjar Alfred skolan igen efter "sjukan" så nu är det slut på mys i soffan på dagtid för ett tag...Ludde börjar dagis igen imorgon..


Slut på mys i soffan under dagtid för ett tag frammåt...synd tycker Juni...

Är fortfarande på jobbet . Ligger i min assistent säng och skriver detta. Passade ju presiiiis i knät när man "bullat"upp sig med kuddar mot väggen;)

Datorn har funkat superbra och jag är supernöjd och glad :)

Kramis o ha en bra dag:)

Lotta


Av Löfgren - 4 februari 2009 11:41

Trodde att fotbollsplanen skulle vara torrare än den var, dom hade plogat och lagt på sand/grus. Men det var nästan som lera, kanske hade dom saltat?.

Körde igenom dom flesta moment i trean med Juni. Belönade mellan nästan varje moment, och gjorde vissa moment lite enklare. Tyckte att Juni kändes stabil, vissa moment har vi ju inte kört sen i höstas. Det finns mycket att träna på men jag tror vi klarar av trean i år./P

Av Löfgren - 4 februari 2009 07:31

 Nu åker jag till jobbet. Självklart tar jag med mig alla mina rosa assesoarer;)

Hoppas att jag hinner använda dem. P har lååååvat att uppdatera lite om träningen igår...

Imorgon bitti när jag slutar så har Camilla sagt att hon och Bentley skall komma, det ska bli jättekul.

Lite promenad, lite fika o lite hund o tjejsnack :) ska nog även  träffa  mr Molle med matte också. Frippe ville också vara med och dejta men hans matte jobbar..tråååkigt:(


kramis Lotta

PS. För er som missat presentationen..gå ner något inlägg och skaka hand med mig..jag läser självklart alla nya presentationer som "ramlar in" det var jättekul att få läsa lite mer om alla  :)

Av Löfgren - 3 februari 2009 19:08

Idag har vi vart lediga både jag och Patrik. DÅ ska allt hinnas med som inte hinns med annars.

Vi började dagen med att åka till den sandade fotbollsplanen. Tränade med hundarna.Filmade och tog kort men har inte hunnit sätta ihop filmen, så P har lovat att fixa det imorgon.Vi skrattade och skrattade år Cola som var i sitt esse...heeelt galen;) Presis som en ung flatte ska vara ibland;)

Sedan hem med hundarna..iväg till stan..åt en jättegod/mysig lunch på thai o sushi restaurangen.

Sedan..vart det kupolen.

Hem med mig därifrån fick jag en ROSA minidator, en ROSA mus  och en ROOOSA mobil :)......javaddådå ??? ...ensam kvinna i ett hus med 4 killar, klart man måste ha lite rosa ;).. jag ärnöjd med dagen:)

Patrik har vart ute och skidor nu på em...jag , jag har suttit hääär, vid köksbordet o tittat på min fiiina dator:)

Titta på datorn o inte på mig  ...rufsig i huvudet efter dagens bravader..TACK!!;)

Det ska bli kul att åka och jobba imorgon och ta med sig underverket:)

Av Löfgren - 3 februari 2009 09:46

Ludde 5 år i morse

-jag vill ha sådanadär Frolic till frukost !

???????

Tillslut kom vi på att det var Frosties han menade....

haha ..."hundskadade"barn;)

---------------------------------------

Igår spanade Pake med röntgensynen in att det plogades nogrannt på en fotbollsplan..och lades på grus...Det måste ju vara meningen att den skall användas  som hundträningsplan...;)Dit åker vi såklart på förmiddagen.

Sedan thai o suchi restaurangen för intagande av lunch tillsammans med Affe o Ludde.

Sedan till kupolen för spanande av dator o ev ny mobil..ja så ser min dag ut:)

Eran då??

PS. jag blir jätteglad om ni som inte hunnit säga "hej" i inlägget under gör det:D

Kramis L

Av Löfgren - 2 februari 2009 19:49

så jag tycker det är dax att vi presenterar oss..

..gamla som nya..vem e du?

Jag börjar !!

GODDAG !!

 Jag heter Lotta.

Jag är 37 år och fru till Patrik sedan snart 2 år.

 Vi har vart ihop i 15 år och har 3 söner tillsammans.

Gustav(13) Alfred(7)Ludvig (5).

Vi har bott på landet i 7 år på gård och haft hundar (mest då Leonberger som även  fått valpkullar)


katter, får, höns,Ankor, påfåglar, kaniner, minigris o getter..och säkert fler sorter som jag missat just nu;)

 Idyll javisst...men ACK, så mycket tiiid det tog...

Tröttnade tillslut på låånga bilresor ...gräsklippning,snöskottning, skötsel av marker, ladugård renovering, renovering o r-e-n-o-v-e-r-i-n-g osv.osv som tog tid ifrån det vi egentligen ville göra..

....nämligen vara med barnen och syssla med hundar.



Så sedan 5 år är vi tillbaka i stan.

Lättskött bostadsrätt med liten tomt. ..och jag känner mig så FRI :)


 Nu har vi bara 2 hundar och en katt.Jag jobbar som personlig assistent. Trivs mycket bra. Jag  jobbar  7 dygn i månaden så jag är hemma med barn o hundar ganska mycket:)

Jag önskar att jag kom igång med friskis o svettis igen...men det dyker upp olika saker som ställer till det  hela tiden..(phu;))

Kanske jag även satsar lite på hundträning lite senare..skulle vara jättekul att testa agility med Juni.Jag tävlade faktiskt lydnad innan jag fick barn...fast då var det inte direkt träning med klicker som gällde.Som det är nu är det mannen som tränar hundar" klickerskt"..jag ser o lär...och tar kort;)

Fick iden av coolbettan att sända ut en liten "goddagvända" såhär:)




Hoppas att någon vill säja hej till mig:)


/kram L

Skapa flashcards