Juniocola

Alla inlägg under december 2008

Av Löfgren - 5 december 2008 07:20

Tränade lite stadga med Cola. Det här var första gången vi kastade saker när hon sitter utan koppel och det gick över förväntan. Det beror nog på att vi har använt mycket "doggy-zen" och "omvänt lockande" så hon fattade direkt.

Sen har vi ALDRIG kastat något som Cola fått hämta. Vet inte om det är nödvändigt men jag bestämde mig för att göra så när vi fick Cola och vi fortsätter med det. Jag vill att Cola ska få en lugn känsla för flygande saker. Hon ska inte slitas mellan att springa efter och sitta kvar. Det ska kännas självklart att sitta still. Fast man ska aldrig säga aldrig, om jag verkligen känner att jag behöver kastbelöningar så...

Jag såg på filmen att Cola reser sig innan belöningen och det ska vi träna bort, annars är jag nöjd./P

Av Löfgren - 4 december 2008 15:18

Det var skönt ute idag. Juni var pigg. Cola var pigg. Kul att titta när de tränade.

 

Fasiken, Juni sladdade i snön så att såret på tassen vart och blöda lite.

Idag tog vi bort dränaget,  nu vart det 2 äckliga hål rakt in i halsen, Så nu har hon fått stadigt bandage. Allt ser iallafall ut att läka fint. Pensillinet går ner tillsammans med korv!

 

Cola kampar med sin husse!

 

Cola i snön.  Vi filmade lite också. Det får Patrik visa imorgon, för då jobbar jag.

Juni tränar rutan ..ser ut som en sådandär afrikansk kvinna med halsförlängning..;)

/L


Av Löfgren - 4 december 2008 06:47

iii, va tidigt cola vaknade idag.Har redan hunnit läst lite bloggar o druckit kaffe. Nu är jag inne på andra koppen. Nu är Cola nöjd och trött igen. TYYPISKT !! och nu ska jag strax väcka trollen som sover däruppe;)

Här ligger nu Juni o Cola så fint brevid.

OOOPS, vad Cola börjar att bli STOR!!

Loppisvända, juklappsköp och provsmakarkväll på Ica -maxi ,står på att göra listan ikväll. Jag skyller på att barnen tycker det är SÅ kul att gå runt och smaka massor av köttbullar, korv,ostar, dricka o  gobitar...men egentligen så är det väl jag som tycker att " det är en trevlig familjeaktivitet"!!;)

Tror att barnen o Patrik sticker till äventyrsbadet en stund i e.m Jag stannar hemma med Juni...och Cola  såklart ! Tills dränaget är urtaget vågar vi inte lämna henne själv, så det är tur att vi jobbar som vi gör, omlott!!


/L

Av Löfgren - 3 december 2008 21:49

Vi tittade på bonde söker fru(man???) ikväll.

Jag vill bo i Peters hus, inte med Peter, utan med mina Patrik o barnen, Juni o Cola o Tuva. Hästarna kan få bo kvar!! Jag tror att vi skulle trivas bra där;)


Juni verkar väldigt pigg. Skällde på kossorna som muade på tvn idag ...har typ aldrig hänt förut...


Hon verkar bli lite speedad på mixen av, pensellin, lugn och ro, och massor med

 "tyckasyndomkorv"...och"tyckasyndomgrisöron"..

Imorgon ska hon få träna lite, inomhus.

Sov gott alla.

/L

Av Löfgren - 3 december 2008 17:02

Idag låg nya årsboken hundtränaren i brevlådan..Patrik jobbar dygn..suuper, då får jag läsa o kolla själv i lugn och ro ;)

Hilmlans den verkar superbra !!! Mycket att läsa, artiktlar, fakta ,tips, ideer ,träninskalender 2009!

Bra julklappstips!! intresserad  tryck här , så kan du läsa mer!!

Inleds med orden:

Det svåra är inte

att få hunden att

 göra som jag vill.

Jag är trots allt både

större och starkare.

Det svåra är att få hunden att VILJA

 göra som jag vill.



Tänkvärt eller hur ?, säger Lotta som ska slänga sig i soffan och läsa lite mer ;)

/L

Av Löfgren - 3 december 2008 12:22

På fm har vi vart på en liten promenad med min goa väninna Madeleine och hennes hund Molly. Vi träffade även en annan vän som försåg Juni med en riktigt fin lädersko att ha på foten för att hon ej ska kunna klia på halsen..


 Det var fint att promenera i snön...fast lite blött. Juni är pigg, nästan för pigg med tanke på stygn och slang...

Hon hälsade fint på Molly och gick brevid utan att vara rädd..tror att det är bra att hon får umgås med hundar hon gillar nu...men leka går ju inte tyvärr, det får vänta tills allt är färdigläkt.

När vi kom hem fick flattisarna leka ute på gården.



 Juni hade allt gärna velat vara med och leka !! 

Cola o Molly  verkar undra vart Juni tog vägen!(Var vänlig-ignorera det inte alltför rena fönstret;))

 


Efter ett tag lade sig Juni med Tuva i soffan och mös istället..flattarna lekte i en timme utanför...så nu är Cola en väldigt trött, lugn liten tjej :)

/L

Av Löfgren - 2 december 2008 21:46

Skönt.Efter lite dektektivarbete fick vi reda på vem vovven juni stötte på var. P ringde till ägaren.Det gick bra.

 Det var inga problem. De skulle betala självrisken 1300:-, plus att hon sa att hunden skulle hållas kopplad!

 Skönt, då vågar jag fortsätta promenera med mina tjejor :)

Här finns lite fina bilder på Juni när hon är i bättre form!!

Tryck

Kram L


Av Löfgren - 2 december 2008 18:39

Julfesten var på tisdag...om 2 veckor!! herregud, så skönt! Jag njuter av att vara hemma istället.

Kom presis upp från ett långt, hett bad, med nya numret av Family living som kom i brevlådan idag. Jag vart som en ny människa. Varm, avslappnad och LUGN!


Idag ringde en vän som läst bloggen. Hon hade en hundtoffla till övers.

Den ska juni få imorgon, så slipper hon barnstrumpor och plast påsar.

Ikväll blir det film ,american idol. Verkar bra.

 Nattinatt!!

/kram L

Skapa flashcards