Juniocola

Alla inlägg under januari 2009

Av Löfgren - 28 januari 2009 07:41

Säger God morgon i alla hast.

Vi ska strax åka till Falun o justera G:s tandställning. På vägen hem ska vi åka förbi Synsam och förhöra oss ifall G möjligaen kan få linser... har har haft brillor sedan 2 års åldern,..han börjar bli lite trött på dem nu. Han e ju en sportig kille så jag förstår honom..inte kul att nicka fotboll med glasögon på...

Tiden blåser förbi..så jädra snabbt..jag ska njuta av den så mycket jag kan..(nalkande 40-års kris......?;))

Angående det jag skrev igår så är det inte just att få en tonåring som känns knasigt...utan mer att jag börjar förstå att tiden flyr, att  jag blir gammal att mina barn inte kommer att vara hos mig för alltid..självklart tycker jag att det blir spännande att se dem bli stora, flytta, kanske skaffa barn..men det är ändå en liten sorg ,,,vi har det ju så fint nu!! kanske jag inte skulle vilja stanna tiden..bara pausa ibland, så att den gick lite långsammare...


Gäller att njuta av varje stund man har dem här..sedan sitter vi här..jag o Pake..:(

.....men vi kan skaffa  ett gäng hundar.. kan vi  iallafall gå alla de där kurserna, köpa husbil,  åka utomlands ...mysa när vi vill..så det blir nog bra det med :D :D

/L


 


Av Löfgren - 27 januari 2009 12:49

Jag satt Ludde i en kundvagn så "gjorde" vi kupolen.(stadens köpcentrum;)

 Nu har jag fått låna ett mobilt bredband från Telia också...ska testa hur det går. Hoppas att det funkar bättre än 3 .

Givetvis fyndade vi lite på halva respriset också;) Vad kul det är att handla när det är billigt...kläder, smycken..presenter..julklappar till nästa år !!!

Jag tycker jag o Patrik planerade bra när Gustav föddes den 31 Januari. Lätt att fynda fina presenter till honom.. *suck* blir alltså tonårsmamma till helgen..herregud vad tiden går snabbt!! Kan man inte stanna den?? Bara litelitegrann??....nehej,..vad synd:(

Tuva har fått tid för kastrering på Torsdag. Hon har vart så lugn och fin sedan sista vrålattacken att vi nästan "glömt bort" att hon skulle kastreras..körde ju ihop sig sist vi beställt tid, så vi fick ställa in.

Nu har dock vrålen kommit igen...med förnyad kraft !!!

Eeeehee.. vi kom snabbt ihåg att beställa en ny tid.

Två dagar kvar...och två nätter...



GIV MIG STYRKA !!!

/L

Av Löfgren - 27 januari 2009 09:27


 


Så kul att se Ludde . Han ser riktigt pigg ut nu, tack alla som hälsat till honom:)

Han vill åka på Loppis idag, vi får se.. spar det till på Torsdag. tror jag, så han är riktigt pigg och inte smittar ner någon.

Sist vi var där köpte vi ju en filt åt Cola.

 ÅÅ, hon älskar den:) Bär med sig den dit vi är o bäddar ner sig på den.

 

Juni är lite avundsjuk på den..det är väldigt sällan hon får ligga på den.

Vi får ge oss ut på jakt efter en till, det är en konst att hitta rätt filt!!!

Den får inte vara för liten, inte för stor heller...

Rätt matrial så att den inte suuuger åt sig hår. Lätt tvättad!

Gärna brun så att den "smälter" in i golvet...och inte alla lortfläckar syns. Med mönster ser det så stökigt ut om den ska ligga på golvet ...blir ju lätt lite rörigt  med 3 barn o 3 djur..och för att inte tala med  mig o Pake;)

Haha...i inte lätt att va filt hos oss;)

Ha en fin dag alla:D

/L

Av Löfgren - 26 januari 2009 18:15

Igår var det dax för vägning

Det vart 108 kilo tillsammans och en väger 23..;)

Ha en fin kväll alla..just nu e jag glad...för jag har vart ute på nätet i en hel kvart utan att loggas ut..hipp, hipp hurra;)

Sov gott/L

Av Löfgren - 26 januari 2009 13:40

 Nu testar jag det mobila bredbandet på jobbet..funkar sådär. Det är 3 detta bredband..ska nog testa Telias också innan jag slår till.

Jag åker in o ut helatiden och det e ju liite irreterande:(

Men vad kul iallafall att kunna ha med sig sin käresta dator hit, så man kan följa med i bloggvärden ändå :)

Ännu bättre skulle det va om jag satt här med den lilla rosa;)

P för nöja sig med Gustavs dator hemma idag :)

/L

Av Löfgren - 26 januari 2009 07:29

Hade ett trevligt träningspass i snövädret igår. Körde hela apportering med dirigering med Juni. Det kändes bra men vi har en del kvar. Det är så bra att filma träningarna, jag ser att Juni bla. välter en kon och hon sätter sig långt bak vid ingångarna. Det hade jag missat utan kamera.

Cola jobbar på bra, jag ser lite tugg och det vill jag inte ha. Målet är att hon ska ha munnen helt stilla.

På kvällen åkte vi till ridhus för lydnadsträning, Juni fick vara hemma...löper fortfarande. Cola hade en härlig attityd, jag var så glad och nöjd efter den träningen. Jag kunde ha henne lös när vi tränade och hon var så fokuserad på mig fast det var fullt i hundar runt henne./P

Av Löfgren - 25 januari 2009 19:17

Å vad hundarna blir glada i snön:) Speciellt då Cola.

Här sitter hon och drömmer sig ut

Å väl ute får hon "flattefnatt";)

mer vild än tam



Cola är nu och tränar (läs letar hästskit;)) i ridhuset.

Film inspelad under förmiddagens träningspass och den kommer in ikväll

/L



Av Löfgren - 25 januari 2009 16:13

Streptokocker var det..halsfluss eller charlakansfeber..visste inte säkert..Pencillin utskrivet, men doktorn trodde att det värsta redan varit..eftersom han mår bättre än igår...SÅ vi avvaktar tills imorgon.

 Om han inte mår bättre blir det en kur...

/L

Nu ska pake ha datorn o redigera ihop lite träningsfilm från i förmiddags:)


Skapa flashcards