Juniocola

Direktlänk till inlägg 29 december 2008

Träningsstatus

Av Löfgren - 29 december 2008 23:08

Det har varit lite lugnare med hundräningen vissa dagar över jul. Vi har varit på fester och hundarna har varit med på dom. Om man ska summera året som varit när det gäller hundarna och sätta upp mål till nästa år så kan jag börja med Cola. Med Cola har det mest blivit grundfördigheter för hela slanten. Känner att jag får vara nöjd med att vi har kommit så här långt än så länge. Ett mål till nästa år är att alla grundfärdigheter ska vara klara när hon blir ett år. Sen ska vi börja sätta ihop lite moment. När våren kommer så börjar vi träna spår igen, det tyckte Cola var jättekul. Jag har egentligen inga specifika mål med Cola nästa år och det känns skönt. Vi ska prova på mycket men i lugn takt. Just nu är Cola helt vild när vi tränar utomhus, ena stunden är hon jättefokuserad och andra stunden springer hon iväg och äter....ja allt som går att äta.    

Med Juni hade jag som mål att bli uppflyttad till elit lydnad i år, men där snubblade vi på målsnöret ett par ggr. Till nästa år blir målet att gå upp i, och försöka göra någon bra tävling i elit. Just nu finslipar vi på dom moment som vi var sämst på den här säsongen och tränar på momenten som är i elit./P

 
 
Marianne

Marianne

30 december 2008 00:30

Seriöst att sätta upp mål inför kommande år. Jag hoppas ni ska nå dit ni strävar. Men det är inte alltför lätt då man jobbar med djur. Men trägen vinner och jag håller tummarna för er.
Ha det gott och lycka till.

http://www.ekoxenskennel.se

 
SARA

SARA

30 december 2008 05:09

God morgon ! Läser din blogg, och blir bara tagen av din kunskap, och hur ödmjuk du är.
Du kommer att kunna nå dina mål, va så säker.Du / Ni är såå duktiga med era hundar. Känner ingen som är så allsidiga och alltid jobbar med hundarna på ett eller annat sätt.
Lyllos de hundar som får bo hos er.Och de som sålt hundarna till er måste va i himmelriket.
önskar er ett underbart GOTT NYTT HUNDÅR 2009.........

http://WWW.MIATAS.SE

 
 Anna

Anna

30 december 2008 10:38

Önskar dig all lycka till med fortsatt hundträning nästa år med de mål du har. Alltid inspirerande att kika in här vad gäller hundträning, tankesätt mm

Ha det gott!

http://timsevimse.blogg.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

30 december 2008 12:16

Låter som helt rimliga mål med tanke på hur långt som ni redan har kommit och på hur strukturerade ni är i er träning!!

Jag är helt klart inspirerad inför nästa valp att lära in grundfärdigheterna under första året :-)

Lycka till med 2009!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Skapa flashcards