Juniocola

Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Löfgren - 23 januari 2009 17:37

mot en sådanhär skönhet:)

Jag skulle verkligen vilja ha en sådan här  minidator:) med mobilt bredband.

 Då skulle jag kunna läsa tidningar o bloggar ...och blogga lite....ja överallt;) på semestern,på jobbet.. Mitt jobb som personlig assistent innebär ju mycket att hjälpa till...men även att dra sig  tillbaka på assistentrummet när man  inte behövs...P har ju samma yrke..så är han snäll kanske han får låna;)

Har nu vart o lånat ett mobilt bredband för att testa om det har riktig teckning på de ställen där vi vill använda det..ska testa på våran gamla vanliga laptop...funkar det så slår jag nog till på en rosa mini dröm;)

/L



Av Löfgren - 23 januari 2009 15:36

VI har fått en Award av Molle…Tack!!!(tack även en av camilla som sa att alla i hennes länklista fick..å där e vi;) tack, tack)

Idag tänkte jag skicka awarden till några bloggar som både jag o patrik läser! som har flat eller springer spaniel:)


fabules1Reglerna är såna att man ska lista 5 saker som man är beroende av..sen skicka vidare till 5 andra bloggare…

på ettan har vi samlat colas släktingar o uppfödare..lite fusk kanske..men regler är till för att brytas;)


1 varandra (sedan 15 år;))

2 barnen (ett hääärligt beroende)

3 hundarna  (detta beroende hoppas vi behålla och njuta av resten av livet)

4 datorn (...ja vad säger man?? ;)

5 bilen ( tar oss till gotland i sommar o fixar så att vi kan uppleva både det ena o det andra..o hela familjen får  plats;))



  RYEGATES

 vilja o helena

 Vega o vexa 

  Siri o ingela


jaja..vet att det e 4a, men de slås ihop till en..för de är colas släktingar..och det är ju värt en hel del!!!;)



 Sinna


Lizzie

agneta o Tyra

hexkatterhimlahundar

åsså ett hederspris..trots att hon inte har apportör...TESSAN..en modig inspirerande , rolig kvinna med underbara hundar:)


kramis L

Av Löfgren - 23 januari 2009 12:36

 One down !!...4 to go..??

Ludde 5 år ...mår INTE bra:(


Av Löfgren - 23 januari 2009 11:30

Det har bara blivit inomhus träning för hundarna igår och idag. Men vi har tränat massor och det har varit riktigt kul. Inspiritationen har varit där och då brukar resultaten komma också. Juni har tränat fjärrdirigeringen där våran svaga punkt är bakåtsitt från stå. Frivilligt är hon säker på den men när vi blandar med andra skiften kan det bli fel...men det börjar lossna nu. Signalkontroll på stå sitt o ligg under marsch...det tycker jag går riktigt bra så där har vi fortsatt med det som ska bli dumrutan.

Cola har fått börja backa både framför mig och vid sidan. Lite trixigt när Cola vill sätta sig när hon är vid sidan. Hon kryper....iallafall så sträcker hon på sig...det är riktigt kul. Cola är väldigt snabb och livlig så dom lugna momenten vill hon gärna göra snabbare än mig. Ska snart göra en hårdsatsning på "bli" momenten. Jag kanske väntar för länge...men snart./P 

Ovido - Quiz & Flashcards