Juniocola

Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Löfgren - 10 januari 2009 16:56

Ludde och jag har vart på loppis ..handlade faktiskt bara en filt idag till Cola att ha att ligga på. Hon älskade den:)

 P följde med Alfred o Gustav till pulkbacken.

 Han tog såklartvmed  hundarna och träningsväskan:) Juni tränade bl.a på elit-rutan ...Cola övade bla. explosiva starter.

Man får liksom ta den tid som blir över att träna på i den här familjen ...och ta de platser man råkar befinna sig på ..och i pulkabacken blir det massor av störningar alldelens gratis;)

Cola var mycket trött när hon kom hem..njööt av sin filt. Nu ska mat lagas..neger chokladbollar fixas och sedan inväntar vi körslaget!

Trevlig kväll.

/L

Av Löfgren - 10 januari 2009 07:38

Igår hade Alfred lite funderingar över detta med manligt och kvinnligt.

-Mamma..jag tycker  att Cola är mer lik en kille..sa han igår när vi var ute på promenad.

-haha..varför då, undrade jag naturligtvis.

-Jo,jag tänker så här.. tjejer är har  liksom mer blommor i sig och gillar det..killar ja..de har mer att dom tycker om monster och så..och Cola är liksom mer en kille...Juni , hon är ju som en flicka

hihi..samtalet fortsätter...

Alfreds uppfattning om kvinnligt är defenetivt att tjejer är ljuva, blommälskande, väna varelser.

 -

-Cola hon liksom har sönder saker, river och är klumpig..och äter  ALLT fortsätter han!!??!!

Cola hoppar under samtalet runt, frustande, drar hit och dit.

Äter snö, drar i grenar, får mig att snubbla och vackla till ..gång på gång..


...i diket ..ur diket..

......luktar på bajs

.ooooops.....rullar sig i bajs

.....eheeem..dricker öl...nedå, den var iallafall slut;)

medans Juni trippar på brevid Alfred hela promenaden..

Det måste blivit något fel..sammanfattar Alfred sina funderingar..


Jaja..det kommer att bli ett brutalt uppvaknande när "sagornas tid" är förbi och han inser att vi tjejer inte alls alltid är så "fina i kanten"...fast det är klart..inte många kvinnor blir någonsin lika "manhaftiga" som lilla fröken Cola...skulle vara på Finlandsbåten då..efter att fyllt på "drinkmagen" lite för mycket;)

Och jag vet inte riktigt om jag är "godkänd" som tjej..det vågade jag inte fråga*ler* men de få gånger jag satt på mig blommiga, romantiska klänningar eller kjolar..då ler han uppmuntrande och säger

-du är vacker, mamma...

Så jag gissar att idealet är att se ut och vara som flickorna i hans klass. De går i ettan...;)

Cola vart lite misstänksam när hon såg tomten utanför ett hus....VAD gör han här nu??? 


 Ludde var också med på promenix:)...han tyckte att man kan vara som man vill..utan att vara flicka eller pojke!! 5 år och så klok :)

 (Ludde är killen som älskar sina rosa vantar och är väldigt intresserad av kläder "styling"och fina typiskt "kvinnlighetsstämplade"  saker...men han gillar monster också..;). puss, puss)


Trevlig helg/L


Ovido - Quiz & Flashcards