Juniocola

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Löfgren - 2 februari 2009 19:49

så jag tycker det är dax att vi presenterar oss..

..gamla som nya..vem e du?

Jag börjar !!

GODDAG !!

 Jag heter Lotta.

Jag är 37 år och fru till Patrik sedan snart 2 år.

 Vi har vart ihop i 15 år och har 3 söner tillsammans.

Gustav(13) Alfred(7)Ludvig (5).

Vi har bott på landet i 7 år på gård och haft hundar (mest då Leonberger som även  fått valpkullar)


katter, får, höns,Ankor, påfåglar, kaniner, minigris o getter..och säkert fler sorter som jag missat just nu;)

 Idyll javisst...men ACK, så mycket tiiid det tog...

Tröttnade tillslut på låånga bilresor ...gräsklippning,snöskottning, skötsel av marker, ladugård renovering, renovering o r-e-n-o-v-e-r-i-n-g osv.osv som tog tid ifrån det vi egentligen ville göra..

....nämligen vara med barnen och syssla med hundar.



Så sedan 5 år är vi tillbaka i stan.

Lättskött bostadsrätt med liten tomt. ..och jag känner mig så FRI :)


 Nu har vi bara 2 hundar och en katt.Jag jobbar som personlig assistent. Trivs mycket bra. Jag  jobbar  7 dygn i månaden så jag är hemma med barn o hundar ganska mycket:)

Jag önskar att jag kom igång med friskis o svettis igen...men det dyker upp olika saker som ställer till det  hela tiden..(phu;))

Kanske jag även satsar lite på hundträning lite senare..skulle vara jättekul att testa agility med Juni.Jag tävlade faktiskt lydnad innan jag fick barn...fast då var det inte direkt träning med klicker som gällde.Som det är nu är det mannen som tränar hundar" klickerskt"..jag ser o lär...och tar kort;)

Fick iden av coolbettan att sända ut en liten "goddagvända" såhär:)




Hoppas att någon vill säja hej till mig:)


/kram L

Av Löfgren - 2 februari 2009 11:00

Eller det kanske är förmiddag..kom nyss hem från jobbet, så dagen började nyss känns det som:)

STRÅLANDE väder ute idag. Solen skiner och -5, det  ligger massor med snö kvar, vackert. ljust.

Perfekt dag för en skidtur med barnen ,varm choklad och limpmackor...

Synd att jag är ensam hemma med 2 streptokockbarn...:(

Hundarna har lekt på gården idag. Jag får hålla mig till korta prommisar idag.

Ludde fick en WALKIE TALKIE(stavning??) i julklapp. Kommer väldigt bra till pass när man är ensam  vuxen hemma och hundarna skall ut.Även när de är friska så är det skönt att ha med den sista kvällsprommenaden när barnen gått och lagt sig...Ett TIPS till alla i liknande situation:)

Imorgon är både jag o Patrik hemma. Då ska vi försöka hinna med att dokumentera lite hundträning..:)

Idag blir det baaara lek...och kanske lite utställningsträning...PÅ SÖNDAG SMÄLLER DET JU !!!*biter nervöst på naglarna* ;)

Lördag skall vi till Borlänge brukshundsklubb. Årsmöte. P o Juni skall få pris för KM segarn:) så det blir en kul helg.

Jaha matte vad vill du att vi ska göra nu ...då???



Ähhh, tröökmatte som bara står där..Juni, kom igen vi leker istället..



mmmmm, kraaaam syrran..vad bra att vi har varandra:):)



Kom igen syrran...nu ger vi matte en rejäl överrasskning och pussar henne..först måste vi putta bort den där jäkla kameran som hon alltid har med sig nuförtiden...det var bättre tider "before blogging" då såg man ju ansiktet på människan ju...



Jaha..och här någonstans avbröts lekstunden , för jag fick gå in och torka av linsen på kameran...

En notis...igår hade vi 183 besökare...Jag tror det är rekord. Vad roligt att så många kikar in:D

/L

Skapa flashcards