Juniocola

Alla inlägg under februari 2009

Av Löfgren - 18 februari 2009 06:46

07.45 ska jag vara på kvartsamtal men Alfed....så jag måste skyyynda;) sedan kommer Pake  vid 09.00 hem ..så han och jag och Ludde har hela dagen för oss själva..vet inte riktigt vad vi ska hitta på:)

Ha en fin dag

Kram Lotta


PS.klockan är nu 07.35 och Alfred hostar så läskigt. Vi stannar hemma hela högen istället..ja, inte Gustav då han e frisk och kry. Så  tid för lite tidningsläsning på nätet vart det. HÄR kan du läsa om en stackars hund som vart räddad.VAR FÖRSIKTIG MED ISEN !!!

Fler kramar ifrån  Lotta 

Av Löfgren - 17 februari 2009 16:16

WOW, jag känner mig som en ny människa. Efter att ha  tagit en sväng på second hand affären , promenerat med juni o Cola, badat, datoriserat lite...kände jag migpigg och utvilad...ja, som Lotta helt enkelt och inte en urvriden trasa;)

Då passade jag på att åka hem till Weronica och hälsa på lilla nytillskottet Cash.  Mmm, jag sniffade valplukt och beundrade:)...skönt också att få sitta och fika och prata med en vän ...och bara vara!!

 

Hihi..så himla söt:)

 

Konstigt ...han var mycket mindra än jag trodde..tänk vad han ska växa för att bli lika stor som pappa Frippe...ser ni lillen i hundsängen??

Sedan fick jag åka och samla in killarna och de hade också haft en fin dag... Ludde tyckte dock att dagen gått alldelens för fort

- man hinner inte enns tänka innan du kommer och hämtar en..Jag vill faktiskt hinna leka också...

Stackars Ludde, han tycker att dagis är så kul och skulle vilja gå och leka mycket oftare...stackarn, som har föräldrar som sett till att jobba så att han får gå så sällan;) ..Nåja, nästa år börjar han förskolan..då är det 5 dagar i veckan som gäller...och vad ska jag göra då...?;)

Gustav hade fått hem en film från jultidningsförsäljningen , så pojkarna tog en lugn eftermiddag och sitter nu på rad och ser den. Evan den allsmäktige.

Ha det fint alla. kramis L


Av Löfgren - 17 februari 2009 08:18

Idag är jag ledig.(slutar kl 09.00) Ingenting alls planerat. Patrik jobbar dygn idag.Barnen slutar 14.00.Så det är bara jag som ska bestämma vad jag skall göra!:)

Det snöar lite lätt ute.

En lång promenad med hundarna..och lite avkoppling i  soffan.....läsa lite..eller..kanske läsa i badkaret..japp, så får det bli ,långprommis och efter det hett bad :)


haha, kanske t.o.m gör några snöänglar på promenaden....äsch,haha, då tror hundarna att jag fått krampanfall;)kanske blir det lite kort..det gillar ju jag...

 

man kan ta underifrån..........

 

från sidan...


 

 eller bara framifrån;)


Denna känsla är bättre än att gå på spa ..att få göra precis som man vill och ha ett tyst hus alldelens för sig själv..bara i några timmar..

...att sedan få gå och "samla ihop och hämta hem " sina fina pojkar, ja det är en obeskrivlig känsla av lycka :D

Ha en fin dag kram Lotta

 

Av Löfgren - 16 februari 2009 15:54

Så hette hallen vi tränade i igår. Jag njuter när vi är där, varmt och ett helt underbart underlag. Man får nästan sommarkänslor. Gott om plats var det också igår. Synd att det är så långt att åka bara.

Igår gick jag in i hallen och körde fyra moment tävlingsmässigt med Juni. Fritt följ, sättande under gång, hopp apport, och metallapporten innan jag belönade. Hon gjorde alla moment bra utom fria följet där det märktes att det var länge sen vi tränade bland andra hundar. Hon var lite flackig men hängde med ändå. Det är skönt att köra flera moment på rad så att man får ett kvitto på var man står. Tyvärr missade jag när dom körde platsliggningen, det skulle vi ju verkligen behöva träna på.

Cola gör ju inga hela moment, men hon erbjuder frivilliga beteenden som ingångar, sitt, ligg,och explosiva starter. Hon kan också bli kvar i sitt och ligg korta stunder, och vad hon leker, den damen har kamplust....härligt.

Ps. Hon rymde bara en gång. Och hur är det man säger....en gång är ingen gång./P

Av Löfgren - 16 februari 2009 06:31

Å så tråkigt, vår kamera har inte kommit tillbaka ännu.

Närbilder går ju bra att ta, så länge föremålet är stilla..rätt ljus..


 

Alfred i Februari solen !!

Så..Alfred e ju inte såå svårt att få en bild på, trots "pocketkamera"...meeeen, i träningshallen igår = störtomöjligt, tog typ 55 kort och den bästa vart såhär..

 

Stor ,Snygg o fräsch och framförallt varm hall var det iallafall!!!SUPER!


Det var ju alltid nåt som rörde sig i bakgrunden..den zooma in det ena än det andra..helt vild!!!Hur kunde vi klara oss utan" Nikon D60 vännen"?? Hoppas den kommer snart, och då gärna med ett nytt objektiv(det var det som krångla o nu är den på lagning..)

 

puss,puss

ha en fiin måndag och hoppas att det strålande vädret fortsätter:D

Själv åker jag till jobbet ett dygn igen..

Må gott/lotta



Av Löfgren - 15 februari 2009 15:25

Kärlek..

 

Finaste allahjärtansdag presenterna..fint rött glitterhjärta från Ludde och fint rosa mus som man kan öppna från alfred!*LYCKLIG*

Det fina vädret fortsätter.

Idag vart det en prommis till pulkabacken.


 

Apportören hittar lämpliga" bärsaker" överallt..


 

Men husse vill se henne såhär;)

 Medans barnen åkte bob, så passade mannen natuuurligtvis på att.....japp, träna hund;)

Juni letar boll i snön..


ÅÅÅh,det sviider i Junis hjärta när husse tränar med Cola..

Cola kikar vad Patrik och Juni har för sig.



Juni med Domnarvets järnverk bakom sig;)

Härligt:) Nu har vi fått oss lite Tacogratäng,och kaffe..Nu sticker vi till innomhusträningen snart.

Kram alla/lotta



Av Löfgren - 15 februari 2009 07:26

Alla hjärtansdag inlägget slutade med att tjejerna låg utslagna på en filt ju..när de vaknade ville Juni tugga på lite ben..

Cola låg så duktig och kikade på(när hon var valp sprang hon bara å snodde grejer av Juni..mat och ben osv)

Nu kan hon tom smaka liiite på hörnet  och låta Juni ha kvar den utan att bli sur..det syns ju att hon är så tacksam för slicken och tycker att hon har värdens bästa syrra ;)

::::::::::::::::::::::::

OM 3 timmar så får jag äääntligen åka hem till mina killar och vovvsar och Tuva  och vandrande pinnar o firrar . Jag  har ju vart på jobbet ända sedan i Fredags på dan..så det blir härligt att få krama om dem(härligt oxå när lönen kommer;))

Tror minsann att det står inomhusträning i en hall med konstgräs på listan idag..mooot Smedjebacken;)

Ha en fin söndag:)

KRAM LOTTA


Av Löfgren - 14 februari 2009 14:31

Det är inte lätt för hunden att veta vad man vill när man belönar sånt man inte vill ha. I fjärrdirigeringen vill jag ha ett tydligt bakåtsitt. Juni har kunnat det förut, men när jag har ökat avståndet så har jag släppt igenom annat. När sen tävlingar har närmat sig så har jag släppt igenom ännu mer för man vill ju så gärna ha en bra "lyckandeprocent". Det är så viktigt att man har solklara kriterier, tex. hunden ska flytta vänster baktass ett steg framåt innan jag klickar. Det betyder: PLANERA TRÄNINGEN NOGA FÖRE. Annars kommer beteenden man tränar att variera mycket. Jag skriver det här till mig själv så att jag ska fatta det NÅN GÅNG. /P

Skapa flashcards