Juniocola

Direktlänk till inlägg 30 december 2008

våran nyårsafton..

Av Löfgren - 30 december 2008 13:33

 


Våran nyårsafton firas idag!! inte för att vi är med i nån konstig sekt eller så..eller kör med annan tidräkning än ni andra;)utan för att P jobbar dygn imorgon:(

Vi har köpt bingolotter , så det blir mys med Gustav framför tvn..tillsammans med räkor, ost o kex.

Ett måste är också att skriva i våran årsbok..I den skriver vi varje år

(sedan 7 år tillbaka ) allt det viktigaste som hänt under året..alla får säga vad det ska stå..och så vad vi hoppas på inför nästa år.

Gustav har även inhandlat några sådanadär ufon som tydligen ska vara typ ljudlösa..hoppas det stämmer.

 Svårt det där med smällare när man har barn som VILL smälla. Man vill ju inte skrämma djur o människor..och heller inte spränga upp sina surt intjänade slantar..men samtidigt förstår jag ju att Gustav strax 13 år tycker att meningen med nyår...det är fyrverkerier..och att  få hjälpa till att sätta fyr på doningarna. ....och ALLA?? andra får ju..SÅ efter lite förhandlingar..så vart det ufon o divärse "humlor"..men killen som sålde fyrverkerierna åt oss tittade konstigt på mig när jag frågade...-har ni ljudlösa fyrverkerier;)

Imorse vaknade jag med värsta migränen på jobbet , efter att ha tillbringat ett dygn där. Eländes elände..jag HATAR det..nu var det iallafall dax att falla till föga för reklamen på TV. Åkte o köpte den där tabletten SUMO som de säger ska va så bra...179 kr för 2 tabletter!!! Men..döm min förvåning när den funkade!!!! Det räckte med en!!! Fast jag är lite susig o yr känner jag...Det var ju värt varenda krona!! jag har typ migrän 1 gång i månaden i 3 dagar!! Tänk om det hjälper med detta lilla piller..*hoppas, hoppas, hoppas*


 
 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

30 december 2008 13:52

Konstig sekt eller så...hi hi! Då får jag önska er en trevlig "nyårsafton" idag då;)
Hoppas verkligen tabletterna funkar...för det jäkla priset! Själva ska vi faktiskt bort till en kompis och hennes familj ( hon som har Primos kullsyster) dom bor långt ifrån allt vad fyrverkerier och smällare heter! Jag har åkt på att göra efterrätten...hmmmm får se vad det blir, lutar åt en Pavlovatårta ( maräng och bär)
Kramis till er alla!!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Sinna

Sinna

30 december 2008 14:30

TUR att du förklarde det där med sekten, annars så hade jag nog undrat ;-)
Kul att läsa om era "planer" inför nästa "hundår".
Ja just jag GOTT NYTT ÅR DÅ ;-)
Kram Sinna

http://gizmo.cybersite.se

 
Ingela

Ingela

30 december 2008 14:31

Konstig sekt... Hihi i så fall är vi också med i den. Vi får också "fira" nyår idag! Jag jobbar nyårsnatten och nyårsdagsnatten. Men jag jobbar hellre nyår än jul! Vi ska käka lite gott och mysa. Imorgon åker jag till stan och dom andra blir kvar här ute på landet!

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

30 december 2008 14:35

Då får vi önska er ett riktigt Gott Nytt År nu då!
Trist med migränen, jag åt två kurer med mattramblad 1996 och sedan dess har jag inte haft migrän. Är du intresserad säg till så berättar jag mera ;)

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

30 december 2008 14:54

Jo då de blir det nog här också men inte en på tag,missuppfatta jag dig ska ni ha smått eller???Tur att det inte var ngn sekt tyckte det inte stämde riktigt med vad jag läst här men man vet ju aldrig,finns säkert bra människor som e med i det med.Önskar er ett riktigt gott nytt år...Lotta o Zeb

http://zebulon.bloggagratis.se

 
Eva å Kira

Eva å Kira

30 december 2008 15:01

:0) jaa vem behöver gym??? hehe... fast ja önskar nästan att ja hade DE iställe för vedeldning! Orkar du måste du bara kolla snutteruttbilderna på Kira som idag fick en "ko" som hon bara äääääälskar! hon släpper den inte ur synhåll kan ja lova :0)

Gott Nytt kommande år! ha en jättemysig kväll... MED Ufon *tyck-om-dej-ja* asg.... du får sääääkert många stjärnor i boken av alla viffar å övriga rädda.

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

30 december 2008 15:26

Vad kul med en årsbok där alla får skriva vad som varit viktigt under året.
Önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!!

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

30 december 2008 15:27

vilken jättetrevlig tradition det där med å skriva i nyårsboken, det kommer dina barn tycka är jättekul o läsa sen!! ja ni med förstås! oj va ni får dubbla festligheter! matte städar i dag o är sådär lagom festlig...
snoken tror att ni är med i nån konstig sekt han går inte på det där med jobb imorgon å allt vad det var....knasiga är va ni är enligt honom! jag malte skickar pusselipussar till de lurviga i hushållet!!

 
Ingen bild

kajsan

30 december 2008 15:38

Nu har vi också köpt bingolotter :o) Jensa orkade inte åka runt o leta så vi köpte på nätet o skrev ut, smidigt o enkelt :o)
Lycka till o hoppas ni vinner något riktigt fint...o vi också, haha.
Kramar

 
Tina

Tina

30 december 2008 15:47

Då får jag önska er ett riktigt gott 2009 redan nu då! Hoppas ni vinner på era lotter.

http://workinglabs.wordpress.com

 
Åsa

Åsa

30 december 2008 16:30

Här är en länk till Virtuella Floran där du kan läsa om mattram: http://linnaeus.nrm.se/flora/di/astera/tanac/tanapar.html
Den är lätt att dra upp från frö och sprider sig kommande år och tenderar att dyka upp lite här och där. Man äter två färska blad dagligen i en kur om en månad. Därefter ska man göra ett uppehåll på minst en månad och därefter vid behov äta en en månadskur igen. Man kan behöva upprepa flera gånger, det är noga att man gör en månads uppehåll mellan kurerna för även naturmedicin har biverkningar.
Bladen smakar F-N, göm dem i en macka med något smakrikt pålägg.
Man kan även göra ett tinktur på örten som man tar teskedsvis i början av anfallet tills det släpper, men det är nära nog outhärdligt att äta. Fröer hittar du hos www.impecta.se.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

30 december 2008 18:07

Usch, för migrän... Men skönt att tabletten hjälpte! =)

Smällare ja... Vi smäller inte, för djurens skull. Och sen är vi för snåla! (Läs jag). Jag har lärt ungarna att det är mycket billigare att stå och kolla på när andra "idioter" smäller upp sina pengar! Fniss.

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jessica & Vexa

30 december 2008 18:50

GOTT NYTT ÅR!

Hoppas att 2009 blir ett bra tävlingsår;)

Kramen från Värmland

 
Lotta, Troja, Puma

Lotta, Troja, Puma

31 december 2008 00:52

Hoppas ni haft ett mysigt nyårsfirande... vi jobbar inte så vi firar imorgon :).

God Fortsättning och lycka till med 2009 års tävlande.

Kramar Lotta & tjejerna

http://http;//www.friden.de

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Skapa flashcards