Juniocola

Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Rutan dag 5

Av Löfgren - 16 januari 2009 21:14

Idag hade jag som mål att skicka Juni till en kon. Vi har tränat det lite förut så det gick bra. När jag belönat konskick några ggr lade jag bollen i rutan som externbelöning. Sen var det bara att köra hela kedjan. Det som är kvar är nerläggande och att jag går fram till rutan och vänder. Det här har gått över förväntan. Det svåraste grejen hittils har varit att få Juni att hitta mitten av rutan, och peppar peppar hittils har hon känslan kvar. Jag tänker köra den här kedjan många ggr och försöka generalisera så att hon blir stensäker på den.

Det känns som att vi kommer att klara målet den här veckan./P 

 
 
Eva å Kira

Eva å Kira

16 januari 2009 22:01

*djupt impad* gu så duktiga ni är!

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Dat

Dat

16 januari 2009 23:30

Superduktiga, jag är oxå så impad.

När ni tränar plats, väntar ni ut hunden tills den lägger ner hakan då? Eller hur gör ni?

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Erika

Erika

16 januari 2009 23:47

hejsan!
Men så fina och duktiga hundar ni har.
Man blir ju avensjuk.
Kan inte ha hund, min man är allergisk så T_T

Vad fina tapeter ni har ^^
Skulle vilja tapesera om vårat sovrum.
Vi har kyckling gula, inte min smak eller min mans. De ni har tapeserat, den tapeten är sypersnygg. Kan tänka mig en sådan i sovrummet. Kanske i en annan färg kanske. Skulle tänka mig den vit och mönstret som finns på i svart. Men Någon gång ska vi måla om rummet. Vill ha lika mysigt som ni har det. Man blir så avensjuk på andra och glömmer vad man redan har ^^;

Lycka till med träningen med era fina hundar MVH Erika!

http://erika-neko.bloggagratis.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

16 januari 2009 23:50

Jag säger bara SUCK!!
det är av pur avundsjuka....inte att hundarna är duktiga utan att husse är så flitig och duktig...för det är ju på det det hänger....
KANOOON!!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

17 januari 2009 00:30

Det är så BRA!!! Shit vad snabb hon är.
Heja husse... KANON!

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Lizzieonline ...

Lizzieonline ...

17 januari 2009 07:39

Ser jättefint ut ! Bra att hon står så tajt vid konen ! Hur noga man är med just det kriteriet, så kan ju avståndet till " kanten " minska när man kört hela kedjan några gånger, så iaf brukar jag köra rätt mycket med att " bara " skicka till kon separat .. *s* !
Kramizar
Kramizar

http://segla.mera.nu/lizzie/lizzie.htm

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

17 januari 2009 09:31

Jisses va snyggt!!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Erica

Erica

17 januari 2009 13:50

Tjusigt och bra tempo ser helfint ut! Kul med rörliga bilder också en videokamera står högt upp på önskelistan måste jag säga.

http://flatcoated.bloggagratis.se

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

17 januari 2009 22:22

Man blir så "impregnerad" av hur lätt Juni verkar ha till att lära eller är det bara en envis husses gedigna arbete som bär frukt?

Skitbra jobbat är det i alla fall!

http://wallander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Skapa flashcards