Juniocola

Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Löfgren - 21 februari 2009 17:40


Skall snart sätta mig o beställa pizza på nätet och få den hemkörd.NICE!

(vi skulle ätit igår efter schlagern, men det vart ju såå seent för småkillarna, så vi sköt upp det till ikväll..tog en kokt med bröd från  statoil i bilen istället:))

Ni vet väl att det går att beställa på nätet i de allra flesta städer..

online pizza 

eller   pizza nu
Ganska skönt att kunna sitta o fila på beställningen i lugn o ro...lägga till pålägg..ta bort pålägg...I LIKE!!


Idag har jag o barnen bara myst o slöat. det vart sent igår o de små är förkylda(de "preparerades" igår kväll med en mix av alvedon, nässpray o hostmedecin...och feststämning;)


Gustav skulle vart på fest igår kväll, men det vart försent att åka dit också...och tur var det eftersom han spydde inatt:(


Både han och småpojkarna (och jag;))känner sig dock redo för en pizza nu;)



JAG HEJAR PÅ MOLLY IKVÄLL..(BWO kan få komma 2a bara för att Martin e så söt;))som sagt tyckte jag uppvärmningsmusiken var bättre än bidragen igår..FÖRÖVRIGT..Alcazar e klart bäst hittills...med Lili & Sussi som god 2a..bara så ni vet;)

ha en fin kväll..kram Lotta

Av Löfgren - 21 februari 2009 09:59

Å så kul vi hade igår.

 Det vart en sen kväll och idag tog vi oss en riktig sovmorgon.


Vi fick festivalkänsla direkt när vi kom in i Leksand,.

 De hade gjort så fint med Isskulpturer som var belysta i rondellerna.

 Bron var oxå upplyst i riktig melodifestival anda:)

Pojkarna fick dra melodifestivalfiskdam så fort vi kom innanför dörran.De fick snask såklart;)

Vi var där i en timme innan så att vi skulle hinna "mingla" :)

Det var glitter & glamour..rosa paljetter & schlageryra:)

DÄR TRIVDES JAG !!

denna metod tyckte de att vi skulle använda oss av...


 


Alfred var inte svårövertalad;)

Det delades ut smakprov på mat, godis, punchbollar...

Vykort, pins  och melodifestivalen tidningar, aftonbladet..:)

VI tog förståss emot ALLT !!

Det var även interjuver med arister i ett hörn..här EMD..och sedan gick de förbi oss...NÄÄÄRA..;)...(det du systerdotter Angelica;)..nästa år får du följa med!!)

Vi såg Bert Karlsson som minglade runt;)

Vi fick riktigt bra platser, på parkett. BRA, eftersom jag endast hade Gustavs lilla kamera med mig..men upptäckte efter divärse inställningar att den tog riktigt bra kort...PLUS kunde filma små snuttar!! MED LJUD!! En glad överrasskning:)



Grabbarna fick festivalsnurror som de härjade med:)haha ,Affe ser hypnotiserad ut..till att gilla schlagers kanske..;)

 Ludde var den av pojkarna som verkade njuta mest av detta med schlagerfestival..han e ju lite lik sin mamma o gillar rosa, rych o pysh;)

Han gick runt och riktigt myste!!

 åå ,sätt igång nu då..


 japp nu börjar det...o in kom..

Petra mede o knäckebröd, ishockeylaget,kullor o masar..och DALAHÄSTEN!!!

 


Mina 4 killar *puss*

 HAHA, Pake tog på sig sin D&G skjorta...Den har han satt på sig varje gång han skall på fest o ångrat sig o dragit av sig den igen...INTE RIKTIGT VÅGAT!!!

Men igår, på schlager, satt den som ett smäck;)

Fixade till en liten film från igår...men man fick visst inte visa den :(

Det enda jag var besviken på...var BWO..som sjöng en lugn!?! låt..favaaan, de ska ju sjunga sånt som jag gillar..eurodisco !!!;)


Och idag när ni  ser påannonseringen till programmet...JAPP, då e det vi som vrålar högst:)



Skapa flashcards