Juniocola

Alla inlägg under januari 2009

Av Löfgren - 25 januari 2009 14:34

För han har så ont i halsen och nu har han fått nässelutslag eller nåt..i ansiktet och på bröstet....

Kunde tydligen tyda på streptokocker...illamåendet kunde visst höra dit det med..jaja..fast jag har haft barn i 13 år så dyker det upp nya saker helatiden..

Ludde ska få träffa läkaren snart..skönt att vi bor så nära sjukhuset..för det snöar så väldigt ute så man vill inte direkt ta bilen långt i onödan.


Så här ser lilla Luddepudde ut:(

syns inte så bra på kortet hur rött det är..men han ser inte frisk ut snutteplutten:(

/L

Patrik har tränat lite med hundarna på fm..jag filmade o filmen kommer nog ikväll:)

Av Löfgren - 25 januari 2009 07:43

Stormen har bedarrat. Det är lugnt ute nu. Men det snöar fortfarande.

Det har kommit massor med snö. VITT, VITT, VITT

Var just ut med hundarna o det är alldelens tyst!!

Söndag morgon förståss..men tom ljudet från Domnarvets järnverk..hundarnas läten  och mina egna steg tyckte jag  var "osynliga".

Alla friska utom Ludde..Kanske inte var magsjuka för nu har han fortfarande  feber och jätteont i halsen istället.. Röda påsar under ögonen..påssjuka..nä, det är väl på andra ställen man ska ha påsarna då va? Ser konstigt ut:(

Snart kommer mannen hem:)

Inomhusträning ikväll med Cola..det är det enda som är bestämt idag..ja *harkel*..osså att tala om för mannen att jag tvättat mobilen då;)

 Tog lite bilder på hundarna när de lekte på gården i igår morse.

Måste ta ett så dem idag också..det är så mycket snö..



 Lite brottningsmatch i snöyran..syrror emellan;)

Ojoj..vad det blåser..haha..de såg ut som hästarna i en hage som vänder rumpan till när de rejäla vindarna kom:)

Juni e liten så ibland måste hon säga till Cola att ta det lugnt

Cola vill inte gå in


Ha en fin söndag, här får ni blommor:)

kram Lotta

Av Löfgren - 24 januari 2009 15:25

Min mobil...( ni vet den där gamla jag har haft för att Colaälsklingen tuggade sönder min fina nya mobil??)

Min mobil är alldelans gnistrande ren och fin nu..för den har åkt runt i tvättmaskinen ...den funkar inte längre....


/L


Av Löfgren - 24 januari 2009 11:27

 

Igår kväll  sin lillhusse Alfred.Alfred nyss hemkommen från disco..därav märkningen på handen och en något trött uppsyn;)

 Som hon alltid håller sig nära. Ritar han..japp, då måste hon ligga nära så hon kan få sig en klapp emellanåt:)

Tuva 11.00 idag

Ibland känns det nog extra bra att vara innekatt;)

Snöstormen rasar utanför. ...

/L



Av Löfgren - 24 januari 2009 08:59

Ludde feber fortfarande..men inga spyor sedan igår eftermiddag..endast magont..

INGEN annan i familjen har däckat ännu..KAN man ha sådan tur...?? ÄR det möjligt?    ...Återstår att se..

snöstorm ute(enligt mina kriterier)

Lugn dag hemma idag.Pake jobbar dygn. Vi lär inte få något besök..;)

Ganska mysigt faktiskt..o pake tränade med  hundarna innan han stack så dom är lugna:)

/L


Av Löfgren - 24 januari 2009 06:52

Här kommer en liten film från träningen igår. Filmen kommer lite sent, precis som mina klick när jag tränar med Cola. Jag ser på filmen att jag klickar när Cola stannar...det är ju inte stannandet jag vill belöna. Mårten säger att man ska försöka klicka lite för tidigt, då brukar det bli rätt. Jag måste skärpa mig.


 Någon sekund från inlärningen av kryp vart med. Sätter in mer när vi kommit lite längre. Jag använder en targetstick som hjälp. Den ska hon ju markera med nosen och följa efter..osv

Juni tränar inför vad som ska bli dumrutan.

/P

Av Löfgren - 23 januari 2009 17:37

mot en sådanhär skönhet:)

Jag skulle verkligen vilja ha en sådan här  minidator:) med mobilt bredband.

 Då skulle jag kunna läsa tidningar o bloggar ...och blogga lite....ja överallt;) på semestern,på jobbet.. Mitt jobb som personlig assistent innebär ju mycket att hjälpa till...men även att dra sig  tillbaka på assistentrummet när man  inte behövs...P har ju samma yrke..så är han snäll kanske han får låna;)

Har nu vart o lånat ett mobilt bredband för att testa om det har riktig teckning på de ställen där vi vill använda det..ska testa på våran gamla vanliga laptop...funkar det så slår jag nog till på en rosa mini dröm;)

/L



Av Löfgren - 23 januari 2009 15:36

VI har fått en Award av Molle…Tack!!!(tack även en av camilla som sa att alla i hennes länklista fick..å där e vi;) tack, tack)

Idag tänkte jag skicka awarden till några bloggar som både jag o patrik läser! som har flat eller springer spaniel:)


fabules1Reglerna är såna att man ska lista 5 saker som man är beroende av..sen skicka vidare till 5 andra bloggare…

på ettan har vi samlat colas släktingar o uppfödare..lite fusk kanske..men regler är till för att brytas;)


1 varandra (sedan 15 år;))

2 barnen (ett hääärligt beroende)

3 hundarna  (detta beroende hoppas vi behålla och njuta av resten av livet)

4 datorn (...ja vad säger man?? ;)

5 bilen ( tar oss till gotland i sommar o fixar så att vi kan uppleva både det ena o det andra..o hela familjen får  plats;))



  RYEGATES

 vilja o helena

 Vega o vexa 

  Siri o ingela


jaja..vet att det e 4a, men de slås ihop till en..för de är colas släktingar..och det är ju värt en hel del!!!;)



 Sinna


Lizzie

agneta o Tyra

hexkatterhimlahundar

åsså ett hederspris..trots att hon inte har apportör...TESSAN..en modig inspirerande , rolig kvinna med underbara hundar:)


kramis L

Ovido - Quiz & Flashcards