Juniocola

Alla inlägg under januari 2009

Av Löfgren - 23 januari 2009 12:36

 One down !!...4 to go..??

Ludde 5 år ...mår INTE bra:(


Av Löfgren - 23 januari 2009 11:30

Det har bara blivit inomhus träning för hundarna igår och idag. Men vi har tränat massor och det har varit riktigt kul. Inspiritationen har varit där och då brukar resultaten komma också. Juni har tränat fjärrdirigeringen där våran svaga punkt är bakåtsitt från stå. Frivilligt är hon säker på den men när vi blandar med andra skiften kan det bli fel...men det börjar lossna nu. Signalkontroll på stå sitt o ligg under marsch...det tycker jag går riktigt bra så där har vi fortsatt med det som ska bli dumrutan.

Cola har fått börja backa både framför mig och vid sidan. Lite trixigt när Cola vill sätta sig när hon är vid sidan. Hon kryper....iallafall så sträcker hon på sig...det är riktigt kul. Cola är väldigt snabb och livlig så dom lugna momenten vill hon gärna göra snabbare än mig. Ska snart göra en hårdsatsning på "bli" momenten. Jag kanske väntar för länge...men snart./P 

Av Löfgren - 22 januari 2009 06:52

 

bild från junis träning igår..läs mer i inlägg från igår kväll:)


Lite trött är jag nu på morgonen. Intensiv dag igår.

BLOGGADE först naturligtvis!!!;)

Började med att hämta mannen på jobbet..(efter först ha bloggat,väckt barn, fixat iordning barn, fått iväg barn till skola)och sedan åkte vi på second hand ..vi letar efter en viss möbel till en viss person, (ni kommer att få veta sedan;))

Sedan hem och fika.

Tränade med båda hundarna o filma o fota.

sedan gick med Madde o Molly en långpromenad runt sportfältet.

Storhandlade mat på vägen hem...det vart nästan 2000 kr!!:(

In och lassa in allt.....pressade in allt i skåpen..så nu vågar man knappt öppna..köper JÄMT förmycket!!

ÅT.

KOLLADE BLOGGEN

Hämtade barnen på skolan.Hem och fika  igen.

och sedan..en sväng på äventyrsbadet på några timmar.

Sedan gjorde vi kebeb på kvällen.

nattade barn.

BLOGGADE.

Och här emellan tvättades 1 tvättmaskin och diskmaskin fylldes i o plockades ur..plus x-antal småprommisar med vovvarna.

NÄÄE, nu åker jag till jobbet och tar det lugnt ett tag;)

o ni som undrade om kanindummie...


Här är den kommentar från tillverkaren;)

Hej!


Det är jag som gör dummies. Min e-post är marie_asp@telia.com


Jag har bara en till klar just nu, jag väntar på fler skinn och det tar ett par veckor tror jag innan jag har fler klara. Tyvärr har skinnen gått upp i pris också så det blir 120/färdig dummy framöver. Är ni intresserade så kan ni maila mig.


Hälsningar


Marie

Dummiesarna är tillverkade av björkträ (innerst), sedan isoleringsmatta för att undvika "pinnkänsla", sedan kaninskinn ytterst. Både matta och skinn är spikade med långa nubb för bättre hållbarhet. Det kan lossna skinnflärpar men då kan man spika fast dem igen . Snöre i ena änden för att hålla i och för upphängning. Dummiearna förlorar lite av sin fluffighet när de blir blöta (vilket de ju rätt ofta blir, i alla fall vid den här årstiden) men om man tar in dem och torkar dem och sedan borstar upp dem lite så blir de fina igen.så vad väntar ni på??? maila in en beställning vettja;)

 

Nu måste jag åka o jobba ett dygn igen. Hörs imorgonbitti:)Ha en underbar dag, det tänker jag ha./L

Av Löfgren - 21 januari 2009 20:36

 

Cola fortsätter med Grundfärdigheterna. Idag fick Cola springa imellan oss när vi stog passiva. Vi klickade och belönade när hon kom fram till oss. Den här grundfärdigheten kan väl bland annat bli budföring i brukslydnaden.

 

Sen satte vi ett lågt hinder mellan oss och belönade när Cola hoppade.

 /P

Av Löfgren - 21 januari 2009 20:17

Idag började jag med att skicka Juni stående från konen några ggr. Sen skickade jag till konen, det känner hon igen. Efter det satte jag ihop dom delarna.

Juni väljer att följa mina tecken dom allra flesta gångerna. Jag tror att det går åt mycket energi åt att springa åt fel håll, så jag tror att Juni kommer att bli bättre på att vänta på armtecknet bara vi fortsätter så här.

På filmen springer hon fel den andra gången men det fick vara med ändå, kanske inte så kul att bara se när det går bra. 

Imorgon fortsätter jag nog på samma sätt. Känner att jag vill inte höja kriterierna för fort./P


Av Löfgren - 21 januari 2009 06:22

cola fick föressten paket för någon dag sedan.

Vi "råkade" se att en bloggvän(vilja) slulle få köpa av en annan bloggväns vän(Vallander)..och tog tillfället i akt och frågade om vi också kunde få köpa..pinsamt???.haha..jo..fast i krig och "hunderiet" e allt tilllåtet;)

Alfred undrar om han verkligen får ge paketet till Cola...även  känd som demolishen girl...;)

mmmm, luktar gott..luktar djur...kanin ..godis!!

JAJAA, nu har jag hållt den läänge så att ni kan ta kort...får jag gå och tugga lite på den nu och undersöka den ordentligt?????

NÄHÄÄ..inte det nej, träna, träna  och åter träna..jaja, man får ju mycket godis iallafall;)

Husse tyckte jag va jätteduktig så den här "ninen" kommer jag få apportera igen:)


En flat ska kunna apportera skjutna fåglar, kaniner osv..så denna blir bra att träna på istället för  på riktiga kaniner. Den kändes faktiskt väldigt naturtrogen när man klämde på den:)..och träna behövs nog..inte alla vill lämna ifrån sig en smarrig kanin;)

Nu ska jag väcka barnen och få iväg dem till skolan.

P återkommer senare idag om apporteringsträningen med Juni...Mycket snö nu..hoppas att de plogar vändplan härutanför..

Ha en fin dag alla

//L



Av Löfgren - 20 januari 2009 16:42

Idag har det snöat å snöat..å SNÖAT!! Tog en promenad i snöyran med Madde o Molly. .när vi kom hem fick de leka . Nu blir de iallafall inte lortiga:)

/L






Av Löfgren - 20 januari 2009 07:10

Såklart skulle jag skrivit vart man kan bo med hunden. Vi ska vara där v.26 27 då har inte det hunnit bli Folk överallt.....sedan blir det politiker vecka, Stockholmsveckan... ..ännu senare Medeltidsvecka..och då är det ju så mycket folk...och stugorna blir mycket dyrare;)



HÄR har vi bokat en stuga till bra pris o vi får ha våra älskade hundar med oss i den...katten "glömde" vi fråga om men det ska nog gå bra:)

HÄR finns en sida för dig som vill åka med hund till Goltland. Massor med tips, boenden, ideer mm...skrålla ner bara när du kommer in på sidan;)


/L

Ovido - Quiz & Flashcards