Juniocola

Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Tack snälla

Av Löfgren - 31 januari 2009 11:00

 

Tack snälla för alla kommentarer igår. Tips o peppning är just det jag behöve r:D

Svårt när man har en ny ras att ställa.

Jag har ställt ut Leonberger(som var vår förra ras) mycket.Lättare tyckte jag, för dem placerade jag tassarna på och..klart!;) Det här med Flat var liiite annorlunda..men vi får nog till det tillslut.

(utställningen nu i helgen är bara en liten inoffeciell träningsutställning!!)

I sommar är det nu bestämt att vi ska ställa på Gotland  i 2 dagar 4-5 juli.

Juni ska också få jobba lite på Gotland då hon ska tävla lydnad på Visby BK 2 -3 juli. Vi hoppas på att kunna anmäla till Elitklassen..så nu måste Juni o Pake anmäla till en klass 3 OCH ta hem ett 1a pris innan Visbys anmälningstid går ut;)

Idag fyller Gustav år. 13 år! Tyvärr får vi nog inga gratulanter hit :(

Alfred skall till läkaren idag kl 17.00, då även han (liksom Ludde hade) knottrig ond hals, feber OCH Nässelutslag...över hela kroppen!! Jäkla baciller..

Vi får spara kalasen till nästa vecka.

/L


 
 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

31 januari 2009 11:48

Klart att Pake och Juni fixar ett första pris i lkl3 innan anmälningstiden går ut!! STORT grattis från oss till Gustav på 13-årsdagen....rackarns otur att småbröderna är sjuka just idag!! Lotta, syynd att du inte kunde smita hit igår.....men till sommaren ska ni ju komma hit och bo i vår frigga!!? Eller? Kram!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Bettan

Bettan

31 januari 2009 11:50

Gratulera tonåringen!
Scharlakansfeber, hu jag ryser, jag har haft det och minns det. Men en merit i barnsjukdommar jag haft som barn och vuxen, vattkoppor tre gånger, fast det är väl ingen merit, men det kliade bra mycket!
Badda barnen med potatismjöl!
Krya på Er!

http://coolbettan.blogg.se

 
Eva å Kira

Eva å Kira

31 januari 2009 11:55

*hipp hipp hurraaaaaaaaaa* på 13årsdagen....

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Ulrica

Ulrica

31 januari 2009 12:30

Vet du vad jag ska försöka ta bilder nästa helg och sända till dig. Så ser du hur du ska stå. Du ska mata med båda händerna...då blir det inte gnagandet...

http://www.lyckeboet.dinstudio.se

 
Agneta

Agneta

31 januari 2009 12:39

Det är väl det vi är till för!!! Peppa varandra och hjälpa varandra. Det är så himla roligt med alla kommentarer och tips då man ställer en fråga. Många fina tips till både övningar och träningar!!! Kan det bli bättre!!! Sedan får man ju sortera själv och prova sig fram, det tycker jag är oerhört mycket värt! T ex då man kört fast och inte vet hur man ska gå vidare, då kommer en massa tips och något ska väl funka utav dessa, man får som sagt prova sig fram!

Ha en skön dag!!! Nu ska jag hinna uppdatera min egen blogg innan vi ska dra till Piteå på Kalas och sedn hämta hundmat där också!

Kram

Agneta & Tyra

http://www.nogg.se/tyra

 
Lena

Lena

31 januari 2009 12:54

Ha en bra dag trots sjukdomar!
Grattis till Gustav ; )

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Vicki

Vicki

31 januari 2009 13:08

Jobbar du och din man på samma jobb?

Är ni friska och Krya nu?

Vicki

http://fotbollsvicki.blogspot.com

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

31 januari 2009 13:24

Grattis Gustav på 13 årsdagen!
Krya på er alla i familjen
Här har lagats mat hela förmiddagen. Väntar gäster snart.
Kramiz

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

31 januari 2009 19:49

Inte lätt med sjuka barn, jag hoppas de snart är krya igen.
Godis i utställningsringen är oftast okay, men det finns domare som förbjuder godis i ringen. Och det finns domare som inte låter en flytta på hundens ben då de ställs upp. Så det bästa är att lära hunden att belöningen kommer senare och lite i smyg, t.ex i samma ögonblick ni börjar röra er. Du får då en hund som spänner upp sig då den står och väntar på något gott.. Och när det gäller hur de står på sina tassar så brukar det bästa vara att lära hunden stå på kommando stå. Då ska den inte heller flytta sig då du drar i kopplet. Du kan då i smyg gunga hunden lite fram och tillbaka så den flyttar rätt tass och på så sätt kommer i rätt position. Mycket enklare än det låter och du slipper en dreglig hund och samtidigt så vet du om att ingen domare kan slå ner på hur du visar hunden. Men vi gör alla lite olika, så prova dig fram och försök hitta det som passar just er.
Lycka till kram
Ps, jag brukar ha ungefär samma besöksantal som du, det är därför jag tror min räknare fått fnatt just nu. Ds

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards